PDA

Bekijk de volledige versie : Kan orginele firmware weer terug

jr heuwing
17-05-2008, 11:33
Als ik de orginele firmware verander naar bijv. DD-wrt. Kan ik dan op een later tijdstip nog weer terug naar de orginele asus firmware of is dit een definitieve stap?

Is het ook mogelijk met de asus FW om een FTP en torrent client te starten of kan dat alleen met andere software.

Het gaat om de WL520GU

raas
18-05-2008, 12:19
Hoi,

ja, je kunt altijd weer een firmware bij asus downloaden en die erop flashen zodat'ie weer origineel is.

in de originele firmware zit een torrent client, maar geen ftp.

wpte
19-05-2008, 11:43
wel een ftp client;)
en ftp server.
tenminste... ik kon gewoon van ftp downloaden:rolleyes:

jr heuwing
19-05-2008, 19:37
OK dan zal eerst de ASUS firmware proberen en later misschien een van de andere mocht alles nog niet naar wens zijn.

De programma's moeten in Linux geschreven zijn en op een FAT32 of EXT3 schijf staan?

Eén poging gedaan, maar zag de schijf niet. Pas later deze forum tegen gekomen.

wpte
20-05-2008, 11:37
OK dan zal eerst de ASUS firmware proberen en later misschien een van de andere mocht alles nog niet naar wens zijn.

De programma's moeten in Linux geschreven zijn en op een FAT32 of EXT3 schijf staan?

Eén poging gedaan, maar zag de schijf niet. Pas later deze forum tegen gekomen.

als je de originele firmware gebruikt moet je eerst de hdd aanzetten en dan de router (ja en dan wel verbonden natuurlijk;)).
start dan de downloadmanager van asus op, op je pc, dan word er wat software geinstalleerd op de router die het downloaden afhandelt.
EXT3 word niet herkend door de asus firmware, gebruik EXT2;)

jr heuwing
23-05-2008, 19:38
als je de originele firmware gebruikt moet je eerst de hdd aanzetten en dan de router (ja en dan wel verbonden natuurlijk;)).
start dan de downloadmanager van asus op, op je pc, dan word er wat software geinstalleerd op de router die het downloaden afhandelt.
EXT3 word niet herkend door de asus firmware, gebruik EXT2;)

De bijhorende CD erbij gepakt, maar alleen de EZsetup van Asus en documentatie staat daar op. Met de EZsetup wordt alleen de internet en wireless ingesteld en het programma stop er dan mee. Ook geprobeerd om vanuit fabrieks instellingen alles in te stellen, maar is ook niet gelukt.

Zou het kunnen zijn dat het om een imagetank gaat ipv een externe HD?

Het gaat om de WL520GU

wpte
24-05-2008, 23:09
De bijhorende CD erbij gepakt, maar alleen de EZsetup van Asus en documentatie staat daar op. Met de EZsetup wordt alleen de internet en wireless ingesteld en het programma stop er dan mee. Ook geprobeerd om vanuit fabrieks instellingen alles in te stellen, maar is ook niet gelukt.

Zou het kunnen zijn dat het om een imagetank gaat ipv een externe HD?

Het gaat om de WL520GU

als ik het goed begrijp heb je nu nog de asus fw?
ok, kijk eens of je hdd een externe voeding heeft, anders moet je hem waarschijnlijk aansluiten op een usb hub met adapter.
tenminste... ik lees hier dat hij de hdd nog niet vind?:rolleyes: