Log in

Bekijk de volledige versie : Firmware upgrade mislukt, geen webinterface etc meer

Kordakus
22-09-2009, 12:29
Ik probeer sinds deze week mijn Nintendo DS op mijn router aan te sluiten. Op de internetsite van de Nintendo DS las ik dat de WL500G wel ondersteund wordt, maar alleen als de laatste versie geinstalleerd is.

Maar het upgraden naar WL500g_1.9.5.0_EN, helaas duurde het proces erg lang en 's morgens was hij nog niet klaar.

Nu blijft het power lampje continue knipperen, ik heb geen bedraadde verbindingen, geen draadloze verbindingen, geen webinterface.

Kan iemand mij vertellen of mijn router overleden is of dat hij nog (op een manier) te redden valt?

wpte
22-09-2009, 19:30
Ik probeer sinds deze week mijn Nintendo DS op mijn router aan te sluiten. Op de internetsite van de Nintendo DS las ik dat de WL500G wel ondersteund wordt, maar alleen als de laatste versie geinstalleerd is.

Maar het upgraden naar WL500g_1.9.5.0_EN, helaas duurde het proces erg lang en 's morgens was hij nog niet klaar.

Nu blijft het power lampje continue knipperen, ik heb geen bedraadde verbindingen, geen draadloze verbindingen, geen webinterface.

Kan iemand mij vertellen of mijn router overleden is of dat hij nog (op een manier) te redden valt?

nou, je kan firmware reset proberen, zodat alle instellingen gereset worden. gewoon 5 sec het reset knopje indrukken als de router aan staat, staat ook in de handleiding.

Als dat niet lukt kun je altijd proberen de firmware restoration tool uit te voeren. 5 seconden de reset knop ingedrukt houden terwijl je de router aanzet zet hem in de restoration mode, ook meer hierover in de handleiding;)

Het zou trouwens niet uit moeten maken welke versie je installeerd... zolang je maar WEP encryptie gebruikt en 802.11B draadloos aanzet (kan ook samen met 802.11G in mixed mode).
De Nintendo DS doet namelijk alleen WEP in 802.11B
De Nintendo DSi heeft wel 802.11G en WPA/WPA2 verbindingsmogelijkheden.

Antiloop
23-09-2009, 00:49
je router staat al in recovery modus

het enige wat je moet doen is de Firmware Recovery te draaien (meegeleverd op cd)

ik raad je aan om de firmware van Oleg te gebruiken, ik begrijp uit je post dat je een WL-500g (geen premium of deluxe) hebt zoja dan kun je hier de juiste downloaden: http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-9/WL500g-1.9.2.7-9.zip

ronald2704
10-02-2010, 00:00
je router staat al in recovery modus

het enige wat je moet doen is de Firmware Recovery te draaien (meegeleverd op cd)

ik raad je aan om de firmware van Oleg te gebruiken, ik begrijp uit je post dat je een WL-500g (geen premium of deluxe) hebt zoja dan kun je hier de juiste downloaden: http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-9/WL500g-1.9.2.7-9.zip

Hoe vindt die recovery tool de router?
Ik heb de ip settings veranderd naar 192.168.1.10 (zoals in een ander bericht stond) en hij kan hem niet vinden bij het selecteren van de officiele asus firmware.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Vriendelijke groet,
Ronald