PDA

Bekijk de volledige versie : Geen wireless verbinding meer



dracula
11-08-2005, 07:10
Hallo.

Ik heb sinds een x aantal maanden een asus wl-500g. Tot op heden bevalt deze mij goed.
Ik heb er constant gewoon goed mee kunnen werken (eerste configureren heeft enige moeite gekost, dat wel).
Ik heb thuis 1 desktop pc en een laptop.
Beide maken gebruiken van 802.11g wireless verbinding met de router.
Tot gisteren werkte dit alles vlekkeloos, echter spontaant tijdens het internetten viel de verbinding met de router weg (Dit was met de laptop, die nog geen 2 meter verwijderd was van de router op dat moment..

Sindsdien heb ik geen wireless verbinding meer kunnen krijgen met het ap.
Het hele AP komt niet meer voor in de lijst met netwerken.
Dit zelfde probleem heb ik ook met mijn desktop pc.

Ik heb meerdere malen geprobeerd om het ap te resetten, wat ook wel lukte, echter, nog steeds geen verbinding mogelijk.

Zekerheidshalve ook maar eens terug gegaan naar factory defaults en opnieuw begonnen met configureren.
Allemaal geen effect.

Met UTP kabel ertussen werkt alles, maar draadloos werkt het gewoonweg niet.

Ik heb firmware 1.9.2.7 CR6b.

Iemand nog suggesties, ik wet het namelijk gewoonweg niet meer...

Antiloop
11-08-2005, 08:30
Asus Wireless FAQ > Mijn draadloze verbinding is erg laag, traag of verliest zijn verbinding (http://wl500g.info/faq.php?faq=asus_wl_x#faq_wirelesslowslowdropsconn ection)

heb je deze al eens gelezen? (is in het nederlands indien je instellingen hier ook op nederlands staan)

dracula
11-08-2005, 10:48
Bedankt voor het antwoord antiloop.

Ik heb deze vanochtend vluchtig (in het Engels) doorgenomen.
Puntsgewijs:

Mijn draadloze verbinding is erg laag, traag of verliest zijn verbinding
hieronder vind je enkele tips welke u helpen om het probleem wellicht te verhelpen:

* Schakel de router gedurende 10 minuten uit, schakel het apparaat daarna in. Controleer of het probleem zich nogmaals voordoet.
Nog niet 10 minuten uitgeschakeld gehad, wel meerde malen gereboot.
Ik zal dit vanvond alsnog proberen.

* Kies een kanaal hoger 6, probeert u meerdere kanalen om zo het gewenste resultaat te bereiken.

Ik gebruik kanaal 11.

* Controleer de antenne deze kan defect zijn, indien mogelijk vervang de antenne door een ander.
Tevens kunt u ook de antenne afkoppelen en in de buurt (~1 meter) van de router proberen of het signaal wel stabiel blijft, uiteraard dient u dit ook te proberen met de antenne aangesloten.
Dit heb ik geprobeerd, geen effect.

* try with another wireless card to see if your card is not broken or malfunctioning.

Beide pc's (met verschillende wireless kaarten) doen het niet meer.

* uw huis is niet geschikt voor draadloze signalen en stoort het signaal. Verhuis naar een ander huis of vervang het huis.

lol. Geen optie, en het heeft goed gewerkt gedurende circa 2 maand. Tevens, ook op 1 meter afstand werkt dit niet.

dracula
11-08-2005, 17:46
Antiloop, nogmaals bedankt voor je antwoord.

Router 10 minuten uitschakeln heeft helaas nog niet geholpen.

Op gegeven moment de antenne eens los geschroefd en de laptop zo goed als tegen de router aangehouden. Toen: verbinding.

Vervolgens antenne weer opgeschroefd, en nu weer verbinding door het hele huis :)

Dus, hoewel het raar is, toch reuze bedankt !!!!!!

Rynno
12-08-2005, 21:04
Zelf ook eens hetzelfde meegemaakt, zonder verandering aan te brengen spontaan geen verbinding meer. De enige oplossing -na een paar weken zonder wireless!!- was een ander kanaal instellen...
Het probleem was toen meteen opgelost, daarvoor had ik waarschijnlijk elke optie wel uitgeprobeerd. Ook het spanningsloos maken, de wl100g langs de wl500g zetten, nieuwe firmware plaatsen en opnieuw programmeren.
Uiteindelijk de router (onder garantie) omgeruild, de firmware en de instellingen teruggezet en nog steeds GEEN wifi. Een dag later (helder moment?) een ander kanaal ingesteld en het werkte weer.
Baalde toen wel dat ik daar niet eerder aan gedacht had.