PDA

Bekijk de volledige versie : WL500g en windows 7



mx_sabrina
03-06-2010, 17:43
Ik heb een "probleem". Mijn WL500g werkt niet op mijn nieuwe laptop met windows 7 :(

Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op het modem van Ziggo (voorheen Casema) heb ik nergens last van, dan heb ik gewoon internet.

Kan iemand mij helpen? :confused:

Groetjes Sabrina

wpte
03-06-2010, 19:03
Ik heb een "probleem". Mijn WL500g werkt niet op mijn nieuwe laptop met windows 7 :(

Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op het modem van Ziggo (voorheen Casema) heb ik nergens last van, dan heb ik gewoon internet.

Kan iemand mij helpen? :confused:

Groetjes Sabrina

De laptop werkt niet op de WL-500g dus:p
beetje kort door de bocht omschreven...

Hoe heb je geprobeerd verbinding te maken? bedraad of draadloos?
Antiloop heeft wat meer ervaring met de WL-500g, die nogal oud is.

mx_sabrina
03-06-2010, 19:07
Sorry ik ben soms een beetje kort door de bocht...

Hij is uit het stenen tijdperk maar tot nu toe heeft de WL500g het altijd goed gedaan ;)

Nu ben ik weer draadloos aan het werk op mijn laptop en nu doet de router het wel maar ik heb een paar dagen gehad dat hij me er elke keer afgooide. Kabeltje tussen router en pc werkte ook niet, kabeltje tussen pc en modem werkte wel.

Bedankt voor je antwoord.

wpte
03-06-2010, 20:09
Nu ben ik weer draadloos aan het werk op mijn laptop en nu doet de router het wel maar ik heb een paar dagen gehad dat hij me er elke keer afgooide. Kabeltje tussen router en pc werkte ook niet, kabeltje tussen pc en modem werkte wel.

idd wel vreemd.
Misschien door de warmte de laatste tijd?

het kan ook zijn dat in een nieuwere firmware deze bug is verholpen
de laatste oleg firmware voor jou router: http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-9/WL500g-1.9.2.7-9.zip (2008)
of van asus: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Lay7q72y5qQZDAdL&content=download (Beta Version 1.9.5.0 van 2005).

de web-gui zou vrijwel hetzelfde moeten zijn op oleg:)

mx_sabrina
04-06-2010, 06:22
Euhm even een "domme" vraag: ik heb die firmwire gedownload maar hoe moet ik dat installeren? Als ik hem wil openen zegt de computer dat hij software om te openen moet zoeken op internet, vindt ie ook, maar heb ik dat nodig of had ik het via een andere manier moeten doen :o

wpte
04-06-2010, 10:51
Euhm even een "domme" vraag: ik heb die firmwire gedownload maar hoe moet ik dat installeren? Als ik hem wil openen zegt de computer dat hij software om te openen moet zoeken op internet, vindt ie ook, maar heb ik dat nodig of had ik het via een andere manier moeten doen :o

Je moet naar de web-admin van de router gaan, gewoon het ip adres van je router in een browser in tikken.
dan zie je aan de linker kant mapjes staan als het goed is.
firmware upgrade staat in het mapje "System Setup"
Daar kun je het firmware bestand uploaden (een .trx bestand dus)

die van oleg moet je eerst uitpakken, want die staat in een zip archief;)

mx_sabrina
04-06-2010, 19:10
Ik voel me echt dom :confused: maar kan ik mijn router's IP adres ergens vinden :o We hebben dat ding al eeuwen dus ik heb geen idee waar ik dat gelaten heb :eek:

wpte
04-06-2010, 19:47
Ik voel me echt dom :confused: maar kan ik mijn router's IP adres ergens vinden :o We hebben dat ding al eeuwen dus ik heb geen idee waar ik dat gelaten heb :eek:

haha, dat is geen probleem hoor:)

verbind met de wl500g

druk op: windows key + r
nu opent een schermpje uitvoeren.
typ in dit scherm "cmd" (zonder de aanhalingstekens) en druk op enter.

nu krijg je een zwart scherm waar je kan typen.
typ hier

nslookup google.com
en dan krijg je een resultaat zoals hier:

nslookup google.com
Server: wpte.kicks-ass.net
Address: 192.168.2.1

Niet-bindend antwoord:
Naam: google.com
Addresses: 2a00:1450:8005::68
2a00:1450:8005::63
2a00:1450:8005::93
74.125.79.99
74.125.79.104
74.125.79.147

zoals je ziet staat bovenaan "address" met het ip van mijn router er achter:)

als je wilt inloggen, de standaard user is admin
het wachtwoord is eveneens admin

als dat is verandert moet je dat even op zoeken, of de persoon bellen die alles heeft ingesteld:p

mx_sabrina
05-06-2010, 19:41
Hartstikke bedankt voor de tips!! Ik heb hem net geupdate dus ben benieuwd, fijn weekend ;)

mx_sabrina
06-06-2010, 16:32
Daar ben ik weer! Wij gebruiken de router met 2 laptops, een oude en een nieuwe. De nieuwe heeft Windows 7.

We krijgen beiden af en toe de volgende foutmelding:

Er is een IP-adressenconflict gedetecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer.
Neem contact met de netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem.
Raadpleeg het cysteemgebeurtennissenlogboek voor meer informatie.

We zitten regelmatig zonder verbinding.... tips? :confused:

wpte
06-06-2010, 18:06
Er is een IP-adressenconflict gedetecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer.
Neem contact met de netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem.
Raadpleeg het cysteemgebeurtennissenlogboek voor meer informatie.

Krijgen jullie die waarschuwing sinds de firmware upgrade of is het altijd al zo geweest?

In ieder geval, het kan zijn dat de laptops dezelfde computer naam hebben zodat ze hetzelfde ip krijgen.
Van een afstand is zoiets moeilijk te zeggen...

Ook kan het zijn dat de modem misschien in hetzelfde subnet zit als de router, en dat een pc het IP van de modem krijgt toegewezen.

bijv een subnet in een ip:
192.168.[subnet nummer].x
dus als de modem en de router op 192.168.1.x zitten kan dat dus mis gaan:p

mx_sabrina
07-06-2010, 06:13
Die melding kregen we al voor de upgrade :(

Anders moet ik mijn neef er maar ff naar laten kijken.... want dit uitzoeken gaat voor mij te ver denk ik. Geen idee hoe ik dat moet zien ha ha ha...

Bedankt weer voor je geduldige antwoord.

tim2005
11-06-2010, 17:15
Dat ip adres conflict heeft te maken met het volgende.

Elk verbonden apparaat krijgt of heeft een ip adres, de bedoeling is dat deze uniek is. Bij jou is dat niet het geval waardoor er een conflict ontstaat.

Ik weet niet hoe technisch u bent aangelegd maar op Windows kun je vanaf de commandline (dos prompt) met ipconfig het IPadres van de huidige machine bepalen (laptop / desktop) en controleren of deze hetzelfde zijn. Als u aangeeft welke versies uw Windows heeft kan ik u hierbij helpen.

Met vriendelijke groet,
Tim

mx_sabrina
12-06-2010, 08:41
Hoi Tim,

Geen u hoor :eek: Ik ben wel al 29 maar zo oud voel ik me nog niet hi hi ;)

Bedankt dat je mij wil helpen. Ik weet wel iets van computers gelukkig maar van een aantal dingen weet ik gewoon niet hoe ik het moet doen?

Heet dat pingen wat ik moet gaan doen? Ik weet niet precies hoe ik dat moet doen maar als jij mij kunt helpen, heel graag.

:D

mx_sabrina
21-06-2010, 19:06
De laptops hebben denk ik ieder hetzelfde IP adres. Als ze tegelijk aanstaan beginnen de problemen.

Hoe kan ik het IP adres aanpassen?

wpte
21-06-2010, 23:14
De laptops hebben denk ik ieder hetzelfde IP adres. Als ze tegelijk aanstaan beginnen de problemen.

Hoe kan ik het IP adres aanpassen?

is de computer naam ook hetzelfde?
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/change-your-computer-name-in-windows-vista/
als dat zo is, moet je die even aanpassen, het kan zijn dat de dhcp server anders in de war raakt;)