Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: SL1000 komt niet op internet (UPC-Chello)

  1. #1

    Angry SL1000 komt niet op internet (UPC-Chello)

    Hallo,

    Is er iemand die me kan helpen met het installeren van een router asus sl1000.
    Krijg de router niet aan de praat, hier voor gewerkt met een sitecom router nooit problemen mee gehad. Omdat ik ben overgestapt naar chello extreme heb ik het probleem dat de internet verbinding er steeds uitligt omdat de router het niet aan kan. Dus op naar de winkel een nieuwe router gekocht die het wel aan kan.

    Kan de Router wel benaderen maar dat is dan ook alles, volgens mij zie ik iets over het hoofd maar zou het niet weten.

    Heb het forum bekeken en wat gevonden over de Asus sl1000 ook dit heb ik gedaan maar zonder suc6.

    Gebeld met de helpdesk van UPC Chello die kunnen me ook niet verder helpen omdat het probleeem in de router zit.

    Nu een mooie router staan Asus sl1000 maar lekker nergens beschrijving te vinden in het Nederlands.

    Router al een paar keer reset uitgevoerd maar nog steeds geen internet via router.

    Wie o Wie kan me helpen
    Last edited by Asussl1000; 25-06-2006 at 15:02.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    eh maar wat is nou precies het probleem? ?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Quote Originally Posted by Antiloop
    eh maar wat is nou precies het probleem? ?


    Ik heb en krijg geen internet verbinding met de Asus sl1000 router als ik deze aansluit. Zelf naar een reset uitgevoerd te hebben naar fabrieks instellingen.

    Zou graag een handleiding willen hebben in het Nerderlands. Of iemand die de zelfde router gebruikt en die de instellingen wel goed heeft staan en een beetje kan helpen, zodat ik de nieuwe router kan gebruiken zonder hem elke dag te moeten reseten.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Asussl1000
    Ik heb en krijg geen internet verbinding met de Asus sl1000 router als ik deze aansluit. Zelf naar een reset uitgevoerd te hebben naar fabrieks instellingen.

    Zou graag een handleiding willen hebben in het Nerderlands. Of iemand die de zelfde router gebruikt en die de instellingen wel goed heeft staan en een beetje kan helpen, zodat ik de nieuwe router kan gebruiken zonder hem elke dag te moeten reseten.
    voor een handleiding moet je bij je leverancier zijn, zover ik weet bestaat deze niet in het NL

    anyway je geeft aan dat je elke dag de router moet resetten om hem te kunnen gebruiken, dus werkt ie nu wel soms of helemaal niet/nooit

    krijg je een IP toegewezen van je kabelmodem of juist niet?

    geeft je kabelmodem wel het macaddress als toegestaan aan van je router of van je pc waarmee je waarschijnlijk geregistreerd hebt?

    heb je al geprobeerd het kabelmodem naar factorydefaults te resetten en dan voordat deze op gaat starten de router hierop aan te sluiten ?

    en als laatste snap ik niet helemaal hoe iemand erbij komt om een SL1000 te adviseren voor dit soort gebruik, het is een hoogst geavanceerd apparaat wat zeer moeilijk in te stellen is en daarbij heeft het ook een behoorlijk prijskaartje
    een WL500g Deluxe zou al voldoen hebben

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5

    Installeren van Asus sl1000

    Wat betreft het reseten van de router dat is een sitecom die de hoge snelheid niet aankan en elkedag een paar keer moet reseten om weer verbinding te krijgen met het internet.

    Wat betreft de Asus sl1000 krijg ik wel een ip adres toegewezen van de router.
    Kan ook het Mac adres win in de router.

    Als ik de asus router gebruik als switch werkt hij wel dus ik neem aan dat het aan de instelling van de router ligt dat ik geen internet heb via de asus sl1000.

  6. #6

    Installeren van Asus sl1000

    Wat betreft het reseten van de router dat is een sitecom die de hoge snelheid niet aankan en elkedag een paar keer moet reseten om weer verbinding te krijgen met het internet.

    Wat betreft de Asus sl1000 krijg ik wel een ip adres toegewezen van de router.
    Kan ook het Mac adres win in de router.

    Als ik de asus router gebruik als switch werkt hij wel dus ik neem aan dat het aan de instelling van de router ligt dat ik geen internet heb via de asus sl1000.

    Heb ook al alles er tussen uit gehaald en pc rechtstreeks aangesloten op de kabelmoden. Toen aangemeld bij chello en had internet. Router er tussen maar geen internet verbinding te krijgen.

    Wat betreft de Asus sl1000 kan wel de hoge snelheid aan van chello extreme. En deze zijn door chello getest samen met twee andere router.
    Prijs valt wel mee als je het kan delen door de gebruikers.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Asussl1000
    Wat betreft het reseten van de router dat is een sitecom die de hoge snelheid niet aankan en elkedag een paar keer moet reseten om weer verbinding te krijgen met het internet.

    Wat betreft de Asus sl1000 krijg ik wel een ip adres toegewezen van de router.
    Kan ook het Mac adres win in de router.

    Als ik de asus router gebruik als switch werkt hij wel dus ik neem aan dat het aan de instelling van de router ligt dat ik geen internet heb via de asus sl1000.

    Heb ook al alles er tussen uit gehaald en pc rechtstreeks aangesloten op de kabelmoden. Toen aangemeld bij chello en had internet. Router er tussen maar geen internet verbinding te krijgen.

    Wat betreft de Asus sl1000 kan wel de hoge snelheid aan van chello extreme. En deze zijn door chello getest samen met twee andere router.
    Prijs valt wel mee als je het kan delen door de gebruikers.
    en welk IP krijgt de SL1000 dan toegewezen ?

    hier zou je het moeten kunnen zien: http://192.168.0.1/sl6k/wan.asp
    dus Websetup > WAN > WAN
    en dan even Configuration Summary kopieren naar hier

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  8. #8

    Wie kan me helpen van het Installeren van Router Asus sl1000

    Oke Het werkt al lekker en snel zonder problemen.



  9. #9
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Asussl1000
    Oke Het werkt al lekker en snel zonder problemen.


    !?!?

    wat heb je gedaan dan

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  10. #10
    Nou dit grapje had ik dus ook.

    De router zag voor geen meter internet, maar wel mijn intern netwerk.

    Drie dagen aan het klooien geweest en kreeg de router niet op internet.

    Ik heb de laatste firmware 1.1.72A.410 gedownload and voila it works.

    Ik ben benieuwd welke firmware je er op hebt zitten.

    Succes en ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is.

    Groet

    Jan

  11. #11

    asussl1000

    Ik ben verder gaan kijken op het internet en kwam een andere site tegen.
    Met ook een forum
    http://www.chelloo.com/forum/index.php
    http://www.chelloo.com/forum/index.php?board=47.0

    UPC ROUTER ASUS SL1000 SL500 / NETWERK Chello instellingen 05.04.2006


     Alles uitschakelen (computer, router en modem)
     Je Computer rechtstreeks verbinden met de router.
     Computer aan
     Inloggen op internet er volgt een UPC inlogscherm
     Gebruikersnaam: wachtwoord:
     Kloppen de gegevens? Ja
     Wachten op bericht dat alles uitgezet moet worden.
     Computer uit
     Modem uit 30 seconden wachten.
     Modem weer aan
     Modem opstarten en wachten totdat deze helemaal klaar is
     Computer aan
     Check of de internet pagina functioneert
     Zo ja, zet de computer uit en de modem uit
     Kabels verbinden met de router.
     Modem opstarten en wachten totdat deze helemaal klaar is
     Router aan
     Computer aan
     Log in op :http://192.168.1.1
     Gebruiker: Admin wachtwoord: admin
     Ga naar system management – configuratie – default setting en druk op apply
     Wacht 60 seconden
     Als hij klaar is, start internet opnieuw op
     Log in op :http://192.168.1.1
     Gebruiker: Admin wachtwoord: admin
     Volg de set up wizard (de datum en tijd evenals het wachtwoord kun je later wijzigen)
     Druk op next totdat je bij de WAN CONFIGURATIE bent
     Kies CONNECTION MODE Dynamic
     Ga naar de dos promt in windows
     Type: cd.. “enter” cd.. “enter” er staat nu c:\
     Type achter de c:\ipconfig /all
     Controleer het Fysiek adres. Dit is het MAC-ADRES
     Type dit adres in de router en vink MAC CLONING aan
     Druk op apply
     Als het goed is, worden de gegevens opgepakt en heb je connectie, zie onder in het scherm
     Ga naar een internet pagina en alles zou moeten functioneren

    Hierna kun je alle andere computers erbij inpluggen


    Succes........ of het werkt al, dan is het een goede tip voor iemand anders met dezelfde problemen.

  12. #12
    Quote Originally Posted by Antiloop
    !?!?

    wat heb je gedaan dan

    UPC ROUTER ASUS SL1000 SL500 / NETWERK Chello instellingen 05.04.2006


     Alles uitschakelen (computer, router en modem)
     Je Computer rechtstreeks verbinden met de router.
     Computer aan
     Inloggen op internet er volgt een UPC inlogscherm
     Gebruikersnaam: wachtwoord:
     Kloppen de gegevens? Ja
     Wachten op bericht dat alles uitgezet moet worden.
     Computer uit
     Modem uit 30 seconden wachten.
     Modem weer aan
     Modem opstarten en wachten totdat deze helemaal klaar is
     Computer aan
     Check of de internet pagina functioneert
     Zo ja, zet de computer uit en de modem uit
     Kabels verbinden met de router.
     Modem opstarten en wachten totdat deze helemaal klaar is
     Router aan
     Computer aan
     Log in op :http://192.168.1.1
     Gebruiker: Admin wachtwoord: admin
     Ga naar system management – configuratie – default setting en druk op apply
     Wacht 60 seconden
     Als hij klaar is, start internet opnieuw op
     Log in op :http://192.168.1.1
     Gebruiker: Admin wachtwoord: admin
     Volg de set up wizard (de datum en tijd evenals het wachtwoord kun je later wijzigen)
     Druk op next totdat je bij de WAN CONFIGURATIE bent
     Kies CONNECTION MODE Dynamic
     Ga naar de dos promt in windows
     Type: cd.. “enter” cd.. “enter” er staat nu c:\
     Type achter de c:\ipconfig /all
     Controleer het Fysiek adres. Dit is het MAC-ADRES
     Type dit adres in de router en vink MAC CLONING aan
     Druk op apply
     Als het goed is, worden de gegevens opgepakt en heb je connectie, zie onder in het scherm
     Ga naar een internet pagina en alles zou moeten functioneren

    Hierna kun je alle andere computers erbij inpluggen


    Succes........ of het werkt al, dan is het een goede tip voor iemand anders met dezelfde problemen

  13. #13
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    niet om het een of ander maar dezelfde stappen had je met elk ander router ook moeten doorlopen

    waar de fout bij jouw waarschijnlijk in zat is dat je geen MAC Cloning toegepast had

    in principe hoef je dit niet toe te passen als je weet hoe je je kabelmodem kunt resetten om dan via de router je chello verbinding te activeren, reset je het kabelmodem niet dan zal je router inderdaad geen IP toegewezen krijgen zodoende dat je niet op internet kunt of het provisioning systeem van chello krijgt

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  14. #14

    asussl1000

    Het werkt wel maar houd niet over, dacht dat het nu goed is maar dat is het nog niet.

    Steeds valt het internet weg als ik aan het surfen ben, wat wel gek is als ik radio holland online aan heb staan blijft die wel verbinding houden met het internet. dat zou dus inhouden wel internet maar wat houd de pagina's in gods naam tegen.

    Zit te denken om het hele pc schoon te vegen en alles opnieuw te installeren.

    Wel een buld werk maar je moet toch wat of heeft er iemand een ander idee wat dit kan zijn.

    Ik hoor het graag.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Asussl1000
    Het werkt wel maar houd niet over, dacht dat het nu goed is maar dat is het nog niet.

    Steeds valt het internet weg als ik aan het surfen ben, wat wel gek is als ik radio holland online aan heb staan blijft die wel verbinding houden met het internet. dat zou dus inhouden wel internet maar wat houd de pagina's in gods naam tegen.

    Zit te denken om het hele pc schoon te vegen en alles opnieuw te installeren.

    Wel een buld werk maar je moet toch wat of heeft er iemand een ander idee wat dit kan zijn.

    Ik hoor het graag.
    geen id zo..

    heb je het met een andere pc geprobeerd?
    en ook tegelijkertijd valt de ene tegelijk met de andere weg of juist niet..

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. speedtouch 510 -- asus 500
    By irule in forum WL-500g Q&A
    Replies: 2
    Last Post: 12-09-2006, 16:29
  2. SL1000 niet snel genoeg?
    By Dominic1 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 13-02-2006, 11:41
  3. Installatie Asus WL500g-router lukt niet
    By leondixie in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 7
    Last Post: 05-01-2006, 09:01

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •