Log in

Bekijk de volledige versie : Firmware upgrade mislukt steeds.



BlueSkyraider
30-08-2005, 08:16
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem om de firmware van mijn WL500g te upgraden.
Ik heb al verschillende versies gedownload maar geen enkel wil werken.
Op de firmware upgrade pagina "browse" ik naar de zipfile met de firmware in. Dan zend hij zijn request naar de WL500g waarna ik na enkele seconden een failure melding krijg:

"Firmware Upgrade Fail !
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again. "

Huidige firmware versie is 1.8.1.9 en heb al pogingen gedaan om naar 1.9.3.6 ; 1.9.4.0 en 1.9.4.6 te upgraden

Ik gebruik WinXP Pro en de pc is verbonden via LAN verbinding
De Zonealarm firewall heb ik uitgeschakeld. Buiten de Quick Setup Guide gevolgd te hebben staat alles op de router default ingesteld.
Ik heb zowel geprobeerd via Firefox als via IE

Ik wil upgraden omdat ik ook last heb van het internet-uitval probleem. Het rare dat ik wel opgemerkt heb is dat ik wel kan blijven rondsurfen op dezelfde site, mijn msn online blijft. Maar nieuwe connecties lukken niet...
Internet is op dit moment ook uitgevallen (kan geen nieuwe sites openen ed maar ik kan toch nog dit topic posten)

Thx in advance voor de hulp.

jaaput
30-08-2005, 08:55
Unzip die zip-file eerst (dus buiten de browser om),
en probeer dan de .trx-file te uploaden.

BlueSkyraider
30-08-2005, 16:44
Unzip die zip-file eerst (dus buiten de browser om),
en probeer dan de .trx-file te uploaden.

Inderdaad, nu gaat het wel. Had het voordien ook al gedaan met de 1.9.4.0 versie van asus.com maar toen gaf ie de melding "document contains no data". Daarom dacht ik dat ie toch zelf de zip nodig had.

Nu hopen dat ik geen internetuitval meer krijg :)

Alleszins merci!! :)

jaaput
31-08-2005, 09:21
Graag gedaan.
Als het uitval-probleem niet over is, probeer dan met zekerheid
te achterhalen of het wel door de Asus komt.
Je ADSL-modem kan ook de spelbreker zijn.

Succes, en veel plezier met het verkennen van de Asus onder linux.

Gr., Jaap