PDA

Bekijk de volledige versie : wl500g signaal problemen



JohnnySkywalker
17-07-2005, 15:20
Voordat je dit bericht leest, lees eerst voetnoot nr³


Hoi,

Met mijn Asus Wl500g ervaar ik problemen met het signaal. Als ik mijn laptop (asus a6Va met een intel 2200BG kaartje intern) aanzet is het signaal sterk en krachtig. Maar op een gegeven moment valt het signaal voor een fractie van een seconde weg, en is mijn snelheid gedaald naar 1Mbps om vervolgens weer langzaam op te klimmen naar 54Mbps.
Als ik dan via Wlan inlog op mijn router vliegt het signaal wel direct weer naar volledig (op een afstand van 2 meter van de router).

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
Nieuwe firmware van de asus site er in geflashed, Geen verrandering.
Oleg's firmware er in geflashed, Geen verrandering.
Router op een totaal andere locatie in de woning geplaatst, Geen verrandering.

Router zonder mijn Adsl modem aangesloten, Geen verrandering
Gekeken met een andere Laptop (oa een andere asus A6va en een packard bell easy note, ook nog getest met een asus wl100g kaartje) Alles geen verrandering.
Radio kanaal verranderd van 11 naar 3 (gekeken met Network stumbler naar kanalen die absoluut vrij waren) Weer geen verrandering.

Hoe heb ik mijn router ingesteld?
Authentication Method: WPA-TSK
WPA Encryption: AES
WEP Encryption: 128 Bits
Key Index: 2
MAC Access Mode: Accept (eigen Mac adres ingevoerd)
Hide SSID: Yes
Radio Power: 25

Hoe heb ik mijn netwerk adapter ingesteld?
Netwerk verificatie: WPA - Personal
Gegevens Codering: AES CCMP
En uiteraard de zelfde netwerk sleutel ;)

Weet iemand hier of ik iets fout doe nu nog? Of is mijn router gewoon defect en moet ik deze gaan omruilen voor garantie?

Edit:
* Als OS draai ik windows XP sp2 met alle updates die mogelijk zijn.
*² Na een paar tips op internet heb ik mijn Hide SSID: instelling op No gezet, weer geen verschil
*³ Probleem is opgelost, ik heb na een tip die ik op de site van intel vond de instellingen voor mijn intel pro wileless op 54g only gezet, daarna was het verliezen van de verbinding voorbij. Het teruggaan in snelheid is een functie van intel voor als je de verbinding niet gebruikt. Zodra ik iets ga kopieëren vliegt de snelheid nu keurig naar 54Mbps. De link naar de site van Intel:
http://support.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm

Siem
17-07-2005, 22:33
Installeer trouwens de laatste nieuwe driver voor je 2200BG.
Het probleem dat je beschrijft heeft mij een tijdje geleden ook geplaagd.
Zie dit draadje (http://wl500g.info/showthread.php?t=1880)

Tot voor kort gebruikte ik versie 8.1.0.28 van de Intel driver om dit te voorkomen.
De nieuwste driver van Intel voor de ingebouwde WLAN kaarten (9.0.2.25) lost dit probleem defenitief op (link (http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/detail_desc.aspx?ProductID=1637&DwnldID=9003&agr=N) ). De eerste twee drivers in de 9 serie hadden er wel nog last van.

JohnnySkywalker
18-07-2005, 01:18
Dank je Siem,
Ik ervoer toch weer enkele probleempjes mbt de snelheid. Na jouw tip van de laatste drivers te instaleren werkt het super!
(overigens wist ik niet dat die drivers er waren... )