PDA

Bekijk de volledige versie : Virus melding

Archie
07-02-2010, 20:41
Vrijdag kreeg ik een private message van asusforum.net van ene XandderrMan.:confused:

Hello, friend. There are viruses' activities from your computer in last few days. Strongly recommend you to check your computer. You can find a report about your computer's security and solve every problem with it here: CUT Thank you. Forum member.

:eek:Als het al klopt, hoe is het dan mogelijk dat de gegevens van mijn internetverbinding of thuisnetwerk gekoppeld worden aan mijn asusforum account?:eek:

Overigens vind ik de link wel op Google, maar klopt hij niet. Zonder de '-' in virus-total werkt hij wel, maar kom ik op een (voor mij) onbekende anti-virus site terecht, die ik niet vertrouw.

wpte
07-02-2010, 21:38
Vrijdag kreeg ik een private message van asusforum.net van ene XandderrMan.:confused:

Hello, friend. There are viruses' activities from your computer in last few days. Strongly recommend you to check your computer. You can find a report about your computer's security and solve every problem with it here: cut
Thank you. Forum member.

:eek:Als het al klopt, hoe is het dan mogelijk dat de gegevens van mijn internetverbinding of thuisnetwerk gekoppeld worden aan mijn asusforum account?:eek:

Overigens vind ik de link wel op Google, maar klopt hij niet. Zonder de '-' in virus-total werkt hij wel, maar kom ik op een (voor mij) onbekende anti-virus site terecht, die ik niet vertrouw.

Ik zou me er geen zorgen over maken dat het van jou afkomt... het is waarschijnlijk een bot die dat op het forum heeft rond gestuurd, daar kan antiloop (hoofd van de website) wel wat meer over vertellen waarschijnlijk.

Overigens is die link inderdaad onveilig
de echte website is http://www.virustotal.com/nl/
Daar kan je een bestand uploaden die vervolgens met vrijwel elke virusscanner beschikbaar het bestand scant:D

Als je jezelf toch zorgen maakt en geen goede virusscanner hebt zou ik ff microsoft security essentials installeren ofzo ( http://www.microsoft.com/Security_Essentials/ ). Die is op een procent na net zo goed als kaspersky enzo;)

Antiloop
08-02-2010, 01:05
user is verwijderd, alle berichten ook..

ssh4
08-02-2010, 15:31
some message from RazzorrMan
looks like better disable PM for some time on forum
thanx!

Antiloop
09-02-2010, 14:11
some message from RazzorrMan
looks like better disable PM for some time on forum
thanx!

Private Message policy has changed already, so it should be more difficult now to spam..