PDA

Bekijk de volledige versie : Remote address



FF1987
08-08-2005, 21:34
Hoi,

Ik heb thuis een webserver draaien en daarbij heb ik en aantal applicaties draaien waarbij je de remote address kan bekijken. Maar nu is het geval, zodra ik deze applicatie bekijk zie ik het ip adres van de router ipv. van de computer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

XkingZ
09-08-2005, 16:43
Hoi,

Ik heb thuis een webserver draaien en daarbij heb ik en aantal applicaties draaien waarbij je de remote address kan bekijken. Maar nu is het geval, zodra ik deze applicatie bekijk zie ik het ip adres van de router ipv. van de computer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Heb je deze al geprobeerd?

http://keir.net/download/ip2.zip

FF1987
09-08-2005, 17:51
Nee ik weet mijn internet ip adres en die van de computer ook. Maar als ik bijvoorbeeld post op mijn intranet forum dat krijg ik steeds weer het ip adres te zien van de router ipv. van de computer waar ik zojuist mee gepost heb. En dat is lastig als er meerdere mensen via het intranet posten (ik zie dan steeds het zelfde ip adres, die van de router). :)

Jethro
09-08-2005, 20:21
Draait je die webserver in je LAN op een aparte machine, op welke machine draait de 'applicatie', van waar probeer je het te checken? is je router ingesteld in gateway mode? Wordt HTTP verkeer van het WAN geforward naar een bepaalde plek in je LAN?

FF1987
09-08-2005, 21:16
Draait je die webserver in je LAN op een aparte machine

Jah, deze draai op een Windows 2003 machine (met een fixed ip 192.168.0.2).


op welke machine draait de 'applicatie'

Op de webserver (192.168.0.2 dus). :)


van waar probeer je het te checken?

Dat maakt niet uit van waar, ze hebben allemaal dezelfde remote address als je kijkt met het script commando ["REMOTE_ADDR"] dan krijg je het ip adres te zien van de router (192.168.0.1 dus). En de bedoeling is dus dat ik het adres te zien krijg van een willekeurige client als ik bijvoorbeeld met het ip adres 192.168.0.3 de server bekijk.


is je router ingesteld in gateway mode?

Ja.


Wordt HTTP verkeer van het WAN geforward naar een bepaalde plek in je LAN?

Jah, de webserver. :)

Jethro
09-08-2005, 21:22
Nou is het aparte dat er 2 manieren zijn waarom het router adres voorkomt in je applicatie:
1) Al je interne netwerk verkeer naar je webserver gescheidt via je router (en dus niet rechtstreeks)
2) De applicatie (ik neem even aan dat dit een client-server toepassing is) wordt niet uitgevoerd op de client machine, maar op de server.

Heb je ook een proxy server draaien in je netwerk? Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik ISA server draaide op een Win2K3 bak.

FF1987
09-08-2005, 21:34
Maar dat vind ik raar, mijn oude router liet wel het ip adres zien van de client. Het gaat eigenlijk om de applicatie apache deze kan gebruikt worden om een webserver te kunnen draaien. Deze draait samen met PHP 5.0.4 en daarbij kan je dus het remote address mee opvragen. En nee ik draai geen proxy.

Jethro
09-08-2005, 21:57
Ja en het lijkt er dus op dat ie bij een IP adres wat zich op het lokale net bevindt, de default gateway pakt (=je router). Tja... Raar?

FF1987
09-08-2005, 22:41
Nee de gateway is het niet, deze kan namelijk niet anders zijn. Ik heb het intussen wel al gevonden. Heb namelijk net even mijn oude router aangesloten en gekeken wat er anders was en het viel me op dat alleen de DNS servers anders waren. Dat verklaart eigenlijk een hele hoop. Op de oude router pakte hij de DNS servers van de internet provider en op de WL500-G pakt de router standaard zijn eigen DNS (192.168.0.1).

Jethro
10-08-2005, 10:20
Dat is zeker nog interessante info. In mijn geval waren DNS en Gateway hetzelfde (en was de gateway indertijd ook webserver). Het verklaart wel het een en ander ;)