Results 1 to 5 of 5

Thread: asus hd6970 probleem

  1. #1

    asus hd6970 probleem

    hallo

    ik weet niet of dit hier thuis hoort maar hopelijk kan ik hier mijn probleem kwijt
    ik heb de asus hd6970 gekocht videokaart met zes monitoren uitgangen nu wil ik daar mij 3 schermen aan hangen van 27 ich aan de kaart en krijg ik niet meer dan 2 schermen vrij hij herkent de 3 schermen maar om een of andere rede schakeld hij altijd 1 scherm uit wie kan mij aub verder helpen

    mvg

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    wellicht te hoge resolutie?
    Een kaart kan maar een beperkt aantal pixels laten zien per monitor, hoe meer je er aan sluit hoe minder pixels hij kan laten zien (volgens mij).
    Heb je trouwens de drivers van ati geinstalleerd of die van asus?

  3. #3

    asus driver

    hey dank u voor de reactie ik heb de asus driver geinstaleert en daarna na een schone instalatie die van ati niets werkend gekregen

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by skipke View Post
    hey dank u voor de reactie ik heb de asus driver geinstaleert en daarna na een schone instalatie die van ati niets werkend gekregen
    is dit hem trouwens: http://nl.hardware.info/nieuws/21892...ideo-uitgangen

    gebruik je de display port connectors? of ook nog een converter?
    sowieso moet er ergens een instelling in de catalyst drivers zitten waar je eyefinity aan kan zetten... wellicht is dat het probleem?

    Ik heb zelf alleen nvidia, dus heel veel kan ik je er niet over vertellen

  5. #5

    Asus HD 6900 series GPU overheating

    Dag allemaal,

    Ik heb sinds gisteren een nieuwe game PC thuis staan. Deze laat echter te wensen over want ik heb meteen gemerkt dat tijdens nieuwe 3D games zoals battlefield 3 en TES:Skyrim, ik na een 10 tot 20 minuten een "black screen of death" krijg, en ik alleen nog maar een hard reset kan doen.

    Na wat speuren op het inet, lijkt het mij dat mijn GPU kaart hiervoor (mede) verantwoordelijk is. Op het andere ASUS forum las ik al over mensen met een soortgelijk probleem.

    Mijn setup :
    -Gigabyte 990FXA-UD5 Moederbord
    -ASUS EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 2048MB GDDR5 PCI EXPRESS GPU
    -16GB 1333Mhz corsair geheugen
    -AMD BULLDOZER ZAMBEZI FX-8120 3.10Ghz CPU
    -SCYTHE Mugen 3 CPU Cooler
    -Antec gaming PSU 520 watt

    De Windows 7 64 die er op staat is dus clean. Er staan enkel 2 games op geinstalleerd sinds gisteren, die beide dus de "BSOD" krijgen.

    Ik heb via memtest het geheugen en de CPU getest, en daar is geen vuiltje aan de lucht. Tijdens zware belasting haalt de CPU maximum 50 graden zo lijkt, en er zijn geen fouten gevonden in het geheugen.

    De GPU daarintegen draait echt volledig door. De temperatuur stijgt met 20 graden op enkele minuten, en de fans draaien al aan 100% (ik dacht dat die mugen 3 cooler al luid was, maar die fans zijn 20x luider). De kaart voelt ook echt gloeiend heet aan.

    Ik heb geprobeerd dit te counteren door alle overclocking en 3D opties uit te schakelen in Catalyst Control (heb trouwens de 11.11B driver). Dit helpt niets.

    Ook in de games zelf resulteert het aanpassen (lees slechter zetten) van de instellingen in geen resultaat. Normaal gezien moet die kaart die games trouwens makkelijk maxed out aankunnen.

    Nu mijn vraag : Is dit een fabricagefout? Ligt het aan de combinatie moederbord-GPU? is de voeding te zwak ?
    Ik heb zelf geen tweede bak waar ik de kaart kan in testen.

    Iemand enig ID waarom mijn GPU zo zwaar oververhit? Iemand hetzelfde gehoord gezien?

    Alvast bedankt !
    Last edited by nillie; 01-12-2011 at 13:44.

Similar Threads

  1. How to make the ASUS connect to a DLink router?
    By Bob_Swede in forum WL-500gP Firmware Discussion
    Replies: 2
    Last Post: 22-09-2009, 13:32
  2. Replies: 2
    Last Post: 15-04-2009, 03:25
  3. my ASUS die..
    By Snail.cz in forum WL-500g Q&A
    Replies: 3
    Last Post: 27-11-2006, 21:36
  4. asus wl500g deluxe post-boot post-mount probleem
    By Reinder in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 9
    Last Post: 06-05-2006, 16:18

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •