Vanmorgen zat mijn Asus wl-500G bij de post. Bedoeling was om er de DD-WRT(v.23SP2) firmware op te zetten. Natuurlijk goed ingelezen en de diverse bestanden binnengehaald.
Flashen was een stukje cake....

Kreeg hem echter niet goed aan mijn ISP, dus de ouwe router aan de kabel gezet en de Asus boven in mijn netwerk. In de routing stond de operatie modus op Gateway, dus veranderd in Router en ff resetten. En toen ging het mis.....echt mis. Router deed niks anders als rebooten, dus getracht om hem in de recovery modus te zetten. Anyway: Pingen naar 192.168.1.1 was geen probleem, de recovery software gaf te kennen de router niet te kunnen vinden en daar sta je dan....En ja, de juiste Ip's ingesteld voor de recovery modus....

Gelukkig is dit forum dan een redder in de nood: Van TFTP naar kortsluiten van de pin 10....Alles geprobeerd, niets hielp. Power lampje knipperde keurig, was wel pingbaar maar niet flashbaar (we zijn inmiddels 6 uur verder...). Volgens de info hier is hij dan echt overleden ......

Niet dus:

Voordat hij de container in zou gaan: De Asus met UTP gelinkt aan mijn andere router (Netwerkje:192.168.0.*), de software op 1 van deze pc's gezet en lekker baldadig rommelen. Asus Restoration tool gestart (die had ik de afgelopen 8 uur niet meer zien werken). Tot mijn stomme verbazing liet hij de firmware nu wel uploaden in de router......Zonder problemen. Dus door de ouwe router, in de Asus. Zonder een enkele fout!!!!! Na de reboot waren al mijn gegevens (en subnet/password e.d.) nog gewoon aanwezig.

Dus deze is de prullenbak bespaard gebleven. Enne ik heb een heleboel plezier van de 20 euro gehad die ik voor deze router heb betaald.

Doe er je voordeel mee, heb ik ook met de info op dit forum kunnen doen...

Zo, en nu ff lekker spelen met DD-WRT.....


Ed