Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: WL500GP(remium) Sabnzbd

  1. #1

    WL500GP(remium) Sabnzbd

    Er bestaat een webbased newsleecher: Sabnzbd
    Om deze op de computer te laten draaien moet ik een service openen die ik in taakbeheer weer kan vinden. Omdat het een webbased programma is wou ik proberen om het te laten draaien op de router. Echter wou dit niet omdat ik de service niet kon openen zodat deze op de achtergrond aan blijft.

    Is het mogelijk (eventueel simpel met de Oleg firmware) dat dit programma komt te draaien op de router ?

    Alvast bedankt

  2. Volgens mij naar wat ik uit je post kan opmaken is het allemaal windows software?

    REO heeft schijnbaar al eens een ander pakket geprobeerd, nzbget. Maar schijnt niet helemaal okee te zijn :P http://wl500g.info/showthread.php?t=...ghlight=nzbget

  3. #3
    SABnzb is prima te installeren op de WL500gP. Ik gebruik het zelf ook op mijn router (voorzien van OLEG).

    Het enige wat ik nog niet werkend heb, is het automatisch controleren en repareren van de downloads, omdat ik nog geen werkende versie van par2cmdline heb kunnen vinden/maken.

    Misschien dat ik dit weekend wel ff een how-to kan posten. (via google is ook wel wat info te vinden, maar niet compleet)

  4. #4

    Unhappy SABnzb en wl700g

    Heb geprobeerd SABnzb te installeren op m'n wl700g, maar weet niet echt waar te beginnen...

    DrChair, weet je al wanneer je de howto gaat posten?

  5. #5
    Handleiding voor het installeren van SABnzbd is zo goed als klaar.

    Echter ik heb sinds gister via een omweggetje voor elkaar dat downloads nu ook gecontroleerd en indien nodig gerepareerd worden.

    Dit wil ik nog even toevoegen aan de handleiding en dan post ik hem waarschijnlijk morgen.

  6. #6
    de howto heb ik gepost in de WL-500gP Tutorials sectie van het forum.
    Succes er mee.

  7. #7
    Bedankt voor je tutorial
    Hij kan bij mij alleen het package buildroot niet vinden, wat doe ik fout?

  8. #8
    Ik denk dat je dan nog niet de OLEG optware feed gebruikt.
    Wat staat er in je /opt/etc/ipkg.conf ?

  9. #9
    Quote Originally Posted by DrChair View Post
    Ik denk dat je dan nog niet de OLEG optware feed gebruikt.
    Wat staat er in je /opt/etc/ipkg.conf ?
    Daar dacht ik ook al aan ja, maar ik heb nog niet uitgezocht hoe ik dat kan veranderen.
    Mijn Ipkg.conf:

    src wl500g http://wl500g.dyndns.org/ipkg
    src unslung http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/unslung/wl500g
    dest root /


  10. #10
    Oké gevonden! Ik moest idd een andere feed gebruiken : http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/op.../cross/stable/
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik ga even verder proberen

  11. #11
    hmmz... buildroot wilt nog niet echt installeren. Ik dacht het duurt gewoon lang, maar dit duurt wel errug lang...

    Werkt het alleen op de WL-500G Premium? En niet op de WL-500G Deluxe?

  12. #12
    Geen idee.. Een deluxe heeft natuurlijk wel maar 16 Mb, maar dat zou wel door de swap-file gecompenseerd moeten worden.

    Wat je nog kan proberen, is het handmatig downloaden van het pakket, en daarna installeren.
    Of je laat de buildroot achterwege. Je kan dan alleen niet Yenc builden, dus zal SABnzbd werken met een veel tragere python versie

  13. #13
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Netherlands
    Posts
    190
    woow ga dit meteen proberen op m'n wl700ge

    ben een grote liefhebber van torrents en nieuwsgroepen als m'n routertje dit alletwee zou kunnen doen en dan ook nog een gewoon als router kan werken is dit toch supersss

    hopelijk draait dit met openwrt
    Last edited by back2basic; 17-04-2007 at 10:28.

    Openwrt or Custom Firmware on asus? - http://wl700ge.hezik.nl/ - Http://wl700g.homelinux.net

    My ASUS collection: WL500gp(80GB usb-hdd - Running OpenWrt Kamikaze 7.09) | WL700gE(250GB - Running OpenWrt Kamikaze 8.09rc1)

  14. #14
    Quote Originally Posted by DrChair View Post
    Geen idee.. Een deluxe heeft natuurlijk wel maar 16 Mb, maar dat zou wel door de swap-file gecompenseerd moeten worden.

    Wat je nog kan proberen, is het handmatig downloaden van het pakket, en daarna installeren.
    Of je laat de buildroot achterwege. Je kan dan alleen niet Yenc builden, dus zal SABnzbd werken met een veel tragere python versie
    Bij handmatig, dan blijft hij ook lang hangen en uiteindelijk zegt hij dat hij het bestand niet kan vinden :S Enne,hoe groot moet het swap file zijn voor het installeren? De mijne is nu ongeveer 64 mb.......
    Maar ik zie ook allemaal sector errors in het logboek, dus ik ga die usb stick eens nakijken.

  15. #15
    Ik ben nog even aan het klooien geweest... En had nu de buildroot handmatig gedownload via wget.
    Installeren ging nu iets beter....
    Maar... ik krijg dat er te weinig ruimte is: Maar hij zegt wél successfully terminated:

    Installing buildroot (4.1.1-12) to root...
    ipkg: write: No space left on device
    Configuring buildroot
    Updating /opt/etc/ld.so.cache
    Successfully terminated.

    Maar hoeveel ruimte is er nodig? Ik heb een usb stick:
    Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
    /dev/discs/disc0/part1 217775 137794 68738 67% /opt

    Maar ongeveer 70 mb, is toch wel genoeg voor buildroot, of is het groter.....?
    De rest krijg ik prima geinstalleerd. Alleen yenc oa moet mipsel-linux-uclibc-gcc hebben. Dat is die bug waar je het over had.. Maar.. je workaround werkt bij mij niet . Omdat het hele bestand mipsel-linux-uclibc-gcc niet te vinden is , ook niet in /opt/bin ....Waar moet het vandaan komen?

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. WL500GP(remium)
    By zzz16 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 15-03-2007, 08:15
  2. Wat heb ik eraan: OpenWRT op WL500gP(remium)?
    By Compressor in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 10-03-2007, 20:38
  3. WL500gPremium neu gekauft
    By andys78 in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 5
    Last Post: 22-01-2007, 17:39

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •