Results 1 to 10 of 10

Thread: Firmware Update

Firmware Update

hallo allemaal

ik heb net een firmware update gedaan voor mijn router wl-500g
    http://support.asus.com/download/dow...-500g%20Deluxe
    toen had ik de 2e gepakt niet de linux maar the others
    naar me router gegaan ingelogt met admin : admin
    toen firmware geupload alles deed het gewoon alleen toen moest ik na alle netwerken in bereik zoeken en had ik mijne gepakt ( hij had wel een andere naam gekregen ) maar internet deed het nog steeds niet dus ik denk log in op me router maar dat ging niet hij wou admin : admin niet pakken dus ik kon er niet in. nu zit ik rechtstreeks vanaf me modem aangesloten maar wat is er fout gegaan en wat kan ik er aan doen

alvast bedankt

Wijnand Veugelers

Knipperen er lampjes op de router wellicht?
    Heb je al geprobeerd om met user 'admin' zonder wachtwoord in te loggen, of heb je zelf eens het wachtwoord gewijzigd voor de update?

heb je wel een WL-500g want de URL die je geeft gaat over een WL-500g Deluxe dit apparaat verschilt en zal niet/niet goed werken op je WL500g

ook handig om te melden is vanaf welke versie je ging upgraden, en naar welke versie nu

My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook

WL500g Forum Asus Files OpenDir

Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

nee ik heb geen deluxe staat niet op de doos tenminste maar ik heb hem dus gereset en nu kon ik weer inloggen enz maar hij geeft aan dat hij geen wan heeft en alleen de air knipperd de wan en power doen het gewoon en hij is nu op versie 2.7 volgens mij ik deed een update vanaf 1.0 maar ik dacht dat die firmware voor de deluxe hetzelfde was kun je misschien zeggen welke ik nu moet hebben ? dan is het misschien opgelost

bedankt voor de moeite

en dan nog een vraagje ik deed die firmware update omdat 6 x per dag als ik aan het internetten ben ik niks meer binnenkrijg internet valt nietuit of zo maar als ik dan de stroom er af haal en weer opnieuw stroom er op zet hij gewoon weer doet zoals normaal

kijk even hier voor de juiste firmware bij het apparaat http://website.wl500g.info/beta/wizard.php

en zie deze post: http://www.wl500g.info/showpost.php?p=20915&postcount=2 op deze manier forceer je de wl500g om een andere firmware te accepteren

het kan zijn dat je hem ook gewoon via de webinterface zonder problemen kan uploaden

My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook

WL500g Forum Asus Files OpenDir

Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Quote Originally Posted by WVeugelers View Post
    en dan nog een vraagje ik deed die firmware update omdat 6 x per dag als ik aan het internetten ben ik niks meer binnenkrijg internet valt nietuit of zo maar als ik dan de stroom er af haal en weer opnieuw stroom er op zet hij gewoon weer doet zoals normaal
    ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Maar het gebeurt minder frequent.
    Ik heb al veranderd van firmware(67, 70, 72), maar het bracht geen oplossing.

Quote Originally Posted by ExitSub View Post
    ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Maar het gebeurt minder frequent.
    Ik heb al veranderd van firmware(67, 70, 72), maar het bracht geen oplossing.
    Kun je aangeven wat er gebeurt? Is de router nog wel te 'pingen'? Draai je wellicht veel P2P? Ligt het niet aan je internetmodem (als je instelling in de Asus op Automatic IP staat en de modem laat de verbinding vallen dan kan dit een probleem opleveren als op beide machines DHCP aanstaat. Ook kunnen er communicatieproblemen onstaan als je de verbindingssnelheid op Auto hebt staan. Vastzetten op 100 full duplex helpt dan vaak).

Kortom, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
    Last edited by EddieZ; 12-11-2006 at 13:45.

Quote Originally Posted by EddieZ View Post
    Kun je aangeven wat er gebeurt? Is de router nog wel te 'pingen'? Draai je wellicht veel P2P? Ligt het niet aan je internetmodem (als je instelling in de Asus op Automatic IP staat en de modem laat de verbinding vallen dan kan dit een probleem opleveren als op beide machines DHCP aanstaat. Ook kunnen er communicatieproblemen onstaan als je de verbindingssnelheid op Auto hebt staan. Vastzetten op 100 full duplex helpt dan vaak).

Kortom, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
    De router is niet meer bereikbaar, ook niet via device discovery. In de log staat er dan vermeld "lease is lost".Ik draai geen P2P. Voorlopig heb ik alleen verschillende firmwares geprobeerd. De speed is idd ingesteld op "auto", en ook DHCP staat op. Ik zal dan maar eens "spelen" met die beide settings.

Probeer de verbinding tussen adsl/cable modem en de wl500gP eens op 'static' te zetten (gegevens natuurlijk en in de Asus en in de adsl/cable modem aanpassen). Dan heb je daar geen last meer van DHCP perikelen.