PDA

Bekijk de volledige versie : wl500g usb stick ftp, geen toegang

marktn
04-02-2009, 18:50
Hallo allemaal,

Ik heb een ftp probleem met mijn router. :(

Mijn wl500g de luxe is voozien van een usb-stick (fat32) Ik kan lokaal deze usb-stick benaderen, echter vanuit mijn werk of ergen anders kan ik dit niet.:confused:

Ik heb de firewall al uitgeschakeld, zonder resultaat.

Een mail aan ASUS heeft weinig opgeleverd, ik moest een mail sturen met de cfg file. Maar ik hoor hier niks van.:mad:

groetjes,

Mark

Mark

wpte
04-02-2009, 22:32
Hallo allemaal,

Ik heb een ftp probleem met mijn router. :(

Mijn wl500g de luxe is voozien van een usb-stick (fat32) Ik kan lokaal deze usb-stick benaderen, echter vanuit mijn werk of ergen anders kan ik dit niet.:confused:

Ik heb de firewall al uitgeschakeld, zonder resultaat.

Een mail aan ASUS heeft weinig opgeleverd, ik moest een mail sturen met de cfg file. Maar ik hoor hier niks van.:mad:

groetjes,

Mark

Mark

Je hebt de originele firmware denk ik?

je moet gewoon een virtual server aanmaken voor poort 21.
Vervolgens moet je met een actieve ftp verbinding de router benaderen.
in filezilla kun je hem op ACTIVE zetten, maar de standaart windows ftp browser kan alleen passive:(

marktn
05-02-2009, 18:22
Super bedankt, het werkt !!!!:):):)

Weet u toevallig ook hoe ik externbureaublad kan openzetten naar een speciefieke pc ? Helaas is me dit ook nog niet gelukt.

groetjes,

Mark

wpte
06-02-2009, 12:33
Super bedankt, het werkt !!!!:):):)

Weet u toevallig ook hoe ik externbureaublad kan openzetten naar een speciefieke pc ? Helaas is me dit ook nog niet gelukt.

groetjes,

Mark

no problemo:D

3389 tcp port forwarden zou het moeten doen:)

hier een nog wat geavanceerdere setup met webinterface: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx
Het moet ook gewoon op vista werken, maar dan staan de opties soms op wat andere plekken:p

marktn
17-02-2009, 20:44
Ik had de ftp via externbureablad (op het werk ingelog) getest, dan werkt hij. Ben ik echter op het werk dan doet hij het niet.

failed with 503 is de melding,

Ook een ftp test geeft op internet geeft:
< 503 Command not understood.
* QUOT command failed with 503