Results 1 to 8 of 8

Thread: Kan Oleg´s firmware niet instaleren op wl-500gp.

  1. #1

    Kan Oleg´s firmware niet instaleren op wl-500gp.

    Hallo allemaal, ik sinds kort de wl-500gp aangeschaft en heb toen gelijk de nieuwe firmware versie van Asus erop gezet (1.9.6.9). Nu wil ik een versie van Oleg erop zetten (WL500g-1.9.2.7-7e) maar dat lukt op de 1 of andere manier niet. Deze melding krijg ik dan: Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.
    Het uploaden gaat via LAN.
    Verder heb ik ook andere versies van Oleg geprobeerd. Het lukt trouwens wel om een oudere versie van Asus te instaleren.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.

    m.v.g.

  2. #2
    Het is gelukt, had niet goed gekeken. Er stond ergens in dit forum een link naar de goede firmware (WL500gp-1.9.2.7-7f-pre2)

    m.v.g.

  3. #3
    Arend,
    Er bestaat een nieuwere versie van Oleg's firmware. Zie http://oleg.wl500g.info/gp/

    Wat is voor jou de reden om Oleg te installeren? Ik twijfel zelf nog namelijk. Hoe gaat het in zijn werk? Welke handleiding heb je gevolgd?

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by cimarron
    Arend,
    Er bestaat een nieuwere versie van Oleg's firmware. Zie http://oleg.wl500g.info/gp/

    Wat is voor jou de reden om Oleg te installeren? Ik twijfel zelf nog namelijk. Hoe gaat het in zijn werk? Welke handleiding heb je gevolgd?
    het installeren is hetzelfde als een upgrade naar een nieuwe Asus Firmware

    alleen heb je veel kans dat de webinterface hem in eerst instantie weigert, hiervoor heeft Asus een mooie firmware recovery voor bijgeleverd op cd zodoende dat je de firmware alsnog kunt upgraden (of in geval van een mislukte firmware flash)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    Ik ben ook erg benieuwd naar de reden van het installeren van die software.
    Wat mij het meest opgevallen (gelezen) is, dat je meer controle hebt doormiddel dat je zelf linux dingen kan installeren.

    Wat ik me dan afvraag, waar installeerd je deze op? Op de flash card van de router of via de externe hd in mijn geval.

    Verder zit ik nog met een probleem van de download master dat hij soms wisselt met downloaden (BT) van queue naar ok naar queue naar ok etc..
    Ook het seeden is me niet erg duidelijk hoe dit werkt.

    Hierover heb ik nergens meer info over kunnen vinden. Weten jullie iets?

  6. #6
    Klopt, je hebt meer controle over de instellingen in de webinterfase van de Asus WL-500gP. Verder is het wel handig dat je wat afweet van Linux commando's.
    Ik heb er zelf geen ervaringen mee, heb het draadloos internet geinstaleerd en neem verder de tijd om bijv. een usb-harddisk erop aan te sluiten en een ftp server te configureren.
    Als dat niet lukt kan een vriend van mij hiermee helpen. Hij doet dit soort dingen voor de kost

    Met de Asus firmware deden een aantal dingen het bij mij niet: Het kopieren en plakken naar de usb-harddisk ging goed maar ik kon de bestanden niet openen vanaf de usb-hd.
    Het download programma werkt ook nog niet naar behoren, ik kon bijv. niet de vooruitgang van de download zien.

  7. #7
    Quote Originally Posted by timbo.nl
    Wat ik me dan afvraag, waar installeerd je deze op? Op de flash card van de router of via de externe hd in mijn geval.
    Volgens mij doe je dit doormiddel van telnet: start - uitvoeren - telnet 192.168.1.1 Zo kun je bijv. je router het commando geven om een nieuwe map op je usb-hd te maken
    Last edited by Arend; 06-07-2006 at 15:14.

  8. #8
    Quote Originally Posted by Arend
    Volgens mij doe je dit doormiddel van telnet: start - uitvoeren - telnet 192.168.1.1 Zo kun je bijv. je router het commando geven om een nieuwe map op je usb-hd te maken
    Ja, maar de vraag is WAAR je de linux packages (ipk's) vervolgens op installeert. De Oleg firmware gaat dus gewoon in het geheigen van de modem, als vervanging van de Asus versie, maar de uitbreidingen, waar zet je die op? Ik geloof dat het behoorlijk in de Megabytes kan lopen, dat past niet meer in het geheugen van de Asus router.

Similar Threads

  1. Firmware upgrading HOWTO
    By Styno in forum WL-500g/WL-500gx Tutorials
    Replies: 6
    Last Post: 30-07-2008, 21:00
  2. kan af en toe niet op het internet
    By arnold in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 19-08-2006, 13:39
  3. twonky media server, network drive with oleg firmware
    By black_bottom in forum WL-HDD Q&A
    Replies: 3
    Last Post: 22-03-2006, 07:15
  4. Custom Firmware v1.1.2.7
    By JOCKYW2001 in forum WL-HDD Firmware Releases
    Replies: 59
    Last Post: 11-12-2004, 12:26
  5. Flashing Oleg's Firmware in WL HDD
    By hugo in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 29
    Last Post: 21-10-2004, 14:55

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •