PDA

Bekijk de volledige versie : Asus WL500G wachtwoord



macmouse
23-06-2005, 17:33
Hallo,

ik heb net een nieuwe firmware geinstalleerd, namelijk wg01090207_WL500g_EN.trx

En nu kan ik niet meer inloggen op de router.

admin
admin

Deze accepteert hij niet, is er nieuw wachtwoord gekozen bij deze firmware ?
Firmware komt van de asus site, maar kan nergens iets vinden over een gewijzigd wachtwoord.

Iemand een idee ?

macmouse
23-06-2005, 17:43
Hmm iets te voorbarig geweest, na nog ff goed google-en kwam ik erachter dat de combinatie nu een lege username is en als wachtwoord admin.

Deze kan dus gesloten worden !

Styno
23-06-2005, 20:55
Deze kan dus gesloten worden !Nee, nog niet. Je hebt kennelijk niet even verder gezocht naar jou probleem want het is een veelvoorkomende.

Je hebt na de firmware upgrade geen hardware reset to defaults gedaan. Check je handleiding of de FAQ hier.

Antiloop
23-06-2005, 23:41
Puntje op i

ik quote uit de FAQ (http://wl500g.info/faq.php?) voor de volgende die met dezelfde vraag komt: (ja zelfs in het nederlands staat het erin..)


Upgrade gedaan naar firmware v1.8.x.x of hoger en nu kan ik niet meer inloggen
Wanneer je upgrade van een firmware met een versie lager dan v1.8.0.0 moet je de standaard instellingen laden.

We raden u ten zeerste af om een oud backup bestand te gebruiken om uw instellingen terug te zetten, doet u dit wel dan zal uw router waarschijnlijk niet meer functioneren zoals deze zou moeten doen.


U kunt de standaard instellingen laden als volgt: zorgt u ervoor dat het apparaat ingeschakeld is, druk op de restore knop op de achterkant van het apparaat houd deze gedurende 5 seconden in.

Een tweede manier: ga naar het configuratiescherm van uw router, gebruik als inlognaam niets (leeg laten) en als wachtwoord gebruikt u 'admin'. In het menu klikt u op System Setup en daarna op Factory Default volg hierna de instructies op het scherm.

Styno
24-06-2005, 07:39
Antiloop, ik heb een paar situaties gehad waarbij de reset m.b.v. de webinterface niet goed werkte. Met de reset button op de achterkant daarentegen werkte het allemaal wel goed. Dus ik adviseer toch om de reset knop te gebruiken.

GeminiAlpha
15-03-2006, 12:22
Puntje op i
ik quote uit de FAQ (http://wl500g.info/faq.php?) voor de volgende die met dezelfde vraag komt: (ja zelfs in het nederlands staat het erin..)
Dag Antiloop en anderen,
Mijn WL500G update van 1653 naar 1950beta voerde ik uit volgens 'het boekje', d.w.z. inclusief de genoemde reset, na de update. Onder uid=admin en pwd=admin werkte alles naar mijn zin TOTDAT ik als laatste het password naar m'n eigen keuze wijzigde. De WL500G blijft correct werken, maar ik kom er niet meer in, noch met admin en m'n nieuwe pwd, noch met admin/admin.
Lezend op dit forum, lijkt dat al een tijdje een probleem te zijn en 'moet' je uid=admin en pwd=admin ongewijzigd laten. (Lijkt mij minder fraai.)
Kun je dat bevestigen en weet je het risico als je het niet wijzigt?

Rudolf.
15-3-06

Antiloop
18-03-2006, 16:59
uhm geen idee? heb er zelf nooit geen issues mee gehad, echter maak ik geen gebruik van firmware 1.9.5.0

GeminiAlpha
21-03-2006, 09:24
uhm geen idee? heb er zelf nooit geen issues mee gehad, echter maak ik geen gebruik van firmware 1.9.5.0
Als je dit probleem van 1950 niet kent, welke eerdere FW (zonder dit pwd probleem) kun je mij dan aanbevelen?
Rudolf.

GeminiAlpha
23-03-2006, 21:59
Dag Antiloop en anderen,
Mijn WL500G update van 1653 naar 1950beta voerde ik uit volgens 'het boekje', d.w.z. inclusief de genoemde reset, na de update. Onder uid=admin en pwd=admin werkte alles naar mijn zin TOTDAT ik als laatste het password naar m'n eigen keuze wijzigde. De WL500G blijft correct werken, maar ik kom er niet meer in, noch met admin en m'n nieuwe pwd, noch met admin/admin.
Lezend op dit forum, lijkt dat al een tijdje een probleem te zijn en 'moet' je uid=admin en pwd=admin ongewijzigd laten. (Lijkt mij minder fraai.)
Kun je dat bevestigen en weet je het risico als je het niet wijzigt?

Rudolf.
15-3-06

Op mijn mail van 22-03-06 aan ASUS:
Hi,

After updating from fw 1653 -> fw 1950beta and a 10 sec. hw reset, there is a pwd problem. The
update went fine, AP worked and still works, but finally after pwd change from pwd: ADMIN to my
own pwd, web login is impossible. Neither admin + admin nor admin + mypwd is recognized. No
access.
I repeated the complete sequence. As long as I do not change uid ADMIN and pwd ADMIN there is
no problem to access the WL500G. As soon as I change the admin pwd to my own (18 chars! ) pwd,
login is impossible.

Please, Asus people, generate a hint to correct this problem.
(To let pwd to ADMIN is no option.)

Regards, Rudolf.
march 22, 2006

Kreeg ik vandaag al (23-3-06) het volgende antwoord:
Dear Sir,

I have forwarded you comment to headquarter's R&D department.

But for now; I recommend you to downgrade to version 1.9.2.7, to see if the problem still occurs..

If not, please wait till the official version of 1.9.5.* is released, probably this bug will be fixed in it.

If yes, please let us know, then we will try to find the root cause.


Thanks!


Kind regards,

Asus TSD Team

Nou dat zal ik dan binnenkort dan maar gaan doen... Zucht... :(
Kan nog wel ff duren voordat er een echte 1950 is.

Rudolf.