Log in

Bekijk de volledige versie : Log File WL500G (system log)

henk_wl500g
09-07-2008, 16:49
System log welke 'standaard' in de firmware zit bouwt geen echte log op, wat ik zie is alleen maar een x aantal meldingen over een tijdsbestek van 2-3 minuten en verder niets.

Ik zal graag een log file willen maken van de IP-adressen welke vanaf de WAN de WL500G benaderen is dit mogelijk?
Zelfde van het wireless gebruik, dus een log van de wireless gebruikers en/of pogingen het netwerk te benaderen.

Firware version: 1.9.2.7 (1.9.2.7-10)

Antiloop
17-07-2008, 10:09
dit is vast wel mogelijk, echter vereist hier wel eea aan Linux kennis over om dit op een of andere manier te registreren

verder zie ik ook niet zo het nut ervan in (mijn mening:))

henk_wl500g
17-07-2008, 20:54
dit is vast wel mogelijk, echter vereist hier wel eea aan Linux kennis over om dit op een of andere manier te registreren

verder zie ik ook niet zo het nut ervan in (mijn mening:))

Het nut is om te zien of mijn systeem wel save is, dus checken of er iemand probeert binnen te komen en te zien of er iemand binnen is (geweest).
Een aantal routers kent dit soort log standaard en schrijft de log dan naar een PC of externe harddisk.

wiz
18-07-2008, 09:13
Je kan elk pakketje wat door de firewall wordt tegen gehouden laten loggen. In de internet firewall-Basic setup kan je dat aanzetten.

Vervelende hiervan is dat het in het syslog wordt gezet, en bij een reboot ben je die weer kwijt.

Je zou er een externe disk aan kunnen hangen of een memory stick en dan met de ipkg logrotate aanzetten zodat je log netjes roteert en op een ander medium terecht komt. Dit vraagt echter wel enige linux kennis, maar hoe dat werkt kan je middels de search wel vinden op dit forum.