PDA

Bekijk de volledige versie : Asus WL500g deluxe datatransfer snelheid



Ted
17-05-2005, 13:12
Weet iemand hier iets van:
Ik heb een Asus WL500g Deluxe met 2x USB2.0
Als ik een USB2 Harddisk aansluit werkt deze prima, alleen is de transfer snelheid erg langzaam.
Als ik deze meet kom ik niet verder dan ± 400kB/s.
Terwijl deze minimaal de LAN 100MBit speed zal moeten hebben.

USB2 = ± 480 MBit/s
LAN = ± 100MBit/s

Heeft iemand hetzelfde probleem, of heeft iemand een passende ollossing.
De default firmware was v1.8.2.1 en ik heb nu de 1.9.2.7-5a via http://wl500g.dyndns.org/.

Beide firmware versies zijn erg langzaam qua data transfersnelheid.


Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Antiloop
17-05-2005, 13:17
400kb/sec is wel erg traag, 1,3megabyte/sec moet je wel kunnen halen

echter het verhaaltje 480mbit / 100mbit gaat niet op als je hier meer over wilt weten raad ik je aan om de search functie te gebruiken omdat ik hier verder niet inhoudelijk op in ga omdat de 1,3mb/sec eenmaal een feit is (en hopelijk geen feit blijft, de tijd zal het ons leren).

Ted
17-05-2005, 13:28
Ik probeer alleen maar aan te geven dat mijn snelheid minimaal gelijk zal moeten zijn aan de LAN uitgang dus ± 100Mbit /8 = 12,5 Mb/s

Dus op mijn Asus WL500g deluxe draait blijkbaar iets niet goed, want hij draait veels te langzaam (± 400kB/s).


Heb jij wel op jou Asus Wl500g Deluxe een hoge data transfersnelheid dan, had je het puur over de theorie.

grt

Antiloop
17-05-2005, 13:35
Ik probeer alleen maar aan te geven dat mijn snelheid minimaal gelijk zal moeten zijn aan de LAN uitgang dus ± 100Mbit /8 = 12,5 Mb/s

Dus op mijn Asus WL500g deluxe draait blijkbaar iets niet goed, want hij draait veels te langzaam (± 400kB/s).


Heb jij wel op jou Asus Wl500g Deluxe een hoge data transfersnelheid dan, had je het puur over de theorie.

grt
meer als 1,3megabyte/sec zul en kun je op dit moment niet halen
reset je apparaat eens naar default, gebruik andere usb enclosure, en gebruik geen ftp

dit heeft te maken met de hardware welke in de WL500gx (WL500g Deluxe) zit.
volgens asus moet het apparaat harder kunnen en ligt dit aan terugkoppeling van VIA (de usb chipset) welke zij niet krijgen zoals ze beweren.

verder valt er weinig zinnigs over te zeggen

Ted
17-05-2005, 14:19
meer als 1,3megabyte/sec zul en kun je op dit moment niet halen
reset je apparaat eens naar default, gebruik andere usb enclosure, en gebruik geen ftp

dit heeft te maken met de hardware welke in de WL500gx (WL500g Deluxe) zit.
volgens asus moet het apparaat harder kunnen en ligt dit aan terugkoppeling van VIA (de usb chipset) welke zij niet krijgen zoals ze beweren.

verder valt er weinig zinnigs over te zeggen


Misschien is de nieuwe BETA driver van ASUS zelf beter qua USB support.
Kenmerken van deze beta-release version 1.9.4.0 zijn:
1. Update USB speaker
2. Update USB driver
3. Chg: SYNC USB for FTP Server
4. Add: PPTP w/ MPPE
5. Dont allow user to set radius without key

Antiloop
17-05-2005, 14:25
dat weet ik, heb ze zelf gereleased

echter het maakt geen verschil (reeds geprobeerd)

Ted
17-05-2005, 15:08
dat weet ik, heb ze zelf gereleased

echter het maakt geen verschil (reeds geprobeerd)


Kan ik jou prive niet ff bellen aangaande dit punt...werkt veel sneller.
Mocht je daar geen bezwaar tegen hebben gaarne tel. nummer ff mailen naar removed

Thanxz

Antiloop
17-05-2005, 15:13
Kan ik jou prive niet ff bellen aangaande dit punt...werkt veel sneller.
Mocht je daar geen bezwaar tegen hebben gaarne tel. nummer ff mailen naar spam@sux.nl

Thanxz
er is geen punt om discussie over te houden, als asus hier geen oplossing voor heeft houd het op
je vermoedelijke standpunt ben ik reeds bekend mee, asus doelt op de thuismarkt en niet op de markt zoals wij (jij, ik en andere forummers) die willen verwachten met de daarbij komende snelheden.

en ik ben geen asus noch financiėle relatie met asus noch prive helpdesk ;)

forum@chupa.nl mail je msn maar

ps ik raad je aan om niet hier je mail adres neer te zetten (ook spambots zwerven rond op mijn forum)

Styno
18-05-2005, 09:43
dit heeft te maken met de hardware welke in de WL500gx (WL500g Deluxe) zit.
volgens asus moet het apparaat harder kunnen en ligt dit aan terugkoppeling van VIA (de usb chipset) welke zij niet krijgen zoals ze beweren.
He das nieuwe info voor mij. Is er in de hogere linux versies niet een ge-update versie te vinden, die wel goed performed? Misschien is die dan te backporten...

Ted
18-05-2005, 18:46
Ik heb deze vraag per mail gestuurd naar Asus zelf en kreeg dit als antwoord.:

//
Dear Customer,
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Penny and I would be assisting you today.

Please check your USB disk whether its chipset is Genesys Logic GL811USB, In-system ISD300A1 or NEC D720130GC. Now WL-500g only can support these chipsets well. If your USB disk chipset is not in the three ones, maybe there are some compatibility problems so you can't get a fast transfer speed. And you can also update WL-500g Deluxe firmware to the latest version v1.9.4.0 and have a test. The URL of download is:
http://www.asus.com/support/download/selectftp.aspx?l1_id=11&l2_id=2&l3_id=0&m_id=10&f_name=WL500gx_1940_EN.zip~zaqwedc

Hope it will help!

If you have any other problems, please don't hesitate to let me know. Let's discuss together. Thank you for using ASUS products and enjoying services!
//

Blijkt er dus uit dat ze niet alle universele USB devices ondersteunen, lekker is dat...ik dacht dat het USB2 protocol toch een soort standaard was.....blijkbaar niet.

Antiloop
18-05-2005, 19:04
misschien dat het tevens ook verstandiger is om te vragen wat zij verstaan onder 'fast transfer speed' als je meer dan 1,3Megabyte/sec haalt mag je in je handjes klappen

Ted
18-05-2005, 20:49
Oke, ik heb een mail terug gestuurd met de volgende vragen, zal mij benieuwen wat hun antwoord is.

//
Dear Penny, thank you for answering my question,

Okay, here are my next questions about your quote "you can't get a fast transfer speed"
What is the maximum transferspeed possible from the Asus WL500g Deluxe with the following:

1. A fully supported USB2 harddive (as mentioned) connected with the Asus WL500g Deluxe reading/writing from or to a pc.

2 A not supported USB2 harddrive (as mentioned) connected with the Asus WL500g Deluxe reading/writing from or to a pc.

3. An other question is, i thought the USB2 protocol was a standard, and that every USB2 device will be supported fully, at max transferspeeds.

4. Is there going to be a firmware fix for this (bug), because there is nothing mentioned about supporting only the mentioned chipset in the specifications both on the WEB or in the Asus WL500g Deluxe manual.

5. My transferspeed has an average of 1,3Megabyte/sec, is this normal. ?


I'll hope you will take the time to answer ALL my questions.
//

Nu maar wachten op een antwoord, vorige mail duurde een dag.