Log in

Bekijk de volledige versie : Torrent probleem

keeshardt
14-11-2007, 16:04
Beste mensen,

Ik zit met het volgende: ik ben nu al een tijdje trotse bezitter van de Asus WL500g. De huidige setup is als volgt:
Orange ADSL Lite, verbonden d.m.v. een Speedtouch 510. De speedtouch is verbonden met de WL500g, welke het switch en draadloze gebeuren verzorgt. De Asus draait netjes in AP mode, en alles werkt als een zonnetje. Er is echter één probleem: Als ik via torrents iets download op mijn pc, wordt mijn internet zó traag dat surfen bijna onmogelijk wordt. Ik heb de max. upload van de client al omlaag gehaald naar 5kB/s en het max. aantal connecties per torrent al op 175 staan, maar nog steeds ben ik niet tevreden.
Nou schoot mij ineens te binnen of het zou helpen om de Speedtouch alleen het modem gedeelte te laten doen, en d.m.v. een spoof de Asus het routeren laten doen. Nu is mijn vraag: zal de Asus een grotere aantal connecties per torrent aankunnen waardoor mijn internet niet zo tergend langzaam wordt? En zo ja, op welke manier kan ik de Speedtouch het beste spoofen?

Alvast bedankt!

//Edit: misschien nog handig om te vertellen:
Asus firmware: 1.9.5.0
Speedtouch firmware: 4.2.3.0.0
torrent client: uTorrent

EdSki
16-11-2007, 00:33
Als je Torrents 40-50% van je ISDN snelheid krijgen zul je het zeker merken. Geef je 80% of meer dan kun je internet wel vergeten. Als ik niet thuis ben geef ik mijn Torrents gewoon 100% van mijn verbinding. Op het moment dat ik ga internetten zet ik alle downloads op pauze, waardoor ik zelf de verbinding volledig kan benutten. In de weekenden zet ik de Torrents op 30% van mijn verbindingssnelheid. Sponzen gaat dan lekker door en internetten is dan ook prima te doen. Is een kwestie van instellen.

Geen idee hoe snel je verbinding is, maar in mijn geval werkt bovenstaande lekker.....

Ed

keeshardt
16-11-2007, 18:06
Hier dacht ik zelf ook al aan. Ik heb dan ook op een begeven moment de snelheid in 't programma zelf begrensd naar 5 kB/s, wat ook daadwerkelijk niet overschreden werd. Zelfs toen was mijn internet zéér traag. Ik heb het idee dat het Speedtouch 510 modem het aantal connecties op de een of andere manier gewoon niet aan kan.
Overigens is mijn ADSL snelheid 512 up/ 3072 down .

avberk
19-11-2007, 16:11
175 connecties lijkt me te veel voor de asus. Probeer eens met 20. Zet ook de 'cache' uit in je torrent programma.

Elke extra connectie gebruikt geheugen. je hebt er niet te veel van :rolleyes:

keeshardt
20-11-2007, 14:22
Thanks voor je tip! Ik ga het even uitproberen, ik hou jullie op de hoogte.

//Edit: Het is gelukt! De connecties heb ik op 25 gezet, en de snelheid van de torrents heeft er niet merkbaar onder te lijden, terwijl het surfen gewoon soepeltjes verloopt. Thanks!

trduser
08-01-2008, 22:23
Mogelijk doet je provider aan traffic shaping:

http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_shaping

Met andere woorden. De provider schroeft de snelheid omlaag zodra hij ziet dat er torrent verkeer is.

TRDuser