PDA

Bekijk de volledige versie : IP camera Sitecom LN-401



Stingray
08-08-2005, 21:30
Ik zit met een "probleem".
Ik heb een draadloze netwerkcamera, welke ik niet op internet zichtbaar kan maken.
Op het netwerk binnenshuis is het allemaal geen probleem, maar zodra ik de beelden via de browser (of gewoon in wil loggen op de camera) wil bekijken, krijg ik niets te zien.
Ik het de 2e poort op de camera op poort 81 gezet, maar zelfs als ik die op poort 8180 zet wil het niet lukken.
Natuurlijk denken er enkele "DAN MOET JE DE POORTEN OPEN ZETTEN"...
Nou zelfs als ik alle poorten (via Virtual DMZ) open zet, krijg ik het niet voor elkaar.
Wat ik ook probeer. Het rare is dat ik de FTP server welke ik via de USB heb hangen, het wel doet.
Weet iemand waar het aan ligt..???

mijn gevoel : :rolleyes: ;) :) :D :o :eek: :confused: :( :mad:

Antiloop
09-08-2005, 00:12
Ik zit met een "probleem".
Ik heb een draadloze netwerkcamera, welke ik niet op internet zichtbaar kan maken.
Op het netwerk binnenshuis is het allemaal geen probleem, maar zodra ik de beelden via de browser (of gewoon in wil loggen op de camera) wil bekijken, krijg ik niets te zien.
Ik het de 2e poort op de camera op poort 81 gezet, maar zelfs als ik die op poort 8180 zet wil het niet lukken.
Natuurlijk denken er enkele "DAN MOET JE DE POORTEN OPEN ZETTEN"...
Nou zelfs als ik alle poorten (via Virtual DMZ) open zet, krijg ik het niet voor elkaar.
Wat ik ook probeer. Het rare is dat ik de FTP server welke ik via de USB heb hangen, het wel doet.
Weet iemand waar het aan ligt..???

mijn gevoel : :rolleyes: ;) :) :D :o :eek: :confused: :( :mad:
toevalligerwijs heb ik dezelfde camera onlangs gekregen van iemand, en deze kon ik zo vlug ook niet toegankelijk krijgen vanaf het internet

zal er binnenkort eens wat tijd aan spenderen

pieterjh
20-05-2006, 20:29
Ik heb hetzelfde probleem, heb je het kunnen oplossen ?

boor
20-05-2006, 20:58
Hallo,
Ik heb dezelfde webcam probleemloos binnen mijn wireless netwerk hangen.
Omdat ik ook een webserver in mijn netwerk heb hangen, kon de webcam niet op poort 80 staan. Omdat mijn pc's en camera middels het mac-adres beveiligd zijn, moest ik eerst het mac-adres van de camera toevoegen in de lijst acces control van mijn wireless router.
In NAT bij port forwarding (wireless router) heb ik mijn IPcamera vervolgens portrange 8484 gegeven (webserver staat immers al op 8080).
In de concfiguratie van de software van de Sitecom LN401 heb ik de second port opengezet op 84
Het DNS IPadres is dus hetzelfde als het subnetmaskadres van mijn netwerk.
Via sitecom kun je een .pdf file downloaden waarin dit ook uitgelegd wordt.
Groeten, Deborah van der Kuil-Jansen
Deze IPcamera is in werking te zien op: www.frettenpret.nl (de camera staat op een 'donkere' plaats en is het best te bekijken bij daglicht, anders wordt het beeld korrelig....)
Succes!

pieterjh
24-05-2006, 14:20
Helaas het lukt me nog steeds niet.
Mijn status is
- de kamera is wireless aangesloten en dat werkt
- op mijn PC thuis kan ik de camera zien werken op 192.168.1.20
- via Dynamic DNS kan ik vanaf internet mijn router bereiken op pieterhoek.dyndns.org

Omdat ik niet zeker weet of poort 80 gereserveerd is voor een web-server heb ik in SITECOM configuration-system de tweede poort geopend op nummer 81 en verwacht dat de camera op poort 80 of 81 te zien moet zijn.

Ik heb in IP CONFIG - DHCP Server, manually assigned IP List, het MAC address van de camera: 00 0c f6 0f 66 80 gekoppeld aan het IP adres 192.168.1.20

Onder NAT Setting heb ik drie menu's
- Port Trigger
- Virtual Server
- Virtual DMZ

Waar moet ik nu de port forwarding doen om mijn camera te linken naar poort 80 (of 81) ?

Ik verwacht dat ik op pieterhoek.dyndns.org:8080 (of eventueel op pieterhoek.dyndns.org:8181) mijn camera moet kunnen vinden als alles goed gaat.

Hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.
Pieter

opadikkiedik
01-06-2006, 22:54
Ik gebruik de zelfde webcam maar je kunt hem zeker van buitenaf benaderen maar niet zo als jij denk, je moet hem bv via een site benaderen anders gaat het niet lukken dan kom je steeds in het inlog scherm.
Ik heb hem draaien via mijn website www.d-sleijster.nl het is de 24 uurs cam kijk maar eens. als je nog vragen heb hoor ik het wel.

Groetjes Dirk

opadikkiedik
01-06-2006, 22:58
Helaas het lukt me nog steeds niet.
Mijn status is
- de kamera is wireless aangesloten en dat werkt
- op mijn PC thuis kan ik de camera zien werken op 192.168.1.20
- via Dynamic DNS kan ik vanaf internet mijn router bereiken op pieterhoek.dyndns.org

Omdat ik niet zeker weet of poort 80 gereserveerd is voor een web-server heb ik in SITECOM configuration-system de tweede poort geopend op nummer 81 en verwacht dat de camera op poort 80 of 81 te zien moet zijn.

Ik heb in IP CONFIG - DHCP Server, manually assigned IP List, het MAC address van de camera: 00 0c f6 0f 66 80 gekoppeld aan het IP adres 192.168.1.20

Onder NAT Setting heb ik drie menu's
- Port Trigger
- Virtual Server
- Virtual DMZ

Waar moet ik nu de port forwarding doen om mijn camera te linken naar poort 80 (of 81) ?

Ik verwacht dat ik op pieterhoek.dyndns.org:8080 (of eventueel op pieterhoek.dyndns.org:8181) mijn camera moet kunnen vinden als alles goed gaat.

Hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.
Pieter

Kan wel maar je moet een scripje op je website plaatsen anders gaat nooit werken kijk maar op www.d-sleijster.nl bij de 24 uurs webcam.
groetjes dirk