Bekijk de volledige versie : Bandwith: Long packets of short packets
In de module 'bandwith' van de standaard Asus 1.9.7.5 firmware kun je de 'Long Packet Fragmentation' instellen.
Ik heb tot zover niets kunnen vinden over de voor/nadelen van deze setting. Wanneer gebruik je nu eigenlijk wat? Wie kan mij verder informeren dan de standaard bijhorende tekst "the smaller packet size, the lower network latency"?
PS: bandwidth is natuurlijk de goede spelling :-)
Eddiez,
wat wil je hiermee precies gaan doen dan?
voor zover ik weet dien je deze alleen te wijzigen als je echt problemen hebt met je (internet) verbinding.
Alleen aankomen als je weet wat je ermee doet, grote kans dat je de netwerk snelheid mee aantast.
wat meer info : http://www.tech-faq.com/packet-fragmentation.shtml
Ik vroeg het mij af omdat ik al enige tijd dmv trial en error probeer te achterhalen wat het nut er van zou kunnen zijn. Maar blijkbaar doet het bij mij niets :confused:
Dus vandaar. Door het struinen op 'packet fragementation' weet ik nu weer heel veel, maar de context binnen de Asus niet.
Thanks
ik kan er volledig naast zitten hoor,
maar voor zover ik weet hebben we op het werk een gevalletje gehad met een huurlijn in hongarije.
omdat daar een kleiner MTU-size gebruikt werd dan wij aan onze kant ingesteld hadden trad 'packet fragementation' op. hierdoor werden packets opgeknipt waardoor er een hoop overhead kwam. zo kwam in praktijk een 2mbit lijn effectief maar uit op 1,2 mbit vanwege de fragmentation.
vaak word een 'standaard' grootte gebruikt waardoor e.e.a. uitwisselbaar is.
dergelijke providers/dergelijke (typen) lijnen kunnen dit aanpassen vanwege bv. kwaliteit van netwerk. (slechte kwaliteit, daardoor geen voldoende groote packets) of wat voor 'n reden dan ook.
Ik vermoed dat de optie erin zit om je asus te 'tweaken' in geval dat je een probleem met je transmissie snelheid hebt, want.
met MTU (maximum transmission unit) geef je de grootte aan van het packet dat in een keer verzonden kan worden (moet de ander kant het ook kunnen ontvangen) hoe groter het packet, des te meer data, want ieder packet heeft z'n overhead.. echter.. als je over de packet grootte heen gaan van wat de ontvanger aan kan, treedt de fragmentatie op, waarbij weer flink verlies van snelheid optreedt..
je kunt er mee tweaken, maar als je te ver gaat valt het terug...
even zoeken hoe je je packet fragmentation kunt detecteren en dan zou je ermee kunnen 'spelen'..
meer info:
http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/pseries/v5r3/index.jsp?topic=/com.ibm.aix.prftungd/doc/prftungd/mtu_size_perf_impacts.htm
Feitelijk is het dus de instelling van de MTU. IN NL behoeft dat dus vrijwel geen aanpassing aangezien vrijwel alle providers de standaard MTU van 1500/1492 hebben, en dit ook de standaard Windows instelling is.