Results 1 to 15 of 18

Thread: GEEN internet na instellen WL500gP

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Eej bedankt man!

    Het werkt nu! zowel draadloos als bedraad. Ook heb ik HDD aangesloten (werkt ook prima), nu ga ik alleen kijken voor de printer

  2. #2
    Ik kan me alleen niet meer aanmelden op msn (is dit toeval of kan dit een oorzaak hebben?) En ook weet ik niet hoe ik mijn printer kan toevoegen.

  3. #3
    Weer een tevreden klant...

    Printer toevoegen staat in de manual goed omschreven. USB stekkertje erin en verder niets meer aan de router doen, in het Status overzicht zie je aangesloten printer vanzelf (even op refresh drukken soms). Instellingen op PC volgen uit de manual en klaar.

    MSn: Staat op de PC of de router de firewall aan? Normaliter behoort Win XP dit uit zichzelf te configureren (PC firewall). In de router moet je PnP aanzetten.

    Geef even aan welke config je gebruikt, Asus kan probleem zijn, ADSL/kabel modem ook. En krijg je wel gewoon webpagina's?
    Last edited by EddieZ; 12-09-2006 at 20:09.

  4. #4

    Thumbs up

    Ja ik had het al gevonden! Toch bedankt. Mijn router werkt tot nu toe goed met printer en hardeschijf. Binnenkort nog ff wat dieper er op in gaan, tot nu toe ben ik iig tevreden met mijn router

  5. #5
    Ik zoek (dringend) hulp.

    Ik heb gisteren de WL500gP aangeschaft. De bedoeling is om via een (Tiscali) Zyxel modem internet verbinding te hebben. 2 PC's via LAN aansluiten op de ASUS, 2 printers aansluiten op de ASUS en met een laptop draadloos verbinding maken met internet.

    Mijn idee was om gewoon de kabel die nu van LAN1 in de Zyxel naar PC1 gaat te verbinden met de WAN ingang op de ASUS. En dan een kabel vanaf LAN1 in de ASUS te verbinden met PC1. Gewoon de ASUS er 'tussen hangen' dus. Vervolgens zou ik de Asus instellingen op Router moeten zetten, zonder login, ww en ip-adres e.d..

    Ik heb alle beveiligingen (incl. firewall) uitgezet, maar ik krijg maar geen internet verbinding tot stand. Ik heb nog met Tiscali gebeld en daar werd ook gezegd dat er verder geen instellingen nodig zouden zijn. Gewoon alles op 'automatic' zetten... maar tevergeefs...

    Kan iemand mij helpen?

    Bij voorbaat zeer veel dank.

  6. #6
    die zyxel modem, is dat een soort van combi met firewall+switch zo ja dan moet je de asus in bridge mode zetten, dan werkt het zeker. Anders moet je allerlei instellingen maken.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by koen999 View Post
    Ik zoek (dringend) hulp.

    Ik heb gisteren de WL500gP aangeschaft. De bedoeling is om via een (Tiscali) Zyxel modem internet verbinding te hebben. 2 PC's via LAN aansluiten op de ASUS, 2 printers aansluiten op de ASUS en met een laptop draadloos verbinding maken met internet.

    Mijn idee was om gewoon de kabel die nu van LAN1 in de Zyxel naar PC1 gaat te verbinden met de WAN ingang op de ASUS. En dan een kabel vanaf LAN1 in de ASUS te verbinden met PC1. Gewoon de ASUS er 'tussen hangen' dus. Vervolgens zou ik de Asus instellingen op Router moeten zetten, zonder login, ww en ip-adres e.d..

    Ik heb alle beveiligingen (incl. firewall) uitgezet, maar ik krijg maar geen internet verbinding tot stand. Ik heb nog met Tiscali gebeld en daar werd ook gezegd dat er verder geen instellingen nodig zouden zijn. Gewoon alles op 'automatic' zetten... maar tevergeefs...

    Kan iemand mij helpen?

    Bij voorbaat zeer veel dank.
    welk IP krijgt de WL500gP toegewezen? (zie Status pagina)

    zoals Alien433 suggereert is het mogelijk dat je Zyxel al 'routeert' en dat deze in dezelfde range valt als de WL500gP zelf zit wat resulteert in iets wat niet werkt

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  8. #8
    @alien433:
    'In' de Zyxel zit wel een firewall, maar die heb ik al uit gezet. Dit mocht niet baten. Wat is 'switch'?

    @Antiloop:

    Status & Log:

    WAN Interface:
    IP ADDRESS: 192.169.1.33

    LAN Interface:
    IP ADDRESS: 192.168.1.1


    Alvast bedankt voor alle hulp!


    Koen

Similar Threads

  1. WL500gP achter modemrouter internet probleem
    By rinusr in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 01-04-2007, 12:49
  2. Help Schema Sharing Internet
    By tenkuken in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 3
    Last Post: 19-08-2006, 15:06
  3. asus wl500gp kein internet über wlan
    By WhiteEagle in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 2
    Last Post: 29-06-2006, 17:32
  4. 100mbit Internet connection not working
    By Aresz in forum WL-500g Q&A
    Replies: 8
    Last Post: 27-02-2006, 16:39
  5. Geen live beeld meer met logitech 4000 PRO
    By menno in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 19-02-2006, 13:54

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •