Results 1 to 7 of 7

Thread: internet delen 2 netwerken

Question internet delen 2 netwerken

Hallo,

Ik heb twee netwerken:

De normale:

192.168.2.1

en het netwerk achter de WL500:

192.168.1.1

Nu zit er op het ene netwerk internet dmv een proxy server (192.168.2.3), en nu will ik het internet dus ook delen op het andere netwerk.

Maar waar moet ik het zoeken??

(heb het zo kort en duidelijk mogelijk willen houden, als er meer info is gewenst, vertel ik het graag)
    Last edited by asuswl500; 11-10-2006 at 10:03.

Zowel in NAT als router mode moet de wl500g gewoon werken.
    Als het werkt kun je vanaf de pc in netwerk 1 de proxy pingen op zijn 192.168.2.3 ip.

Als ik het goed begrijp heb je dus:

Proxy <----> wl500g <---> PCs
    2.3 2.x 1.1 1.y??

Volgens mij moet je gewoon de browsers op de pc instellen om de proxy te gebruiken op 2.3 vaak is dat op poort 3128 of 8080?? Een proxy levert geen directe verbindingen naar internet.

ik zie het probleem ook niet echt,

zoals cybero zegt gewoon 192.168.2.3 instellen

we gaan er hier vanuit dat de WL500 achter het 192.168.2.x netwerk/router hangt

My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook

WL500g Forum Asus Files OpenDir

Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Bedankt voor alle reacties...

Alleen ik kan dus de proxy niet pingen...

Verder is het ook mijn bedoeling om alle verkeer, behalve http verkeer, te blocken van het ene naar het andere netwerk.

Moet ik mijn router nu dan instellen als homegateway of router (ivm met de verschillende opties)?

Quote Originally Posted by asuswl500 View Post
    Bedankt voor alle reacties...

Alleen ik kan dus de proxy niet pingen...

Verder is het ook mijn bedoeling om alle verkeer, behalve http verkeer, te blocken van het ene naar het andere netwerk.

Moet ik mijn router nu dan instellen als homegateway of router (ivm met de verschillende opties)?
    maak eens een tekening van je netwerk, wij weten niet hoe je netwerk aangesloten zit, wie/wat welke ip's krijgt etc etc
    dit is zeer belangrijk voordat iemand je uberhaupt verder kan helpen

het blokkeren verhaal idem, we weten niet hoe je netwerk eruit ziet en daarbij ga je je hier ook professioneel netwerk gebied begeven wat wel enige kennis vereist

je laatste vraag ook weer idem, we weten niets van je netwerk

My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook

Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Ik weet dat ik nu aan het 'professionaliseren' ben.. dit is ook een beetje de bedoeling, ondanks ik het puur voor mijn hobby door hoor

Maar ik wil mee gewoon iets meer verdiepen in de wereld die netwerken heet. Ik heb thuis heel lang een klein netwerkje gehad, langzamerhand is dit steeds meer opgebouwd, uiteindelijk dus ook met proxy etc.

En ik wil nu beginnen te stunten met nog uitgebreidere dingen.Alleen loop ik al gelijk vast..

Heb in ieder geval een klein tekeningetje gemaakt van mijn netwerk:

Aan de WAN kant (192.168.2.*) heb ik alle IP's fixed ingezet, and de LAN kant wordt dit nu geregeld door de WL500.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker voor jullie is...

Eveneens bedankt voor de moeite die jullie voor me nemen!
    Last edited by asuswl500; 14-10-2006 at 00:17.

zoals je je netwerk hierboven omschrijft dien je te allen tijde 192.168.2.3 te kunnen pingen vanaf pc's welke verbonden zijn aan de Asus WL500g (ps het is makkelijker als je over 1 model praat, ik neem vanaf nu aan dat je de WL500g hebt en niet de WL500)

indien je 192.168.2.3 niet kunt pingen en deze wel pingbaar is vanaf de pc's die in dat netwerk zitten, is er iets mis in jouw netwerk configuratie waarschijnlijk een netmask