PDA

Bekijk de volledige versie : Asus 500g als InternetBridge. HELP!!



elvis
21-06-2005, 23:21
Hallo,

ik wil graag internet delen door middel van twee wireless routers, het ene netwerk bevindt zich in het ene huis (cmg modem) en het andere netwerk in het andere huis (asus router). Ip van modem1 (cmg) is 192.168.2.1 en heeft range van 192.168.2.100 - 199.

Asus heb ik de software geupdate van Oleg. Nou is mijn vraag, hoe krijg ik de twee routers dmv draadloze verbinding met elkaar geconnect. Ik weet dat ik telnet moet gebruiken voor het zoeken in Ap mode (Asus), maar in geen enkele thread staat precies wat ik moet doen, kan iemand mij helpen?

ps. de Asus heb ik wel in verbinding met een laptop dmv wireless verbinding dmv een statische ip-adres.

Alle hulp is welkom

Styno
22-06-2005, 08:46
Daar heb je telnet niet voor nodig, de webinterface voldoet hiervoor. Check de userhandleiding voor AP en WDS mode, met beide zou je het kunnen oplossen.

elvis
22-06-2005, 08:55
die heb ik al doorgekeken maar ik kom hier echt niet uit, kan iemand mij het stap voor stap uitleggen?

Styno
22-06-2005, 09:27
Kan je geen stap-voor-stap uitleg geven, want ik heb met dit soort configuraties geen ervaring. Maar je wilt dus de een 'hybrid WDS' verbinding maken. Dit configureer je in het 'Wireless' deel van de webinterface. Succes.

Antiloop
22-06-2005, 09:29
als je meer duidelijke info geeft (een visio tekening bijvoorbeeld) zoals in de FAQ staat dan willen mensen je wellicht helpen.. firmware versies etc etc..
en wat wil je exact? maargoed dan komt dan in je visio tekening wel naar voren

elvis
22-06-2005, 14:05
de software-versie waar de asus op draait is de laatste versie van oleg 1.9.2.7.2 en daar moest het volgens hem makkelijker op worden :eek: nou vindt er niks makkelijkers aan.

In de wireless gedeelte heb ik dus gekozen voor ap (acces point) en voor wds, een wireless bridge. Nou moet ik daar dus een ip op invullen heb ik begrepen en omdat de Cmg dus ip 192.168.2.1 heeft moest ik volgens beschrijvingen op het net ip 192.168.2.2 invullen bij de Asus. Heb ik gedaan, ik heb dezelfde SSID aangehouden als de Cmg modem (de server dus) en dat is Kingston.
Volgende stap is dus voor mij: hoe zoek ik nu naar de CMG. Ik heb dus telnet gebruikt en daar moest ik invullen: "wl scan kingston", waarop er vervolgens helemaal niks gebeurt.

De configuratie moet zijn:
adsl binnenkomst -> cmg modem --> wireless -> asus (wireless) -> netwerk wireless naar pc aangesloten op asus.

Hoop dat dit voldoende informatie is.

Antiloop
22-06-2005, 17:12
de software-versie waar de asus op draait is de laatste versie van oleg 1.9.2.7.2 en daar moest het volgens hem makkelijker op worden :eek: nou vindt er niks makkelijkers aan.

In de wireless gedeelte heb ik dus gekozen voor ap (acces point) en voor wds, een wireless bridge. Nou moet ik daar dus een ip op invullen heb ik begrepen en omdat de Cmg dus ip 192.168.2.1 heeft moest ik volgens beschrijvingen op het net ip 192.168.2.2 invullen bij de Asus. Heb ik gedaan, ik heb dezelfde SSID aangehouden als de Cmg modem (de server dus) en dat is Kingston.
Volgende stap is dus voor mij: hoe zoek ik nu naar de CMG. Ik heb dus telnet gebruikt en daar moest ik invullen: "wl scan kingston", waarop er vervolgens helemaal niks gebeurt.

De configuratie moet zijn:
adsl binnenkomst -> cmg modem --> wireless -> asus (wireless) -> netwerk wireless naar pc aangesloten op asus.

Hoop dat dit voldoende informatie is.
snap er niets van

zoiezo firmware versie 1.9.2.7.2 bestaat niet, de firmware van oleg is niet makkelijker alleen een flinke uitbreiding/verbetering op die van Asus

als je nu eens een overzicht tekent van wat je precies wil (bijvoorbeeld in Microsoft Visio zoals reeds aangedragen)

elvis
22-06-2005, 18:02
doe ik, moet ik eerst even microsoft visio uitzoeken! :)

Styno
22-06-2005, 18:14
Als je geen Visio hebt mag je, van mij, ook wel een simpele pain tekening maken hoor!

elvis
22-06-2005, 20:35
ok, ik heb het geprobeerd, dit is de schema hoe het er uit moet zien, hoop dat alles duidelijk is (had voor tekenen altijd een onvoldoende vroeger)

Antiloop
23-06-2005, 09:35
dus pc1 en laptop zijn beiden (of 1 van) draadloos verbonden met je WL500g ?

zoja dan kun je de accesspoint niet in Client mode instellen want dan vervalt je Acesspoint functie (omdat ie in Client staat)

enigste mogelijkheid is om of 2 routers te kopen, of WDS Hybrid te gebruiken echter moet je CMG modem dit ondersteunen (doet ie dat?)

elvis
23-06-2005, 18:57
nee dat doet hij helaas niet, wat dus een mogelijkheid zou zijn is om de pc en laptop via ethernetkabel te verbinden en de modem in wds functie te zetten?

Antiloop
24-06-2005, 00:48
nee dat doet hij helaas niet, wat dus een mogelijkheid zou zijn is om de pc en laptop via ethernetkabel te verbinden en de modem in wds functie te zetten?
je CMG modem ondersteunt geen WDS ?

hoe kun je dan je modem in WDS functie zetten? :confused:

Als 1 kant geen WDS ondersteunt werkt WDS gewoonweg niet.

Styno
24-06-2005, 08:53
je CMG modem ondersteunt geen WDS ?

hoe kun je dan je modem in WDS functie zetten? :confused:

Als 1 kant geen WDS ondersteunt werkt WDS gewoonweg niet.
LOL, ik snapte die zin ook al niet.

Anyway, zoals Antiloop al zei; als WDS hybrid het niet doet dan moet de pc's via draadjes aansluiten en de asus als client instellen. Of een tweede router met WDS functionaliteit aanschaffen.

elvis
27-06-2005, 20:30
Ok, na veel gevloek en getier heb ik dmv verschillende postjes het voor elkaar gekregen. Na uren van ellende en gezweet zag ik opeens het licht van het internet :)
Voor de mensen die dit ook voor elkaar willen krijgen zal ik uitleggen hoe ik het heb gedaan:

1. Eerst stel je de Asus in als accespoint
2. vervolgens toets je een SSID (naam vd Modem) in
3. je stelt de modem in als WDS only (voorlopig zonder wepkey, kan je altijd later nog invullen
4. het mac-adres vul je in in het eerste scherm en het 2e scherm laat je hem op disabled staan.
5. Je slaat alles op en start de modem opnieuw op.
6. Daarna ga je in je computer naar hyperterminal (bureauaccessoires->communicatie->hyperterminal.
7. Hier geef je een naam aan de instelling (bv. Asus), je stelt hem in als tcp/ip en je vult het ip-adres van de modem in (bijv. 192.168.1.1)
8. je moet je inloggen en zodra je je hebt ingelogd (bijv username: admin en password: admin) krijg je dit te zien: "#_"
9. Hier vul je het volgende in:
wp ap 0 (enter)
wp wet 1 (enter)
wp scan (hierbij gaat hij alle draadloze verbindingen in de buurt zoeken, vul wp scan "ssid"in als je de naam van de andere modem weet) (enter)
wp scanresults (laat alle draadloze verbindingen in de buurt zien)
wp join "ssid" (naam van het netwerk waarop je wil inloggen)
10. zorg dat je tcp/ip van je lan op automatisch toewijzen staat en reset hem (dmv uitschakelen/inschakelen of vernieuwen)
Je ziet nu dat het ip-adres verandert is naar de ip-range van de modem die verzend.

Veel internetplezier!! :p

DJSmiley
28-06-2005, 01:20
Ok, na veel gevloek en getier heb ik dmv verschillende postjes het voor elkaar gekregen. Na uren van ellende en gezweet zag ik opeens het licht van het internet :)
Voor de mensen die dit ook voor elkaar willen krijgen zal ik uitleggen hoe ik het heb gedaan:

1. Eerst stel je de Asus in als accespoint
2. vervolgens toets je een SSID (naam vd Modem) in
3. je stelt de modem in als WDS only (voorlopig zonder wepkey, kan je altijd later nog invullen
4. het mac-adres vul je in in het eerste scherm en het 2e scherm laat je hem op disabled staan.
5. Je slaat alles op en start de modem opnieuw op.
6. Daarna ga je in je computer naar hyperterminal (bureauaccessoires->communicatie->hyperterminal.
7. Hier geef je een naam aan de instelling (bv. Asus), je stelt hem in als tcp/ip en je vult het ip-adres van de modem in (bijv. 192.168.1.1)
8. je moet je inloggen en zodra je je hebt ingelogd (bijv username: admin en password: admin) krijg je dit te zien: "#_"
9. Hier vul je het volgende in:
wp ap 0 (enter)
wp wet 1 (enter)
wp scan (hierbij gaat hij alle draadloze verbindingen in de buurt zoeken, vul wp scan "ssid"in als je de naam van de andere modem weet) (enter)
wp scanresults (laat alle draadloze verbindingen in de buurt zien)
wp join "ssid" (naam van het netwerk waarop je wil inloggen)
10. zorg dat je tcp/ip van je lan op automatisch toewijzen staat en reset hem (dmv uitschakelen/inschakelen of vernieuwen)
Je ziet nu dat het ip-adres verandert is naar de ip-range van de modem die verzend.

Veel internetplezier!! :p

Ik krijg 't (nog?) niet voor elkaar.

Welke firmware heb jij erop?

Zodra ik commando's invoer via Telnet (Hyperterminal) krijg ik errors. Na inloggen krijg ik [admin@n(none) root]$
en alle WP commandos geeft ie aan -sh: wp: not found


edit: Ik kom al een stukkie verder, wp commando kent ie niet, moet WL zijn ;)

edit 2: Hij wil nog niet :(
Bij stap 2, welk SSID moet je daar invullen? Het SSID van de zendende AP (waarop je de 500g wilt connecten)
En als je 'm op WDS-only zet, welk kanaal moet je kiezen? Ook die van de zendende AP?
Als ik dat doe komt ie namelijk niet tevoorschijn bij scanresults.....

Antiloop
28-06-2005, 02:10
@DJ Smiley

het betreft een ander modem oid, deze commando's werken niet op een Asus apparaat

elvis
29-06-2005, 11:42
sorry ik heb een hele grote fout gemaakt zie ik, het was laat en ik was niet meer scherp.

Ik heb de laatste firmware erop gezet (versie 1.9.4.0), te downlaoden van asus maar alle commando's moeten niet wp zijn maar wl ik pas het even aan en zet de juiste commando's in de volgende post. Sorry!

elvis
29-06-2005, 11:43
1. Eerst stel je de Asus in als accespoint
2. vervolgens toets je een SSID (naam vd Modem) in
3. je stelt de modem in als WDS only (voorlopig zonder wepkey, kan je altijd later nog invullen
4. het mac-adres vul je in in het eerste scherm en het 2e scherm laat je hem op disabled staan.
5. Je slaat alles op en start de modem opnieuw op.
6. Daarna ga je in je computer naar hyperterminal (bureauaccessoires->communicatie->hyperterminal.
7. Hier geef je een naam aan de instelling (bv. Asus), je stelt hem in als tcp/ip en je vult het ip-adres van de modem in (bijv. 192.168.1.1)
8. je moet je inloggen en zodra je je hebt ingelogd (bijv username: admin en password: admin) krijg je dit te zien: "#_"
9. Hier vul je het volgende in:
wl ap 0 (enter)
wl wet 1 (enter)
wl scan (hierbij gaat hij alle draadloze verbindingen in de buurt zoeken, vul
wl scan "ssid"in als je de naam van de andere modem weet) (enter)
wl scanresults (laat alle draadloze verbindingen in de buurt zien)
wl join "ssid" (naam van het netwerk waarop je wil inloggen)
10. zorg dat je tcp/ip van je lan op automatisch toewijzen staat en reset hem (dmv uitschakelen/inschakelen of vernieuwen)
Je ziet nu dat het ip-adres verandert is naar de ip-range van de modem die verzend.

Veel internetplezier!!

elvis
29-06-2005, 11:49
Even antwoord op djsmiley:

edit 2: Hij wil nog niet
Bij stap 2, welk SSID moet je daar invullen? Het SSID van de zendende AP (waarop je de 500g wilt connecten)
En als je 'm op WDS-only zet, welk kanaal moet je kiezen? Ook die van de zendende AP?
Als ik dat doe komt ie namelijk niet tevoorschijn bij scanresults.....

Je moet dus de Ssid invullen van de zendende Ap en je moet tevens hetzelfde kanaal kiezen als de zendende Ap.
De fout bij het inloggen is mij niet bekend, misschien staan die in andere posts maar het is wel belangrijk dat je natuurlijk inlogt met het juiste ip-adres (die kan je bekijken via de routers software die je heb geinstalleerd)

Antiloop
30-06-2005, 00:53
1. Eerst stel je de Asus in als accespoint
2. vervolgens toets je een SSID (naam vd Modem) in
3. je stelt de modem in als WDS only (voorlopig zonder wepkey, kan je altijd later nog invullen
4. het mac-adres vul je in in het eerste scherm en het 2e scherm laat je hem op disabled staan.
5. Je slaat alles op en start de modem opnieuw op.
6. Daarna ga je in je computer naar hyperterminal (bureauaccessoires->communicatie->hyperterminal.
7. Hier geef je een naam aan de instelling (bv. Asus), je stelt hem in als tcp/ip en je vult het ip-adres van de modem in (bijv. 192.168.1.1)
8. je moet je inloggen en zodra je je hebt ingelogd (bijv username: admin en password: admin) krijg je dit te zien: "#_"
9. Hier vul je het volgende in:
wl ap 0 (enter)
wl wet 1 (enter)
wl scan (hierbij gaat hij alle draadloze verbindingen in de buurt zoeken, vul
wl scan "ssid"in als je de naam van de andere modem weet) (enter)
wl scanresults (laat alle draadloze verbindingen in de buurt zien)
wl join "ssid" (naam van het netwerk waarop je wil inloggen)
10. zorg dat je tcp/ip van je lan op automatisch toewijzen staat en reset hem (dmv uitschakelen/inschakelen of vernieuwen)
Je ziet nu dat het ip-adres verandert is naar de ip-range van de modem die verzend.

Veel internetplezier!!
waarom heel deze waslijst? dit zit standaard in de websetup al

xlekx
30-06-2005, 23:05
via de websetup krijg je een nat router

maar dit stond toch allang in htt
http://www.wl500g.info/showthread.php?t=2665

simpele client mode zonder nat

elvis
01-07-2005, 19:23
Ik heb deze vraag ook gesteld en geen antwoord gekregen, maar goed, liever 2x er op dan niet, misschien hebben mensen hier nog wat aan!

elvis
02-07-2005, 15:54
de modem gaf problemen met software-versie 1.9.2.7.4 van oleg dus heb ik hem ge-upgrade. Nou krijg ik inderdaad ook een foutmelding bij het inloggen op telnet, admin@(none) root]$. Weet iemand hier iets aan te doen of wat in te vullen?

xlekx
03-07-2005, 18:50
als je nou is begint met de klacht goed te omschrijven
en voordat je een topic wil openen even de search te gebruiken

we zijn hier om kennis te delen, niet om mensen stap voor stap steeds hetzelfde uit te leggen

Rynno
07-07-2005, 21:11
Misschien niet helemaal wat je (jullie) zoeken maar hier staat ook nog een soort
"Wireless Bridge" for dummy's met 2 WL500g's.

http://www.mycom.nl/f2/tutorials/wireless_bridge_asus_accesspoints_winxp.pdf
Meer simpele documentjes voor de beginner:
http://213.206.102.189/MyCom/Store/pageloader.do?url=tutorials.htm&module=service&maingroup=3004

elvis
11-07-2005, 12:35
als je nou is begint met de klacht goed te omschrijven
en voordat je een topic wil openen even de search te gebruiken

we zijn hier om kennis te delen, niet om mensen stap voor stap steeds hetzelfde uit te leggen

Ik heb reeds de search optie gebruikt en kreeg iedere keer een oplossing wat maar gedeeltelijk de oplossing geeft :( . Ik snap reeds hoe forums werken maar ik moet het hele antwoord hebben en niet het halve antwoord. Als je net iets nieuws heb gekocht weet je niet meteen in welke richting je moet zoeken, ik heb dit geprobeerd en van niemand een antwoord gekregen totdat ik het zelf ontdekt had hoe het werkt en vervolgens bijdehande opmerkingen krijg waar ik het kan vinden! Hier heb ik vervolgens niks meer aan!! ik heb het er op gezet zodat mensen die in dit forum terecht kwamen ook eens wisten hoe het werkte.

JO1SHA
09-07-2006, 00:54
Ik heb reeds de search optie gebruikt en kreeg iedere keer een oplossing wat maar gedeeltelijk de oplossing geeft :( . Ik snap reeds hoe forums werken maar ik moet het hele antwoord hebben en niet het halve antwoord. Als je net iets nieuws heb gekocht weet je niet meteen in welke richting je moet zoeken, ik heb dit geprobeerd en van niemand een antwoord gekregen totdat ik het zelf ontdekt had hoe het werkt en vervolgens bijdehande opmerkingen krijg waar ik het kan vinden! Hier heb ik vervolgens niks meer aan!! ik heb het er op gezet zodat mensen die in dit forum terecht kwamen ook eens wisten hoe het werkte.

Ik snap niet hoe forums werken maar met al jullie gegevens en tips ben ik er ook in geslaagd om een wl 500g met een goedkoop ACER AP-routertje (die aan internet 'hangt') aan de praat te krijgen! Zonder kabeltje!!! Met dus 1 WDS router....de wl 500g!

Gregorean
27-07-2006, 21:02
Mijn eerste post hier;) Wat velen niet weten is het feit dat de WDS functie merk gebonden is:confused: Met 2 verschillende merken zal het dus nooit gaan in WDS:D Nadeel van WDS (repeater) is dat je snelheid ook gehalveerd wordt :eek:
Ook wordt vaak vergeten dat de SSID's in beide WDS systemen exact gelijk moeten zijn, anders werkt het ook niet:D
Voor de liefhebbers heb ik evt wel een schema hoe het wel moet, dit is van een Senao, echter het principe is hetzelfde, ik hoor het wel als er belanstelling voor is

Antiloop
29-07-2006, 02:13
Mijn eerste post hier;) Wat velen niet weten is het feit dat de WDS functie merk gebonden is:confused: Met 2 verschillende merken zal het dus nooit gaan in WDS:D Nadeel van WDS (repeater) is dat je snelheid ook gehalveerd wordt :eek:
Ook wordt vaak vergeten dat de SSID's in beide WDS systemen exact gelijk moeten zijn, anders werkt het ook niet:D
Voor de liefhebbers heb ik evt wel een schema hoe het wel moet, dit is van een Senao, echter het principe is hetzelfde, ik hoor het wel als er belanstelling voor is
nee hoor, wds is niet merkgebonden echter gebruiken niet alle vendors dezelfde 'standaard' daarom kan het voorkomen dat het niet altijd compatible is

echter zijn er genoeg successverhalen waarin het wel werkt met een 3rd party vendor

voorbeelden mits duidelijk zijn altijd welkom uiteraard :)