Results 1 to 5 of 5

Thread: Asus 500g DeLuxe dood na update

  1. #1

    Asus 500g DeLuxe dood na update

    Na een firmwareupdate naar de nieuwste versie van OLEG kan ik geen contact meer krijgen met mijn ASUS 500G DeLuxe.

    Als ik de router aan de PC koppel, dan krijgt de PC een "beperkte" verbinding en kan ik niet meer "communiceren" richting de router.

    Ik heb al geprobeerd om dit met de ASUS tool ongedaan te maken, maar ook dan kan er niet worden gecommuniceerd met de router.
    Ook het resetknopje reageerd niet meer, en daarmee kan ik dus ook geen reset uitvoeren.

    Ik heb gezocht op dit forum, maar vind zo 1 2 3 geen oplossing.......

    Wie heeft hier wel eens van gehoord of weet een oplossing ??

    Arie

  2. #2
    heb je het reset knopje 5 seconden ingedrukt gehouden?
    (totdat een ledje snel begint te knipperen)

  3. #3
    Ja, alleen heeft dat bij mij niet het gewenste resultaat

  4. #4
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Beperkte verbinding betekent dat de router geen ip adres aan jouw pc heeft uitgedeeld. Windows bedenkt dan zelf een ip adres, maar dat adres is niet bruikbaar om naar de asus te communiceren.
    Probeer eens om je pc een vast ip adres te geven? Ik weet eerlijk gezegd niet wat de range is waar de asus default in terecht komt, maar dat kan je met wat zoekwerk wel vinden denk ik.
    De Range waar je het meeste succes hebt is 10.0.0.* of 192.168.0.* , vul voor het sterretje bv 2 in. Het subnetmask is 255.255.255.0 voor beide ranges.
    Gateway is niet belangrijk in dit geval, gebruik wel een ipadres om je router te benaderen.

    succes!

  5. #5
    Hoi,

    Wat je kan proberen, is als eerste inderdaad je IP static in te stellen.
    Standaard heeft de Asus WL-500G een 192.168.x.x adres, dus kies dan zoiets als:
    192.168.1.100 en subnet mask is dan (word overigens automatisch ingevuld): 255.255.255.0 .

    Als je dat hebt ingesteld, kan je met die tool van asus, of eerst de originele firmware erop zetten, of het volgende bestandje er proberen up te loaden:
    http://wl500g.dyndns.org/wl500g-clear-nvram.trx

    Succes.

Similar Threads

  1. Asus 500g knopen aan Asus 500g dlx
    By dolphs in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 15-03-2007, 08:38
  2. Harde schijf aansluiten op Asus wl 500g deluxe
    By Tu2niE in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 7
    Last Post: 22-01-2007, 19:57
  3. ASUS 500G Deluxe remotely configure it
    By orzad in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 10-03-2006, 12:45

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •