PDA

Bekijk de volledige versie : printer op asus wl500g



alien433
25-06-2005, 11:24
hoi allemaal ik gebruik al een tijdje oleg's firmware (1927-6 ...trx), maar heb nog een vraagje is het mogelijk om de printopdrachten eerst te spoolen naar de externe harde schijf, en dat erna de printopdracht via de externe harde schijf naar de printer gestuurd word.

vriendelijke groet,

Edmond

Styno
27-06-2005, 08:22
Ben het nog nergens tegengekomen en het staat ook niet in de man pagina van p910nd (http://etherboot.sourceforge.net/p910nd/p910nd.txt), dus ik denk van niet.

xlekx
30-06-2005, 23:19
niet met raw

met lpr zou het op meerdere manieren kunnen
bijv door een debian installatie op je schijf

dirty harry
19-07-2005, 13:26
Ik gebruik de laatste frimware van OELEGs maar, volg de manual setting maar krijg mijn Canon MPC400 krijg ik niet op draadloze netwerk aan het printen.
Het is een usb pinter en zou op mijn systeem (windows xp home sp2, wl500g; virtual dmz met slechts 1 notebook en 1 modem) moeten werken.

Is dit ding niet "geschikt" als netwerkprinter? suggesties...please.. :mad:

xlekx
23-07-2005, 23:59
Ik gebruik de laatste frimware van OELEGs maar, volg de manual setting maar krijg mijn Canon MPC400 krijg ik niet op draadloze netwerk aan het printen.
Het is een usb pinter en zou op mijn systeem (windows xp home sp2, wl500g; virtual dmz met slechts 1 notebook en 1 modem) moeten werken.

Is dit ding niet "geschikt" als netwerkprinter? suggesties...please.. :mad:

de mpc400 is geen echte printer maar een multiding en er zijn zo te zien geen linux drivers ?
heeft ie een usb of parralelle aansluiting ?

dirty harry
25-07-2005, 11:04
Het is inderdaad een multi ding. Ik gebruik nu de usb aansluiting maar dat werkt niet. Er is ook de mogelijkheid een parallele kabel te gebruiken, dat heb ik nog niet gedaan.

geen idee of er linux drivers zijn en waarom ik dat zou moeten gebruiken?
Als ik het goed begrijp is de print deamon an van frimware al linux en wordt er gebruik gemaakt van RAW wat deze pinter (als via LAN en zonder router aangesloten) wel begrijpt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer mensen problemen hebben om deze printer op een netwerk beschikbaar te krijgen. Misschien moet ik de drivers zo poberen te installeren dat er niet gezocht wordt naar een aanluiting op de usb van de lokale pc (wat ik vermoed). Enig idee hoe dat zou kunnen, toch op zoek naar linux drivers :confused: ?

xlekx
26-07-2005, 16:20
Het is inderdaad een multi ding. Ik gebruik nu de usb aansluiting maar dat werkt niet. Er is ook de mogelijkheid een parallele kabel te gebruiken, dat heb ik nog niet gedaan.

geen idee of er linux drivers zijn en waarom ik dat zou moeten gebruiken?
Als ik het goed begrijp is de print deamon an van frimware al linux en wordt er gebruik gemaakt van RAW wat deze pinter (als via LAN en zonder router aangesloten) wel begrijpt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer mensen problemen hebben om deze printer op een netwerk beschikbaar te krijgen. Misschien moet ik de drivers zo poberen te installeren dat er niet gezocht wordt naar een aanluiting op de usb van de lokale pc (wat ik vermoed). Enig idee hoe dat zou kunnen, toch op zoek naar linux drivers :confused: ?


er zijn geen linux drivers voor deze printer

je zou m via het netwerk beschikbaar kunnen maken door hem op een windows machine te installeren en hem daar te delen