PDA

Bekijk de volledige versie : Ook een beginner



Gar
05-08-2005, 09:40
Ik heb sinds kort ook de wl500g, Router aangsloten op comp en kan via kabelmodum gewoon interneten. Laptop echter ziet het netwerk wel maar kan gee verbinding krijgen. alle beveiligigen uitgezet zowel op desktop als laptop. Wat ben ik vergeten, doe ik fout, en of waar kan ik het beste zoeken. en oja pingen doet i ook niet :mad:
Tanx Gar

Oodje
05-08-2005, 14:19
Heb je het MAC-adres van je laptop in "Wireless" ge-"add"? En als je een WEP-key hebt toegevoegd. Komt dit overeen op de laptop?

Gar
05-08-2005, 14:22
Heb je het MAC-adres van je laptop in "Wireless" ge-"add"? En als je een WEP-key hebt toegevoegd. Komt dit overeen op de laptop?

helaas maar waar dat heb ik gedaan en om het te vereenvoudigen heb ik de web-key uitgezet (onbeveiligd)

SeverusSnape
05-08-2005, 23:56
Opbouwendekritiek modus

Dit forum is voor mensen die hun handleiding al een keer hebben doorgelezen, een keer het forum hebben doorgebladerd of een zoekmachine als google hebben geprobeerd..

Ik neem aan dat je wel begrijpt dat jou probleem helemaal NIET duidelijk is,



k heb sinds kort ook de wl500g, Router aangsloten op comp en kan via kabelmodum gewoon interneten. Laptop echter ziet het netwerk wel maar kan gee verbinding krijgen. alle beveiligigen uitgezet zowel op desktop als laptop. Wat ben ik vergeten, doe ik fout, en of waar kan ik het beste zoeken. en oja pingen doet i ook niet
Tanx Gar

Ik snap je probleem al na het lezen van je eerste zin niet, je hebt je Router aangesloten op je pc via een standaard RJ45 kabeltje dat NAAR de ROUTER gaat in een van de vier normale poorten, of heb je je pc in de wanport gestoken en je kabelmodem in je 1 van de 4 aansluitingen......

Aangezien ik geen slechte ben wil ik je toch wel op weg helpen

Ik heb hieronder mijn eigen situatie geschets, ik leg je alles stap voor stap uit, je hoeft alleen je eigen dingen erbij te denken

http://members.home.nl/woodyenco/voorbeeld.jpg

Vanuit mijn meterkast ( waar mijn kabelmodem is loopt een meter of 8 UTP kabel naar mijn Router, deze heeft zoals je in de tekening kan zien het IP gekregen


192.168.1.1

Ik heb de kabel die vanuit mijn kabelmodem in de WAN port gestoken, daarna is de enige bedraadde PC in het gehele netwerk aangesloten op port 3 ( Geluksgetal, je mag ook 2 1 of 4 gebruiken )

Via de webmanager ( http"//192.168.1.1 admin/admin ) heb ik ingesteld dat ik WPA heb over het draadloos gedeelte, zorg ervoor dat je daarom een goede beveiliging hebt.
Ga naar IPCONFIG --> WAN & LAN --> Scrol HELEMAAL NAAR BENEDEN en vul bij hostname iets in, ik heb hier staan halfbloodprince....

Zorg dat Alle pc's software matig bij de zelfde werkgroup zijn aangemeld en zet ze eens aan, grote kans dat ze het gewoon doen...

volgende keer raa ik je aan allereerst een goede titel te nemen en iets zelf uit te zoeken alvorens onze tijd te verdoen met een absoluut basic iets...staat in je handleiding!!!!


nogmaals geen flame