PDA

Bekijk de volledige versie : WL500G en Linksys ADSL2MUE werken niet



Rainmaker
04-09-2005, 11:56
Afgelopen vrijdag heb ik de Linksys ADSL2MUE en de ASUS WL500g gekocht.

Hiermee hoopte ik een netwerk in elkaar te zetten dat er als volgt uitziet:

------> Printer
|----->Laptop
Internet --> Linksys (modem) --> ASUS (router) ----------> PC 1
|------> PC 2


Naar mijn idee waren dit de goede spullen. De ASUS heeft USB waar ik mn HP laserjet 1010 op aan kan sluiten.

vrijdag ben ik ook meteen begonnen met het aanleggen. Op mn laptop gedaan aangezien deze vrijwel helemaal kaal is. Als eerste de modem gedaan. Instellingen ingesteld, en voila verbinding met het internet.

Vervolgens de router aangesloten met daaraan de modem gekoppeld. Gegaan naar 192.168.1.1 en nu kreeg ik ook netjes verbinding met de router. Alleen de router en de modem maakte geen verbinding. Waarschijnlijk komt dit doordat ze zichzelf het ip adres 192.168.1.1 geven. De modem heb ik hierom gewijzigd naar 192.168.1.2. In het menu van de router aangegeven dat hij zelf moet zoeken naar de modem en hij kon hem vinden. Ze geven ook beide netjes aan dat ze verbinding met elkaar hebben, en de router geeft aan dat hij verbinding heeft met de laptop die inderdaad ook verbinding kan maken met de router om in zijn menu te komen.

Het probleem echter wat ik heb is dat ik totaal GEEN internet kan krijgen als ik het via de router laat gaan. Ik heb mn DHCP op de modem uitgezet en op de router aan en andersom en allebei uit. Ook met statische ip-adressen werkt het niet. Ik heb het grote WL500g topic op GoT proberen door te worstelen maar kon daar niets vinden (als iemand een goede blz heeft ben ik heel blij) ook gezocht natuurlijk op google en ook op wl500g.info. Maar daar heb ik niets kunnen vinden. Het gaat er dan voornamelijk om tussen een Linksys router en de ASUS en niet tussen een Linksys modem en ASUS.

Ik heb al verscheidene firmware geprobeerd. En alles vele male gereset. Ook heb ik alle firewalls uitgezet. Maar niets mag baten.


IP adressen:
WAN: 192.168.1.3
ROuter: 192.168.1.1
Modem: 192.168.1.2

Computers: automatisch toegewezen door DHCP van Router

Bij Netwerkverbindingen wordt er aangegeven dat ik internetverbinding heb via een gateway, dat er data is verzonden naar de gateway maar dat de gateway hier geen zak mee doet.

Later heb ik geprobeerd de modem in een ander subnet te zetten met het ip adres: 192.168.2.1 . Het in een ander subnet zetten heeft niet gewerkt met het automatisch toewijzen krijgt het subnet niet het ip adres 255.255.255.0 maar 255.255.0.0.

Nou heb ik wat verder gekeken en kzag dat hij toch een bridged modus had.

Dit zijn de mogelijkheden die ik heb ivm mn internet verbinding op mijn modem. Volgens de handleiding moet ik voor Xs4all PPoA gebruiken met VC en VPI/VCI 8/48. Hoe moet ik dit bij bridged modus instellen??

Encapsulation: RFC 1483 Bridged | RFC 2516 | PPPoE | RFC 2364 | PPPoA | Bridged Mode Only

Virtual Circuit ID: VPI (Range 0 ~ 255)
VCI (Range 0 ~ 65535)
Multiplexing: LLC
VC


--------------------------------------------------------------------------------

PPPoA Settings

User Name:
Password:
Keep Alive: Redial Period Min.
Connect on Demand: Max Idle Min. (Range 0~1000)

--------------------------------------------------------------------------------

Optional Settings

(required by some ISPs)

Host Name:
Domain Name:

--------------------------------------------------------------------------------

Status
Connection Status: Not Connected


Wie kan mij helpen mn netwerk aan de praat te krijgen??

JVOS
04-09-2005, 13:38
Thuis heb ik dezelfde configuratie staan. Bij mij werkt het uitstekend met de volgende instellingen:

MODEM- standaard-instellingen hanteren die nodig zijn voor verbinding met de provider en laat het modem-ip staan op 192.168.1.1 en zet de DHCP server aan (bij Tiscali alles op automatisch zetten, of zo mogelijk alle verbindingsinstellingen in het modem zetten).

WL-500G - De onderstaande instellingen hanteren voor de IP-config (werkt bij het tiscali netwerk)

WAN Connection Type: Automatic IP
WAN Connection Speed: Auto negotiation

WAN DNS Setting
Get DNS Server automatically? Yes

LAN IP Setting
IP Address:192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0

(het interne IP adres van het modem aanpassen en de router op default laten staan werkt om een 1 of andere reden niet...)


Vervolgens ff naar de Quick Setup voor de WiFi instellingen:

Configure Wireless Interface

Daar invullen wat je wilt. Het is aan te raden de encryptie aan te zetten.



Succes,

JVOS

Rainmaker
04-09-2005, 15:01
Echt super bedankt. Ik moest wel 192.168.3.1 invullen want 2.1 pikte hij niet als een geldig ip-adress maar daar doe ik niet moeilijk over. Het internet doet het nu op mn laptop dus de andere pc's zullen ook wel werken. Op naar het volgende probleem. Ik krijg hem niet draadloos op mn laptop.

Ik heb een tutorial hier gevolgd die eenvoudig ervoor zou moeten zorgen dat ik verbinding zou krijgen maar dit werkt totaal niet. Mn laptop is een Fujitsu Siemens met daarin een Ralink RT2500 Wireless LAN Card. Ik heb mn SSID ingesteld op MSHOME, en mn mac-adress netjes ingevuld. Ook een wepkey ingevuld (26 karakters dus 128 bit) kheb shared key gedaan en in de instellingen op mn laptop gedeeld ingesteld.

Wat doe ik fout??

Ondertussen ben ik er uit wat ik fout deed. Om mijn wireless aan te zetten moest ik het ook nog even hardwarematig alles aanzetten op mijn laptop. Het bleek dus dat ik mn wirelesskaart hardwarematig had uitgezet (natuurlijk energiebesparend maarja dan krijg je geen netwerkverbinding).

Hartelijk bedankt voor de hulp. Zelfs op GoT zijn ze niet zo doeltreffend :D