PDA

Bekijk de volledige versie : Ftp en remote desktop?



sebastiaanb
22-08-2005, 15:56
Ik weet niet hoe ik me router moet configureren zodat ik een ftp server heb en zodat ik van buitenaf kan inloggen op me pc (extern bureaublad) ik heb al het forum doorgezocht maar ben er nog steeds niet uit. :(

FF1987
22-08-2005, 21:05
Poort 20+21 voor FTP en 3389 voor RD open zetten.

Jethro
22-08-2005, 22:02
Ik weet niet hoe ik me router moet configureren zodat ik een ftp server heb en zodat ik van buitenaf kan inloggen op me pc (extern bureaublad) ik heb al het forum doorgezocht maar ben er nog steeds niet uit. :(
Je kunt inderdaad de poorten gebruiken zoals die hiervoor al genoemd zijn en die laten verwijzen naar het IP van de computer waar deze 2 servers op draaien.

En alsjeblieft: gebruik toch geen persoonlijk voornaamwoord als je een bezittelijk voornaamwoord moet gebruiken. Dat staat zo infantiel.

sebastiaanb
23-08-2005, 14:22
Je kunt inderdaad de poorten gebruiken zoals die hiervoor al genoemd zijn en die laten verwijzen naar het IP van de computer waar deze 2 servers op draaien.

En alsjeblieft: gebruik toch geen persoonlijk voornaamwoord als je een bezittelijk voornaamwoord moet gebruiken. Dat staat zo infantiel.
Dat heb ik net dus gedaan: http://i16.photobucket.com/albums/b26/sebasb/asus.jpg
maar het werkt nog steeds niet?? wat doe ik fout??

FF1987
23-08-2005, 14:55
Bassie, je moet die poorten ook forwarden naar je lan ip. :D

jaapjeuk
23-08-2005, 16:36
Bassie, je moet die poorten ook forwarden naar je lan ip. :D

ik zie dat bij virtual server als local ip het EXTERNE ip-adres opgegeven is, (t.w. c51476b17.cable.wanadoo.nl [81.71.107.23]) ,
da's niet goed je moet hiervoor het locale ip-adres waar je ftp-box op draait invullen, of het ip-adres van je router ingeval je de ftp-server op de router hebt draaien. (dus 192.168.xxx.xxx)
hetzelfde geldt voor RDP, dus ook hier het ip-adres van je RDP-box (windhoo$) opgeven, dus 192.168.xxx.yyy

Tip: gebruik altijd vaste ip-adressen voor alle viruele servers binnen je LAN !!!
da's logisch toch ?
zie ook de micro$oft knowledge database mbt:
remote console, remote terminal, rdp ..

Verder moet je voor RDP (mstsc /console) tevens de externe toegang openzetten in window$ plus je firewall checken of dat is toegestaan,
zoals hieronder: ....

http://i15.photobucket.com/albums/a360/jaapjeuk/rdp-window.jpg

Jethro
23-08-2005, 23:07
Dat heb ik net dus gedaan

Behalve een rare vermelding voor een aantal bittorrent clients dus niet.


wat doe ik fout??
Snap je het verschil tussen local & public (external) IP's? Dat maakt uitleggen een stuk makkelijker. Het antwoord is echter al in eerdere posts gegeven.