Results 1 to 7 of 7

Thread: USB HDD aan de praat krijgen

  1. #1

    USB HDD aan de praat krijgen

    Ik snap er werkelijk helemaal geen zak meer van. HTF krijg ik een USB HDD aan de praat?

    Situatie:
    WL-500g Premium met standaard firmware 1.7.6.7
    Externe USB 2.0 behuizing gekocht
    WD Cavelier 320 GB harde schijf IDE

    Probleem één is natuurlijk het FAT32 en de limiet van het bestandsysteem. XP wil maximaal formatteren tot 32 GB dus zou ik dan uitkomen op 10 partities. Heeft niet echt m'n voorkeur maar als het écht niet anders kan....
    Met andere besturingssystemen kan je wel formatteren naar groter dan 32 GB. Win98 kan geloof ik tot 120 GB ofzo. Maar dan ben ik er nog niet. Dus met nog andere software aan de gang gegaan (een progsel op een Windows XP PE CD). Als ik hem dan formatteer in fat32 doet hij het dus helaas niet op de router.

    10 partities van 32 GB heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik nog wel doen. Alleen vraag ik me dan weer af hoe ik alle 10 de partities kan benaderen.

    Dan heb je de optie om het in een linux filesystem te formatteren: ext3 zo heb ik begrepen op dit forum. Ook dan doet hij het niet.

    Maar.....
    Dan het formatteren zelf, moet ik een primaire partitie aanmaken of juist niet?

    En het lijkt alsof m'n USB-behuizing de HDD niet wakker wil maken met sommige filesystems op de HDD

    Wie kan me meer vertellen want ik ben echt de kluts helemaal kwijt.

  2. #2
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Met Ranish Partition Manager kun je partities maken die de technische max van FAT32 halen. Ik heb ooit een 160GB FAT32 partitie zo aangemaakt en gebruikt met mijn WL-500g. Wel had ik hierbij soms problemen met grote bestanden, waardoor zelfs een keer de hele parititie foetsie was.

    Uiteindelijk overgegaan op ext2 en sindsdien gelukkig

    Wellicht heb je wat aan dit topic: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=1984

  3. #3
    Inmiddels weet ik meer......

    Die grotere partities maken kon ik dus al met die XP-PE cd. In ieder geval is me nu duidelijk dat de USB-HDD-behuizing niet goed werkt. Telkens werd de schijf wél herkend aan een IDE-poort in de pc maar zodra hij in de USB-behuizing zat was het ellende op enkele momenten na.
    Ik heb nu een andere USB-behuizing die geen problemen veroorzaakt; daarin heb ik nu de schijf zitten met een FAT32 partitie van 300 GB.

    Maar nu zit ik met een veel meer voorkomend probleem: niet werkende Download Master die zonder aanwijsbare reden 'queued' weergeeft bij downloads.

  4. #4
    Gooi er eerst maar eens de nieuwe officiéle Asus firmware op...

  5. #5
    Inmiddels ook gedaan. Maakt geen zier uit helaas.

    Vlak vóór de firmwareupgrade kon Download Master de HDD niet meer bereiken om één of andere manier. Via FTP kan ik nog wel op de drive komen.

    Ik begin dit allemaal goed zat te worden. Ik denk dat ik maar gewoon voor een externe HDD ga met netwerkaansluiting en verder die hele download master in de str*nt laat zakken want het werkt ronduit waardeloos.

    Ohja, ook heb ik de nieuwste versie van Download Master gedownload en geïnstalleerd.... maar helaas, ook geen effect.

  6. #6
    Ik ben dat hele Download Master en USB-HDD gedoe compleet beu....

    Dan maar géén download master. Een USB-HDD aan de router is minder praktisch dan een netwerkdrive. Ik heb nu een HDD-behuizing met netwerkaansluiting gekocht en die aan de router geprikt (met UTP-kabeltje dus).

  7. #7
    Bij mij werkt DM nu. Als mijn USB HD automatisch connect bij opstarten werkt DM niet meer. Deze optie dus uitzetten. Heb geen idee welke registersleutel dit is, gebruik Tune Up Utilities hiervoor (instellingen Netwerk, eerste tab)

Similar Threads

  1. linuxrc bug? - WL-500g not booting from usb drive with hub
    By daniel632 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 14-03-2012, 15:28
  2. WL500g 2 USB Drucker und ein LPT
    By Trebron in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 27-01-2006, 23:48
  3. Wl500g > 2 USB and 1 LPT Printer
    By Trebron in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 27-01-2006, 22:17
  4. Please help... USB HDD doesn't work
    By jirina42 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 05-01-2006, 19:04
  5. USB HDD connects as Webcam
    By Oldchatterman in forum WL-500g Q&A
    Replies: 12
    Last Post: 19-10-2004, 17:54

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •