PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp nodig bij instellen wireless bridge/client

Primal
01-06-2008, 16:45
Hallo allemaal,

Ondanks vele uren proberen en posts doorzoeken lukt het me niet om mijn wireless router (WL-500W) te koppelen aan mijn Gigaset modem/router.

Mijn situatie is als volgt:
De gigaset fungeert als modem en wireless router. Hiermee kan ik zonder problemen verbinding maken, zowel wired als wireless (WPA2) en heb ik toegang tot internet.

Boven heb ik een WL-500W staan waaraan ik 2 PC's via UTP (wired dus) heb gekoppeld, een printer en in de toekomst wil ik nog storage eraan hangen.

Nu wil ik deze WL-500W via een draadloze verbinding koppelen aan de Gigaset beneden zodat de PC's boven ook internet hebben. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen?

En kan iemand mij bijkans uitleggen waarom die WL-500W niet net als mijn laptop gewoon met SSID en key een verbinding kan maken? :)

JackE
01-06-2008, 17:49
Hallo allemaal,

Ondanks vele uren proberen en posts doorzoeken lukt het me niet om mijn wireless router (WL-500W) te koppelen aan mijn Gigaset modem/router.

Mijn situatie is als volgt:
De gigaset fungeert als modem en wireless router. Hiermee kan ik zonder problemen verbinding maken, zowel wired als wireless (WPA2) en heb ik toegang tot internet.

Boven heb ik een WL-500W staan waaraan ik 2 PC's via UTP (wired dus) heb gekoppeld, een printer en in de toekomst wil ik nog storage eraan hangen.

Nu wil ik deze WL-500W via een draadloze verbinding koppelen aan de Gigaset beneden zodat de PC's boven ook internet hebben. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen?

En kan iemand mij bijkans uitleggen waarom die WL-500W niet net als mijn laptop gewoon met SSID en key een verbinding kan maken? :)

Hoi,

Ik wil eigenlijk hetzelfde......Ik heb een dag zitten prutsen maar het lukt mij ook niet met een WL-500gP.

Mocht je weten hoe het moet, dan ben ik zeer geinteresseerd.....
Met vriendelijke groet,
Jack.

Primal
07-06-2008, 16:02
Opgelost!

Het was eigenlijk vrij makkelijk; ik had dit ook al eerder geprobeerd maar er mankeerde iets aan mijn beveiliging.

Voor de hulpbehoevenden, een stappenplan:

1) Log in op je ASUS router (192.168.1.1 tenzij je het adres hebt veranderd)

2) Ga in het menu naar Wireless -> Advanced

3) Zoek naar 'Extended Mode' en zet deze op 'Station'

4) Druk op Apply

5) Ga in het menu naar Wireless -> Interface

6) Vul de SSID en het kanaal van je draadloze netwerk in dat al verbinding heeft met internet

7) Vul bij 'Authentication Method' alleen Open (geen beveiliging op je bestaande draadloze netwerk), Shared (WEP), of WPA-Personal (=WPA PSK) in. Alle andere modi werken niet.

8) Als je Shared of WPA-Personal hebt geselecteerd, vul dan de passphrase in in het juiste veld.

9) Druk op Finish en vervolgens op Save & Restart

10) Test je internet verbinding - het zou nu moeten werken!

Mocht het niet werken, dan matcht je beveiliging op het bestaande draadloze netwerk niet met die op de ASUS. Om dit te testen kun je de beveiliging uitzetten en kijken of er dan wel een verbinding ontstaat tussen de beide routers. Zo heb ik het ook aangepakt, en vervolgens de beveiliging kloppend gemaakt.

Succes!