robinintensief
16-06-2005, 21:53
Hallo,
Wie kan mij uit de brand helpen? Zit al even te stoeien maar ik kom er niet uit.
Hardware:
Zyxel prestige 650-H11 modem/router (firmware 3.40)
WL-500G Deluxe (firmware 1.9.2.7-5a)
Sweex wireless pccard11G
Dell laptop met WinXP Home
Dit alles moet verbinden met een versatel family abonnementje.
Heb met kabeltjes contact gemaakt met zowel de asus als de zyxel. Beide installatiemenus waren goed benaderbaar. Had eerst conflicteren ip-adressen maar heb die nu van elkaar gescheiden gemaakt:
zyxel 192.168.1.1, is dhcp-server voor 192.168.1.2-4
asus 192.168.1.5, is dhcp-server voor 192.168.6-10
Zij kunnen elkaar vinden maar doen verder niets met elkaar.
Als ik rechtstreeks verbinding leg met de zyxel dan kom ik zo het net op. Via de asus gebeurt er niets.
Heb nog geprobeerd om de modem in bridge-mode te krijgen (volgens omschrijving zyxel.nl) maar ook dit leidde niet tot een werkende oplossing. Met wat moeite heb ik hem weer terug kunnen zetten.
Wie kan mij een duwtje in de rug geven hoe ik dit goed afgesteld krijg?
Als ik rechtstreeks verbinding leg met de zyxel dan kom ik zo het net op. Via de asus gebeurt er niets.
Heb nog geprobeerd om de modem in bridge-mode te krijgen (volgens omschrijving zyxel.nl) maar ook dit leidde niet tot een werkende oplossing. Met wat moeite heb ik hem weer terug kunnen zetten.
Geen grote foutmeldingen in het logboek te vinden.
Wie kan mij uit de brand helpen? Zit al even te stoeien maar ik kom er niet uit.
Hardware:
Zyxel prestige 650-H11 modem/router (firmware 3.40)
WL-500G Deluxe (firmware 1.9.2.7-5a)
Sweex wireless pccard11G
Dell laptop met WinXP Home
Dit alles moet verbinden met een versatel family abonnementje.
Heb met kabeltjes contact gemaakt met zowel de asus als de zyxel. Beide installatiemenus waren goed benaderbaar. Had eerst conflicteren ip-adressen maar heb die nu van elkaar gescheiden gemaakt:
zyxel 192.168.1.1, is dhcp-server voor 192.168.1.2-4
asus 192.168.1.5, is dhcp-server voor 192.168.6-10
Zij kunnen elkaar vinden maar doen verder niets met elkaar.
Geen grote foutmeldingen in het logboek te vinden.