PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Router



Bigluis
28-01-2008, 22:07
hey ik heb nou het geluk om een wl500g te mogen bezitten.
heb er nou een usb printer, hd en usb stickje voor de uitbreidng van de router.

zou eigenlijk een wat snellere hd mogelijkheden hebben.
dus zt te denke om een nieuwe te kopen.

maar nu:
ik wil wel de mooie updates van oleg aan kunnen want die bevallen me zeer goed.

maar ik zit dus te twijfelen dus met eentje met de hd erin of eentje mt usb2.0
gaat er eigenlijk om dat ik alles hetzelfde kan als met mijn huidige router maar dan weer sneller en misschien zelf meer mogelijkheden.

wil er straks ook mee gaan downloaden uiteraard weer samba ftp en http.
dus ou niet erg zijn als ie wat meer pouwer zou hebben

dus welke zou ik het beste kunnen nemen?????


met vr r ljgarcia.

edit.
misschien is het ook wel iets om op giglan te gaan als er al zo'n router is

EdSki
28-01-2008, 23:49
Opties genoeg, als USB een vereiste is:

Wl-700Ge, mooi compact, maar hier inmiddels de deur alweer uit software en snelheid was ik niet echt van onder de indruk. Qua styling en "all in one" is het natuurlijk wel een mooie oplossing. Kneiterhard WiFi signaal was echt opvallend.
Wl-500gP: Staan hier nu 2 van. Samen met een USB HD/Samba/Torrent. Downloadsnelheid & Software is stukken beter dan de 700Ge. Installeren is moeilijker, maar werkt daarna wel erg lekker. WiFi is goed, 700Ge was stukken beter. 8mb flash/32mb intern is natuurlijk heeeeeeerlijk!
Wl-500w: Heb ik (nog) niet, maar ziet er wel heel goed uit. Grote nadeel voor mij is dat de antenne's vast aan de kast zitten. Gigabit poorten voor wan en lan zou ik ook graag willen hebben..en zitten er helaas niet op.

Wacht eigenlijk zelf op een "N" router, met USB 2.0 poorten, gigabit poorten en voldoende flash en intern geheugen. Is op dit moment niet bij Asus te shoppen.....


Ed

pgielen
28-01-2008, 23:53
Ik heb een paar maanden geleden een wl500gp gekocht, daar een 500GB USB disk op aangesloten en de Oleg Firmware geinstalleerd. Dat werkte wel, maar uiteindelijk heb ik nu toch gekozen voor een WD Mybook World van 2TB in Raid1 configuratie, die aan een van de Ethernet aansluitingen hangt. Het feit dat je een centrale harde schijf in huis wilt hebben, betekent ook dat je data in één klap weg kan zijn, vandaar Raid1 (de schijf wordt live gedupliceerd dus al hij uitvalt heb je nog een exacte kopie). Voordeel van de Mybook World is de eenvoudige configuratie maar als je hobbyen leuk vindt of al iets van Linux weet, is hetzelfde ook voor een paar tientjes minder haalbaar met een USB-versie van de Mybook.

Bigluis
29-01-2008, 10:56
@EdSki
voor de wl500w voor zover ik kan zien heeft oleg geen firmware dus zal al afvallen dus zat zelf ook aan de wl500gp te denken is een heel eind het zelfde als de wl500g alleen net weer wat beter meer geheugen meer mhz(266 toch en de wl500 maar 125) En usb2.0 wat al een eel stukkie sneller zou moeten zijn.

alleen wat ik me af vraag of de data nou sneller zou gaan als ie op zon interne versie zou zijn ipv op de usb

@pgielen
in principe voor de backup maat me niet zo uit want iedere pc heeft een eigenste backup schijf maar wil gewoon wat data films enz snel toegangkelijk op het netwerk hebbe dat niet perse de computers aan moeten blijven
maar de schijf zal niet zo snel kapot gaan want er zit spin down op de schijf zelf dus hij staat meer uit dan aan.
maar ik zal is gaan kijken naar die wd mybook lijkt me ook wel leuk.
kun je die ook net als samba rechten toe kennen??
anders valt die al af

zat zelf al aan een wl500gp te denken maar zoals ook gezegd word zijn ook andere opties om de hd gebeuren te doen.
wat weer mijn wl500 weer zou sparen dus weer wat sneller word voor andere dingen.
is kijken welke vd 2 opties voor mij et interesantste is al bij al wil ik de wl500 er wel draaiende bij houden.

vr gr ljgarcia

raas
29-01-2008, 12:47
Hoi,

Als je echt voor snelheid wilt gaan is de wl500gp wellicht niet de beste keuze. (reken op een 3 tot 3,5 megabyte/seconde datatransfer, is niet slecht, voldoende om een dvd-video te 'streamen', maar echt snel is het ook niet)

wb. je harddisks, naar mijn mening slijten deze het hardste als je ze vaak aan en uit zet. Harde schijven die continue aanstaan hebben een langere levensduur dan harde schijven die regelmatig aan en uit gaan.
(alleen heb je bij oude harde schfijven (zegge 5+ jaar) het probleem dat ze niet altijd meer willen op 'spinnen' als hij eenmaal uitgezet is)

Bigluis
29-01-2008, 13:53
is een nieuwe hitachi laptop schijf zovak spint ie nou ook weer niet aan of uit nie meer alseen pc in een gewone huis situatie

vr gr ljgarcia