PDA

Bekijk de volledige versie : moederboard types

traveller2
21-02-2009, 11:43
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een nieuw moederboard kopen en ik zit te denken aan de asus p5q maar wat betekenen all die letters die er nog achter staan. Zijn dat verschillende uitvoeringen en zit er erg veel verschil tussen.

van de p5q heb je bijvoorbeeld de p5q-VM of -SE of p5qL-EM en ga zo maar door :confused:

oops zie nu pas dat dit een forum is voor wl500g hmm beetje jammer nou ja mocht iemand toch het antwoord weten alvast bedankt

wpte
22-02-2009, 22:00
nou, je kan gewoon na de specificaties kijken he:
http://asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=p5q

in een oog opslag valt al op dat bijv de phase power design van de cpu verschillend is van 8 tot 16.

bij het uitkiezen van zoiets moet je gewoon altijd een maximum en minimum bedrag in je hoofd nemen, filteren en dan waar voor je geld kiezen.
;)

Antiloop
24-02-2009, 16:51
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een nieuw moederboard kopen en ik zit te denken aan de asus p5q maar wat betekenen all die letters die er nog achter staan. Zijn dat verschillende uitvoeringen en zit er erg veel verschil tussen.

van de p5q heb je bijvoorbeeld de p5q-VM of -SE of p5qL-EM en ga zo maar door :confused:

oops zie nu pas dat dit een forum is voor wl500g hmm beetje jammer nou ja mocht iemand toch het antwoord weten alvast bedankt

wat wpte zegt is uiteraard verstandig :)

verder staat de VM bij asus voor V (VGA) en M (micro-ATX) en SE is geloof ik weer een uitgeklede versie, dus mogelijk minder USB poorten of minder uitgebreide audio aansluitingen etc..

EM zegt me niets, nooit gezien (de M is uiteraard weer voor micro-ATX)