Results 1 to 15 of 24

Thread: Downloaden van usb-connected hdd op WL-500gP extreem langzaam.

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Van de vorige fw zijn mij geen klachten omtrent snelheid bekend. Let er wel op dat een USB 1.0 disk tegen de beperking van de USB 1.0 interface aanloopt, ondanks dat de Asus USB 2.0 compatibel is. De disk blijft dan max op USB 1.0 snelheid werken

    Ze zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn. Of het ook (snel) in een oplossing resulteert is de hamvraag.

    Alternatief is de Oleg firmware, maar dan zou ik ok gelijk een cursusje Linux doen als ik jou was.

  2. #2
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Asus monitort hier niet, en al zeker niet in het dutch discussion gedeelte.
    Die software is open source, dus daar gelden over het algemeen andere regels.
    De router is nu eenmaal uitgevoerd met een chipset die niet zo heel snel is, en daardoor haal je niet de snelheden die je met de pc gewend is.
    In elk geval draait ook de asus firmware op linux, dus wellicht dat je met telnet eens in je logfiles kan neuzen. Kijk bv in de syslog.log
    120kB/sec is te traag, eens. Ik haal met mijn asus WL500GX ongeveer 2,5MB/s.
    Ik heb wel de nieuwste OLEG firmware erop staan. Ik zou (op een andere toon) eens op het engelse gedeelte navragen, wellicht kan iemand je daar helpen.

  3. #3
    Soms kunnen teleurgestelde mensen wat bot klinken.
    Ik wil Oleg's firmware niet draaien omdat die eea aan mogelijkheden mist. Daarnaast wil ik gewoon met de officiele firmwares werken.

    Downgraden naar de vorige firmware had geen enkele invloed...

    *een zeer teleurgestelde WL500gP user*

  4. #4
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Ik had met de originele firmware hogere snelheden dan jij, dat weet ik in elk geval zeker. Heb je ook al andere devices geprobeerd? USB stick, andere disk etc?

  5. #5
    Sorry voor de bump, maar moet ik nou zo vriendelijk zijn terwijl ik net voor 100 euro een router heb gekocht met wat extra mogelijkheden die totaal niet voeldoet aan wat ze pretendeerd te kunnen?

    Inmiddels ben ik teruggegaan naar de oude 1.9.7.0 firmware [gelukkig kon dat zonder gezever dat het ding al een hogere firmware had].
    De snelheden zijn nu voor zowel up als down zo'n 3MB/s, waar ik mee kan leven. Maar het zijn nog altijd geen snelheden wat de USB2.0 pretendeerd aan te kunnen via de router.
    Last edited by Phrea; 21-02-2007 at 23:53. Reason: Spelfouten, zullen nog wel meer in de post zitten, ben wat dyslectisch

Similar Threads

  1. linuxrc bug? - WL-500g not booting from usb drive with hub
    By daniel632 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 14-03-2012, 15:28
  2. Unstable boot from USB
    By Tamadite in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 20-08-2008, 15:19
  3. WL500g 2 USB Drucker und ein LPT
    By Trebron in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 27-01-2006, 23:48
  4. Wl500g > 2 USB and 1 LPT Printer
    By Trebron in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 27-01-2006, 22:17
  5. Please help... USB HDD doesn't work
    By jirina42 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 05-01-2006, 19:04

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •