PDA

Bekijk de volledige versie : Print Sever voor HP LaserJet 1100



Oodje
05-08-2005, 14:15
Hallo,

Ik krijg de print server niet goed geconfigureerd. Ik heb de router al omgeruild voor een andere, maar het probleem blijft, dat er alleen maar troep uit de printer blijft komen als ik hem op de parallele poort van de router plug. Heeft iemand raad?

P.S. Ik heb zelfs met de support-lijn in Duitsland gebeld, hun hebben mij een *.pdf-bestandje gestuurd, hoe ik de printer moet configureren zonder de bijgeleverde cd-rom. Het blijft knudde, graag hulp!

SeverusSnape
06-08-2005, 00:06
hmm, ik heb de laserjet 1010, moet het zelfde werken als de standaard installatie van een normale printer....

zoek eens naar Oleg zijn tuto over printer installen, die troep van HP heb je niet eens nodig.....nou ja..de drivers wel...

Oodje
10-08-2005, 19:24
Jou printer staat ook helemaal niet in de lijst van Asus:

http://www.asus.de/products/communication/wireless/printer-support.htm

Ik heb eens gesnuffeld in de post van Oleg, maar kan niks vinden voor mijn probleem................

Antiloop
11-08-2005, 01:15
heb je de FAQ van asus (http://support.asus.com.tw/faq/faq.aspx) ook al geraadpleegd? hier staat iets in over de laserjet 1100

en heb je de FAQ (http://wl500g.info/faq.php) hier al gelezen mbt printer instellen?

AcXeller
19-08-2005, 11:01
Ik heb hetzelfde probleem als jou. Ik heb ook de HPLJ1100 maar krijg alleen een berg ascii karakters en tig vellen papier er uit. Na regelmatig zoeken heb ik uiteindelijk de strijd maar opgegeven. Heb nu gelukkig ergens een oude jetdirect kunnen regelen. Denk dus niet dat je het in de hardware moet zoeken. Ik hoop dat jij meer succes dan mij zal hebben.

mbuurmei
27-08-2005, 15:01
Het lukt me niet de laserjet 1100 via de WL-500g wat anders dan garbage uit te laten printen. Via Win98 en WinXP hetzelfde resultaat. Alle truuks geprobeerd: via ASUS printerwizard, LPRServer, firmware upgrade en raw printing met p9100. Helaas kom ik niet veel verder en zou graag weer wat anders gaan doen dan printers installeren.

Nog tips wat ik zou kunnen doen? :confused:

brubber
28-08-2005, 00:38
Het lukt me niet de laserjet 1100 via de WL-500g wat anders dan garbage uit te laten printen. Via Win98 en WinXP hetzelfde resultaat. Alle truuks geprobeerd: via ASUS printerwizard, LPRServer, firmware upgrade en raw printing met p9100. Helaas kom ik niet veel verder en zou graag weer wat anders gaan doen dan printers installeren.

Nog tips wat ik zou kunnen doen? :confused:Misschien moet je eerst eens duidelijk (stap voor stap) opschrijven wat je nu precies gedaan hebt, inclusief vermelding OS, firmware versie etc. Heb je (zoals reeds eerder genoemd) de instructie op de FAQ pagina van Asus uitgevoerd? In het kort:

1 Eerst alles wat je al geinstalleerd hebt voor de printer verwijderen.
2 Printer aan de PC hangen
3 Printer installeren
4 Printer aan WL-500g
5 Op WxP: Asus Printer Setup Wizard, TCP/IP poort aanmaken
6 Op PC, Printer eigenschappen, poorten, selecteer de net aangemaakte poort
7 Poorteigenschappen, kies LPR, naam print queue is LPRServer (Let op hoofdletters.

Als dit niet werkt ander hardware (kabel, NIC) proberen.