Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 31

Thread: Problemen bij het updaten van de ipkg pakketten

  1. #16
    Het lijkt er op dat ik het probleem heb gevonden

    De livebox is de modem router die internet en telefoon verzorgt tevens geeft de DHCP server in deze modem/router ook alle ip adressen in het net werk.

    De Asus router staat nu als AP ingestelde zoals je hier onder kunt zien.



    Hierna zet je bij ipconfig de instelling "get Ip automatically" op YES



    Als je nu naar status en log status gaat zie je het volgende

    De asus heeft een nieuw ipadress gekregen



    Bij elke stap die hier aangegeven is moet je tussen door even opnieuw opstarten. Zorg er ook oor dat je de modem/router kunt blijven bereiken. Als de asus automatisch een ipadres heeft verkregen moet je in je modem router kijken wat het ipadres is of je kunt kijken of hij bereikbaar blijft met http://wl-500 of de naam die je de router hebt gegeven.

    Hierna werkt het pingen naar buiten en dus ook de tutorials die op macsat.com staan

  2. #17
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Quote Originally Posted by Getyours View Post
    Code:
    # Write DNS server to resolv.conf
    echo "nameserver 194.109.6.66" >> /etc/resolv.conf
    Ik heb geen resolve.conf maar het moet mogelijk deze zijn deze zelf aan te maken de map etc die bestaat al nu moet ik alleen nog weten welke regel ik in die resolve.conf moet zetten.
    Ten eerste moet je goed lezen: want de file heet resolv.conf en niet resolve.conf!!!

    ten 2e: de oplossing staat recht voor je neus: Als je gewoon echo "nameserver DNSIPADRESVANJOUWPROVIDER" >> /etc/resolv.conf op de prompt uitvoert dan wordt de file aangemaakt en staat de juiste regel (in mijn geval dus: nameserver 194.109.6.66) netjes in de file.

    Als je DHCP gebruikt dan wordt dit automatisch goed afgehandeld. Veel mensen gebruiken echter liever een vast ipadres voor de router, omdat ie dan van buitenaf veel makkelijker bereikbaar is, bv als je een webserver hebt draaien en zo. En dan is dit bovenstaande een hele simpele oplossing.
    Last edited by mistraller; 19-03-2007 at 20:13.

  3. #18
    Ten eerste moet je goed lezen??????!!!!!!!!

    ten 2e: ?????!!!!!!

    De les lezen dat doe thuis maar of tegen je hond het is en blijft een forum je bent hier om of elkaar te helpen of ervaringen te delen. Als je sociaal wat vaardigheden te kort komt dan zijn daar ook diverse forums voor waar je je helemaal kunt uitleven.

    Maar goed de oplossing had ik al zoals je heb kunnen lezen maakte een kleine vergissing tijdens het configureren.

  4. #19
    ik hem hem wel maar is leeg dus waarschijnlijk volstaat het om hem aan te maken en de nameserver er in te zetten

  5. #20
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Quote Originally Posted by Getyours View Post
    Ten eerste moet je goed lezen??????!!!!!!!!

    ten 2e: ?????!!!!!!

    De les lezen dat doe thuis maar of tegen je hond het is en blijft een forum je bent hier om of elkaar te helpen of ervaringen te delen. Als je sociaal wat vaardigheden te kort komt dan zijn daar ook diverse forums voor waar je je helemaal kunt uitleven.

    Maar goed de oplossing had ik al zoals je heb kunnen lezen maakte een kleine vergissing tijdens het configureren.
    Ja sorry hoor maar als ik tot 2 keer toe aangeef hoe de file heet...
    Bedenk wel dat ik de moeite neem OM te reageren. Ik had exact hetzelfde probleem als jij, en ik geef je de oplossing. Dat jij het dan met DHCP wil oplossen is prima, maar niet de meest handige.

    Kijk nu zelf eens hoe je reageert. Ik geef in puntje 2 gewoon netjes aan wat jij vraagt.

    Als jij je aangevallen voelt is dat jouw probleem en niet het mijne. Als dat het enige is wat jij uit mijn posts haalt, dan ben jij hier degene die misschien niet helemaal doorheeft hoe een forum werkt. Jij bent immers de vragensteller.
    Maar goed, ik zal me voortaan stil houden als je een probleem hebt wat ik ook heb gehad...

    Quote Originally Posted by 2fast4you View Post
    ik hem hem wel maar is leeg dus waarschijnlijk volstaat het om hem aan te maken en de nameserver er in te zetten
    Het gekke is, dat als je handmatig de nameserver regel toevoegt, en dan met flashfs de boel opslaat dat na een reboot toch alles weer weg is. Hoe dat komt weet ik niet precies, maar daarom heb ik dus gewoon in m'n post-boot file de "echo" regel gezet, zodat bij iedere reboot de nameserver ingevuld wordt. En dan werkt het prima.
    Ik kwam het probleem overigens voor het eerst tegen bij het instellen van mijn timeserver (ntp), op naam kon ik die niet bereiken, op ip wel. Dat lag dus ook aan dit probleempje. (toenertijd opgelost door gewoon een ipadres bij ntp in te vullen)

    Het is een verandering die in de 7f release (Oleg) is doorgevoerd:

    Default gateway no longer appears in the nameserver list in the AP mode
    Met de 7e had ik dit namelijk nog niet.
    Last edited by mistraller; 20-03-2007 at 17:26.

  6. #21
    resolv.conf in /usr/local/.files zetten en dan

    flashfs save
    flashfs commit

    en ziedaar het moet een reboot overleven...

  7. #22
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Quote Originally Posted by avberk View Post
    resolv.conf in /usr/local/.files zetten en dan

    flashfs save
    flashfs commit

    en ziedaar het moet een reboot overleven...
    Been there, done that, met als resultaat; een lege file. Ik heb alles geprobeerd, ook de file onder /tmp meegeflashed, het ging niet. Alle andere files gaan wel gewoon goed. Ik vermoed dat de file dus zelfs leeggehaald wordt bij een reboot omdat ie als AP ingesteld staat.
    Daarom heb ik het met post-boot opgelost. (en dat had ook niet gewerkt als ik die niet in de .files had gezet en dan flashfs-en)

    btw, je vergeet flashfs enable, voor de zekerheid

    Ik heb in mijn /opt/bin een script "fl" aangemaakt waarin de drie flash regeltjes staan; zodoende hoef ik slechts fl te typen...lekker lui
    Oh, en dat script natuurlijk wel even execute rechten geven met chmod +x
    Last edited by mistraller; 20-03-2007 at 21:08.

  8. #23
    Ik heb het gemerkt.

    Oleg bedankt

  9. #24
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by avberk View Post
    Ik heb het gemerkt.

    Oleg bedankt
    het klopt niet om de gateway standaard als nameserver op te nemen
    het is niet de bedoeling om een firmware neer te zetten die rare dingen in het wilde weg doet (zoals een gateway als dns gebruiken)

    je kunt de /etc/resolv.conf wel vullen tijdens boot


    plaats dit stukje bijv. in je post-boot (/usr/local/sbin/post-boot), ik ga er even vanuit dat je deze basiskennis hebt, en zoniet dit opzoekt op het forum
    Code:
    DNS1="`nvram get wan_dns1_x`"
    DNS2="`nvram get wan_dns2_x`"
    echo "nameserver $DNS1" >> /etc/resolv.conf
    echo "nameserver $DNS2" >> /etc/resolv.conf
    en stel je nameservers met deze commando's in:

    nvram set wan_dns1_x=123.123.123.123
    nvram set wan_dns2_x=456.456.456.456
    nvram commit

    fictieve IP adressen vervangen door echte natuurlijk
    Last edited by Antiloop; 21-03-2007 at 22:36. Reason: kromme zin

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  10. #25
    Een optie om een DNS server in te vullen in Access Point mode had er eigenlijk wel moeten zijn...

  11. #26
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Quote Originally Posted by Antiloop View Post
    het klopt niet om de gateway standaard als nameserver op te nemen

    het is niet de bedoeling om een firmware neer te zetten die rare dingen in het wilde weg doet (zoals een gateway als dns gebruiken)

    je de /etc/resolv.conf wel vullen tijdens boot


    plaats dit stukje bijv. in je post-boot (/usr/local/sbin/post-boot), ik ga er even vanuit dat je deze basiskennis hebt, en zoniet dit opzoekt op het forum
    Code:
    DNS1="`nvram get wan_dns1_x`"
    DNS2="`nvram get wan_dns2_x`"
    echo "nameserver $DNS1" >> /etc/resolv.conf
    echo "nameserver $DNS2" >> /etc/resolv.conf
    en stel je nameservers met deze commando's in:

    nvram set wan_dns1_x=123.123.123.123
    nvram set wan_dns2_x=456.456.456.456
    nvram commit

    fictieve IP adressen vervangen door echte natuurlijk
    Waarom zet je ze eerst in nvram? Rechtstreeks vullen van resolv.conf werkt toch ook? (met echo "nameserver 1.2.3.4" >> /etc/resolv.conf in de post-boot)


    Quote Originally Posted by avberk View Post
    Een optie om een DNS server in te vullen in Access Point mode had er eigenlijk wel moeten zijn...
    Eensch. Maar ben het ook eens met Antiloop, een gateway is immers niet altijd ook dns.

  12. #27
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by avberk View Post
    Een optie om een DNS server in te vullen in Access Point mode had er eigenlijk wel moeten zijn...
    je bent niet de enige die dit nodig heeft en daarom had ik er ook een 'tijdelijke' oplossing voor liggen
    maar dit komt nog wel in de webinterface, als je via DHCP een IP krijgt wordt er geloof ik wel een DNS server toegewezen
    Last edited by Antiloop; 21-03-2007 at 22:38.

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  13. #28
    [QUOTE=mistraller;50259]Ja sorry hoor maar als ik tot 2 keer toe aangeef hoe de file heet...


    Zoals ik al aangaf

    Ik ben er al uit updaten werkt.
    Men vraagt meestal door omdat iets niet duidelijk is maar waarschijnlijk zal het die tijd van de maand voor jouw geweest zijn. Anders snap ik de opstandigheid ook niet. Maar toch bedankt voor de hulp zoals ik al zei we zijn hier om elkaar te helpen.

    Twee dingen waar ik nu tegen aanloop is dat mijn mappen allemaal read only zijn.
    hoe ik de web server voor het publiek toegankelijk kan maken.

    Ik heb diverse instellingen in de samba.conf aangepast maar geen eranderingen alles blijft read only.

    Het poort forwarden via de live box is opzicht geen probleem zei het dat ik het niet voor elkaar krijg de web poort van de live aan poort 81 v/d asus router te binden

  14. #29
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    [QUOTE=Getyours;50568]
    Quote Originally Posted by mistraller View Post
    Ja sorry hoor maar als ik tot 2 keer toe aangeef hoe de file heet...


    Zoals ik al aangaf

    Ik ben er al uit updaten werkt.
    Men vraagt meestal door omdat iets niet duidelijk is maar waarschijnlijk zal het die tijd van de maand voor jouw geweest zijn. Anders snap ik de opstandigheid ook niet. Maar toch bedankt voor de hulp zoals ik al zei we zijn hier om elkaar te helpen.

    Twee dingen waar ik nu tegen aanloop is dat mijn mappen allemaal read only zijn.
    hoe ik de web server voor het publiek toegankelijk kan maken.

    Ik heb diverse instellingen in de samba.conf aangepast maar geen eranderingen alles blijft read only.

    Het poort forwarden via de live box is opzicht geen probleem zei het dat ik het niet voor elkaar krijg de web poort van de live aan poort 81 v/d asus router te binden

    Tijd van de maand.....dat is toch iets voor vrouwen...?

    readonly -> check even met het commando mount onder telnet hoe de schijf gemount is. Waarschijnlijk heb je de disk als ntfs geformatteerd? Dat is de typische oorzaak van een readonly filesystem. Je kan dan kiezen voor Fat32, maar dan heb je geen security en maximale filesize van 2GB, of je kiest voor het linux formaat EXT3, dan heb je de meeste voordelen. Mocht je je schijf alsnog aan windows willen hangen, er is een windows driver die ext2/3 partities kan lezen.


    Wat ik op mijn router heb gedaan; poort 80 outside wordt geforward naar de router op poort 81. Je kan wel op poort 81 connnecten maar dan moet je dus http://JOUW_ISP_IPADRES:81 ingeven. Op die manier kan je intern (dus op je eigen pc) de webserver benaderen, omdat je dan uiteraard geen portforwarding doet.

    Oh en nog een tip in forumland; Als je een nieuw probleem aan wilt kaarten, kan je beter een nieuw topic starten, dan trek je meestal meer lezers.
    Last edited by mistraller; 23-03-2007 at 20:15.

  15. #30
    Het comando mount geeft het volgende resultaat.

    /dev/root on / type squashfs (ro)
    none on /dev type devfs (rw)
    proc on /proc type proc (rw)
    ramfs on /tmp type ramfs (rw)
    usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
    /dev/discs/disc0/part1 on /opt type ext3 (rw)
    /dev/discs/disc0/part5 on /tmp/harddisk type vfat (rw,noatime)

    Lijkt mij dat ze rw zijn. waar die noatime voor staat weet ik niet.

    Wat betreft de poort fowarding de asus is wel bereikbaar op mijn ipadress. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil dat poort 80 van de livebox de aanvragen naar de poort 81 van de asus foward.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. WL-160g (driver?) problemen bij 10 mbps internet abo
    By Wibo in forum WL-100g/WL-100gDeluxe/WL-103b/WL-120b/WL-120g [Broadcom Chipset]
    Replies: 1
    Last Post: 16-07-2007, 00:53
  2. WL-500gP met gehacked Speedtouch Home modem van Planet
    By perry230 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 7
    Last Post: 08-09-2006, 13:37
  3. Help bij het instellen van mijn wl500g
    By forest in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 24-08-2006, 23:44
  4. Wat voor zin heeft het vergroten van intern geheugen van Asus WL500gP?
    By poetjemekwa in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 21-08-2006, 11:42
  5. Hele verbinding verloren na het toewijzen van een vast IP-adres
    By Fabelhaft in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 09-07-2006, 23:23

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •