PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500Gp als www server verbonden met hoofd draadloos



gerttom
01-04-2008, 17:49
Hallo,

Ik heb een Speedtouch 716 draadlose hoofd router (ADSL). Hier komt de internet op binnen.

Voor een WWW server heb ik een Asus WL-500gp ingezet als wireless CLIENT.
De www server is hierop ingesteld op port 81.
Op de Speedtouch is een forwarding geregeld zodat mijn websites te bekijken zijn op internet dat op de asus wl-500gp staat.

Dit werkt perfect, maar nu mijn vraag.

- Af en toe valt de verbinding tussen de speedtouch en de asus weg. Mijn website is dan niet meer te bereiken totdat ik de stroom op de router eraf en er weer op heb gezet.
Hoe kan ik een script op de asus draaien dat hij elke minuut een ip adres bijv (192.168.1.254) controleerd en als deze NIET meer te pingen is, de Asus wl-500gp herstart?


Hopelijk kunnen jullie mij helpen.:confused:
Alvast bedankt.

raas
01-04-2008, 20:13
Hoi,

cron installeren op je asus.. dit is een soort van taskscheduler.
Deze kun je om bepaalde tijden een script laten uitvoeren.

dan zelf een script schrijven waarin je de output van het ping commando uitleest, en als de host niet bereikbaar is het reboot commando geven.


Succes

DrChair
01-04-2008, 20:27
Hoe kan ik een script op de asus draaien dat hij elke minuut een ip adres bijv (192.168.1.254) controleerd en als deze NIET meer te pingen is, de Asus wl-500gp herstart?


Is een reboot wel noodzakelijk? Is een ifconfig /release && ifconfig /renew niet voldoende?

gerttom
02-04-2008, 21:31
Hoi,

cron installeren op je asus.. dit is een soort van taskscheduler.
Deze kun je om bepaalde tijden een script laten uitvoeren.

dan zelf een script schrijven waarin je de output van het ping commando uitleest, en als de host niet bereikbaar is het reboot commando geven.


Succes

Hallo,

Ik heb Cron al geinstalleerd en deze werkt al met een andere script.
Hebben jullie een voorbeeld script?

Ik zal ook kijken of een reboot wel/niet nodig is, misschien is Ipconfig /release en Ipconfig /renew al voldoende.

Graag een voorbeeld script.
Thanks