Feonx
14-08-2008, 13:18
Beste mensen,
Ik heb ASUS WL-500g boven staan (middelste verdieping van het huis) die werkt perfect behalve dan het draadloos. Het probleem is namelijk dat als we beneden met de laptop in de keuken gaan zitten de verbinding dermate slecht is met de router dat het bijna onmogelijk is nog een webpagina op te vragen. (Met verschillende laptoppen geprobeerd)
Nu hebben we een ASUS WL-300g gekocht zodat we die in de kamer kunnen zetten om het signaal te kunnen versterken naar de keuken via draadloos.
Het is de bedoeling dat de WL-500g een draadloose verbinding tot stand brengen met de WL-300g en vervolgends DHCP leases doorvoeren en natuurlijk dat ik via de WL-300g op internet kan.
Mijn configuratie is op dit moment;
ASUS WL-300g:
- WPA-PSK Encryptie
- Kanaal: 8
- SSID: Tyco_AP
- Bridge: AP only
- Connect to APs in Remote Bridge List? Yes
- Allow anonymous? Yes
- MAC Adres van WL-500g in de remote bridge List toegevoegd.
[ De rest is standaard configuratie ]
ASUS WL-500g:
- WPA-PSK Encryptie
- SSID: Tyco
- Bridge: Hybrid
- Allow anonymous? Yes
- MAC Adres van WL-300g in de remote bridge List toegevoegd.
[ De rest zo gelaten zo als hij het altijd gedaan heeft ]
(Voorbeeld zie bijlage)
Ze associëren niet met elkaar. Ik heb al overal gezocht op het internet en op dit forum maar tevergeefs. Weet iemand wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
Groetjes Mike
Ik heb ASUS WL-500g boven staan (middelste verdieping van het huis) die werkt perfect behalve dan het draadloos. Het probleem is namelijk dat als we beneden met de laptop in de keuken gaan zitten de verbinding dermate slecht is met de router dat het bijna onmogelijk is nog een webpagina op te vragen. (Met verschillende laptoppen geprobeerd)
Nu hebben we een ASUS WL-300g gekocht zodat we die in de kamer kunnen zetten om het signaal te kunnen versterken naar de keuken via draadloos.
Het is de bedoeling dat de WL-500g een draadloose verbinding tot stand brengen met de WL-300g en vervolgends DHCP leases doorvoeren en natuurlijk dat ik via de WL-300g op internet kan.
Mijn configuratie is op dit moment;
ASUS WL-300g:
- WPA-PSK Encryptie
- SSID: Tyco_AP
- Bridge: AP only
- Allow anonymous? Yes
- MAC Adres van WL-500g in de remote bridge List toegevoegd.
[ De rest is standaard configuratie ]
ASUS WL-500g:
- WPA-PSK Encryptie
- SSID: Tyco
- Bridge: Hybrid
- Allow anonymous? Yes
- MAC Adres van WL-300g in de remote bridge List toegevoegd.
[ De rest zo gelaten zo als hij het altijd gedaan heeft ]
(Voorbeeld zie bijlage)
Ze associëren niet met elkaar. Ik heb al overal gezocht op het internet en op dit forum maar tevergeefs. Weet iemand wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
Groetjes Mike