Results 1 to 6 of 6

Thread: Password voor USB HDD met ext2 onder XP

  1. #1

    Password voor USB HDD met ext2 onder XP

    deze per ongeluk gepost in de engelse Q&A

    Via de USB van de ASUS WL500g Premium heb ik een externe maxtor HDD aangesloten. Deze is geformatteerd met linux ext 2 via Partition magic. Bedoeling is een centrale HDD voor gebruik binnen het netwerk (backup)

    De files zijn prima te benaderen via het netwerk (windows XP home) zolang de share node van de WL500 is ingesteld op "share all partitions on disk"

    voorbeeld: //my.router/part0/mapnaam

    Zodra een gebruiker wordt toegevoegd in de share node list en wordt gekozen voor toegang op basis van share node list, zijn de bestanden niet meer te benaderen.

    Er komt een popup dat vraagt om gebruiker en password, de in de user list van de router aangemaakte gebruikers en passwords worden echter niet geaccepteerd.

    Ook via XP "dos" net use //my.router/part0/mapnaam password \user:gebruiker wordt geen toegang verkregen.

    ik heb ik de topics gezocht, maar vind geen antwoord. Het zou kunnen liggen aan de encryptie van de passwords onder XP en ext2 (samba) Met gebruik van de commandline (Main_AdmStatus_Content.asp) ben ik verder niet bekend, ook heb ik verder geen linux kennis.

    Wie herkent het probleem (en liever) wie heeft een oplossing gevonden?

  2. #2
    firmware versie?

  3. #3
    Quote Originally Posted by EddieZ View Post
    firmware versie?
    Bedankt Eddie voor je snelle reactie en de firmware tip.

    De firmware versie was 1.9.6.7 ik heb nu 1.9.7.0. geinstalleerd en nu werkt het!
    Werkt nu ook direct met windows XP login, dat scheelt opnieuw inloggen

    Firmware 1.9.7.2. is ook beschikbaar maar wil bij mij niet installeren (120mb!)

    Hier vond ik de oude update 1.9.7.0. en die heeft inderdaad een fix voor de useraccount.


    ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/wire...gp_1970_TW.zip
    Last edited by teixo; 15-11-2006 at 21:00. Reason: problem solved

  4. #4
    Zelfde probleem.

    Router = WL500gPremium
    HDD = Linux/ext2
    firmware versie = 1.9.7.0 (gedownload vanaf de bovenstaande link)

    Maar ik kan nog steeds niet inloggen.

  5. #5
    Ik heb inmiddels wat meer ervaring met de WL500

    Belangrijk is dat de user naam in share node list van de WL500 hetzelfde is als de inlognaam bij Windows XPsp2 (let op hoofdletters) Ook moet in Windows XP hetzelfde password zijn ingesteld. Zorg dat je eerst een usernaam toevoegd in de WL 500 en daarna de directory van de externe harde schijf waarop je toegang wil hebben (add) daarna moet je de gebruikersnaam kiezen en het soort toegang (lezen/of lezen schrijven) en dit bevestigen. In de lijst verschijnt dan voor de gekozen user de padnaam (zoals //my.router/part0/mapnaam) Daarna bevestigen (finish) en de optie store & reset kiezen


    De externe HDD heb ik nu geformatteerd in linux ext3. Dit format gebruikt net als NTFS een journaal waardoor bestanden sneller gebruikt kunnen worden (ext2 blijkt meer op het oude windows FAT32 te lijken)

    tot op heden werkt alles naar wens, ook inloggen met meerdere accounts vanaf meerdere pc's is mogelijk
    Last edited by teixo; 13-12-2006 at 11:49.

  6. #6

    Unhappy no connection to usb server

    Mijn router WL500g(zonder iets erbij) dateert uit 2004.
    Ik heb de software 1.9.7.0 gedownload en geinstalleerd. Maar, hij houdt nog steeds zijn oude software 1.9.5.0. Als ik een HD op de usb aansluit dan krijg ik de volgende boodschappen uit Filezilla:
    Command: USER rinus

    Response: 331 Password required for user rinus.
    Command: PASS *****
    Error: Disconnected from server
    Error: Unable to connect!
    Status: Waiting to retry... (5 retries left)
    (en zo on) dus wel verbinding naar geen connectie! Ik heb 2 externe USB2 disks geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat.
    Wie o wie ??????

Similar Threads

  1. Login problemen HDD met ext2 onder XP
    By teixo in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 7
    Last Post: 23-12-2006, 22:50
  2. USB HDD aan de praat krijgen
    By wfvn in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 28-11-2006, 19:02
  3. VPN en NAS problemen met WL700gE
    By ralam in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 19-08-2006, 10:48
  4. WL550gE probleem met wireless
    By SignoVinces in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 05-03-2006, 20:56
  5. Flashing Oleg's Firmware in WL HDD
    By hugo in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 29
    Last Post: 21-10-2004, 14:55

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •