Log in

Bekijk de volledige versie : Van home gateway naar accespoint

Lensvision
08-02-2009, 20:16
Hallo,

Ik heb laatst Filezilla Server op mijn computer gezet voor FTP doeleinden, maar heb hem tot nu toe nog niet aan de praat gekregen. Hij is van buiten niet bereikbaar.
Na veel lezen en zoeken op internet ben ik erachter dat het waarschijnlijk komt omdat mijn modem (Speedtouch 510) en mij router (Asus WL500g) allebei als router geconfigureerd zijn.
Nu heb ik ook gelezen dat een oplossing kan zijn om de Asus als accespoint in te stellen en alle poortforwarding dan vanuit de Speedtouch re doen.

Mijn vraag is nu of iemand een stap voor stap uitleg voor mij heeft hoe ik de Asus van home gateway "omzet" naar accespoint.
De Asus zit nu in de WAN poort met een kabel naar de Speedtouch.

Ben er een beetje huiverig voor (waarschijnlijk niet nodig), want alles werkt nu prima met het oog op het draadloos verbinden van onze 3 computers naar internet.

Ook heb ik vandaag geprobeerd de printer (HP psc 1200 serie) op de Asus aan te sluiten met de usb kabel om dan draadloos te kunnen printen. Alleen wordt de printopdracht wel in de wachtrij gezet, maar niet afgedrukt.
Heb de printer als local aangemeld en als poort het ip van de Asus opgegeven (na gezocht te hebben hier naar een oplossing), maar helaas werkte het niet.

Zou iemand mij daar ook nog een tip voor kunnen geven?
De computers die gebruik maken van deze printer hebben allebei Vista Home Premium.

Alvast bedankt.

Lensvision
11-02-2009, 19:08
Niemand die helpen kan?

avberk
12-02-2009, 16:31
Via de webinterface van de asus hoef je alleen access point te selecteren en waarschijnlijk een keer opnieuw starten.

Tip:
Je loopt meer kans dat je vragen beantwoordt worden als je
ze een voor een stelt. (dus voor elke vraag een nieuw topic)

Lensvision
12-02-2009, 17:56
Bedankt, ga het proberen.