Log in

Bekijk de volledige versie : upgrade naar oleg. snap er niks van.

raas
09-08-2007, 20:18
hallo,
waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd. maar ik heb geprobeerd de oleg firmware (laatste) erop te zeggen (500 premium)

dus ik via de webinterface. naar de firmware upgrade gegaan. daar de oleg file geselecteerd.. gewacht.. gewacht.. gereboot.. zo dood als een pier.
toen via harde reset en asus firmware restoration toch weer aan de praat gekregen, maar niet met de oleg dus..

iemand een linkje hoe het dan wel moet ?

alvast bedankt !

bord4kop
10-08-2007, 09:26
hmm...

Is het zo moeilijk? :confused:

http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=60

De bovenste 'sticky' post, daar staat toch duidelijk: HOW TO...
;)

raas
10-08-2007, 10:38
hmm...

Is het zo moeilijk? :confused:

http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=60

De bovenste 'sticky' post, daar staat toch duidelijk: HOW TO...
;)

ja.. anders stelde ik de vraag niet.
ik had die post al gezien, maar daar wordt me niet duidelijk hoe die TRX-file erin te krijgen. alleen code om allerlei ipkg-packages en instellingen ná de fw-update in te stellen.
zoals gezegd. heb ik 't al geprobeerd via de WEB-GUI, maar niet gelukt, modem 'dood' .. toen moeten restoren,

moet ik de firmware van oleg er anders met die firmware restoration tool erin zetten.

Als ik die oleg fw erop heb zitten kom ik er wel uit.. installatie van packages is allemaal goed omschreven.. alleen vind ik net niet de goede tut om de TRX erin te krijgen.

avberk
10-08-2007, 11:07
Via de webinterface moet het normaal gesproken gewoon lukken.

Weet je 100% zeker dat je de goede firmware hebt gedownload?
http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-7g/WL500gp-1.9.2.7-7g.zip

Ik zou het gewoon nog eens proberen. Wacht minimaal 2? minuten totdat de fw upgrade voltooid is.

Daarna een reset doen (reset met bv paperclip. 5sec indrukken totdat powerlampje SNEL begint te knipperen)

De router moet dan te bereiken zijn op zijn default ip adres.

Als het niet lukt, probeer dan eerst een oudere oleg firmware versie erop te zetten en doe dan een upgrade naar de laatste fw van oleg.

raas
10-08-2007, 11:37
ok.. dus toch via de webinterface.. dat gedeelte was me niet helemaal duidelijk..

ik zal het vanavond eens proberen om het met de fw in je link te doen..
(kan het ook vanaf het werk proberen, maar dan krijg ik dat reset pinnetje niet ingedrukt.. )

Bedankt in ieder geval..
ik zal laten weten hoe het verlopen is.

raas
10-08-2007, 21:53
Beste AVBerk,

het is warempel gelukt.
Ik heb de file in je link gedownload. bleek dezelfde te zijn als degene die ik al had.

maar het is nu wel gelukt.
heb exact hetzelfde gedaan als eerst, maar nu wel succesvol! daar ben ik blij om

nu is het tijd om wat linux te leren en wat tut's te lezen.
komt goed.

bedankt. in ieder geval!

mvg,

Raas

mikeo
13-08-2007, 15:34
Ook belangrijk is om voor je gaat updaten je de Factory Defaults hersteld.
Mogelijk dat het daarom de tweede keer wel goed ging omdat je een restore had gedaan.

Ik doe het op de volgende mannier:

1. System Setup - Setting Management en kies voor Save as File.
2. System Setup - Factory Default en klik op Restore. Let op ook je inlog en wachtwoord restten weer naar de default.
3. System Setup - Firmware Upgrade en nieuwe firmware instelleren.
4. Na reboot even testen of Internet weer werkt.
5. System Setup - Setting Management en kies voor Load From a File.

Alle instellingen die je had krijg je weer terug. Router nogmaals herstarten en je kunt weer inloggen met je oude inloggegevens die je hebt ingesteld.

Stap 1 en 5 hoef je natuurlijk alleen te doen als je een hoop instellingen hebt.
Let wel op dat niet alles meegenomen wordt in de backup. Zeker Linux instellingen die je via een andere weg dan webbeheer doet zullen niet meegenomen worden en dien je weer uit te voeren na een update van de fimrware.

Het is je inmiddels wel gelukt maar leek mij nuttige info voor een volgende keer.

Alwin
13-08-2007, 20:07
Het is mij ook wel een aantal keer overkomen dat het uploaden van firmwares niet werkt via de web-interface. Wat ik dan heb gedaan is de Firmware Restoration Tool gebruiken en via deze tool de firmware (.trx) uploaden naar je router.

Wel opletten dat de router in de restoration mode moet staan. Voor de completere en duidelijkere HOWTO, kan je beter naar de volgende link gaan:

http://www.wl500g.info/showthread.php?t=5909&page=3