Results 1 to 15 of 15

Thread: Windows OS op de WL500g, zou dat mogelijk zijn?

  1. #1

    Windows OS op de WL500g, zou dat mogelijk zijn?

    Ik zat er zomaar eens aan te denken. Best wel geinig als dat zou kunnen denk ik
    Zou het niet mogelijk zijn op de één of andere manier om bv Windows 2003 server te booten vanaf een externe harde schijf of usb stick?
    Heb wel al gelezen dat het mogelijk is om Debian te kunnen draaien, hoop dat het ook zou kunnen met een Windows OS.
    Klinkt allemaal misschien wel heel dom, maar wil het gewoon graag zeker weten


    Molski

  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Voor zover ik weet draait Windows alleen op een X86 architectuur, dus dat betekent dat je dit kunt vergeten. Ik weet niet hoe het met de embedded en mobile versies zit, maar ik vrees het ergste.

  3. #3
    Zou het misschien wel mogelijk zijn om een distributie als Redhat of Suse te laten draaien (incl. X, dus grafisch) en dan beheren via een Remote Desktop sessie mits de USB-disk groot genoeg is uiteraard ?

  4. #4
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Embedded/mobile Windows (het vroegere Windows CE) zou wel kunnen draaien vermoed ik, want de image van zo'n kale windows versie past al in 4 MB o.i.d.). Moet je wel de bootloader aanpassen zodanig dat die ook Windows wil starten van een USB disk.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Styno
    Embedded/mobile Windows (het vroegere Windows CE) zou wel kunnen draaien vermoed ik, want de image van zo'n kale windows versie past al in 4 MB o.i.d.). Moet je wel de bootloader aanpassen zodanig dat die ook Windows wil starten van een USB disk.
    de Microsoft MN-700 is hier een voorbeeld van, hier draait schijnbaar Windows CE op..
    en door het een en ander te modden kun je er een Custom firmware op draaien

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  6. #6
    Hhhmmmm.....dat klinkt allemaal erg interessant vind ik.
    Ik zou mijn WL500g best wel als proefmodel willen gaan gebruiken hiervoor
    Zou iemand me misschien een beetje in de juiste richting kunnen wijzen met tips/how-to's of whatever.
    Lijkt me leuk om eens Windows CE of een RH distributie te draaien vanaf mijn router.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    De vraag is wat je daar aan hebt... wat denk je zelf dat de toegevoegde waarde is?

  8. #8
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Quote Originally Posted by Jethro
    De vraag is wat je daar aan hebt... wat denk je zelf dat de toegevoegde waarde is?
    Moet er altijd een toegevoegde waarde zijn?

    Als hobby/pruts projectje om wat te leren is het best grappig. Helemaal een kick als het nog gaat werken ook! Mja, je hebt er verder niks aan....

  9. #9
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Quote Originally Posted by molski
    Hhhmmmm.....dat klinkt allemaal erg interessant vind ik.
    Ik zou mijn WL500g best wel als proefmodel willen gaan gebruiken hiervoor
    Zou iemand me misschien een beetje in de juiste richting kunnen wijzen met tips/how-to's of whatever.
    Lijkt me leuk om eens Windows CE of een RH distributie te draaien vanaf mijn router.
    Kijk eens in de WIKI naar de Debian HowTo: http://wiki.wl500g.info/index.php/Debian%20Distribution

  10. #10
    De Debian thread ken ik uiteraard.
    Maar zal het installeren van bv. RedHat of Suse (zo ongeveer) dezelfde installatie stappen moeten doorlopen?
    Misschien vraag ik nu wel al te veel, ga vanmiddag eens ff kijken wat ik kan doen, spreek jullie vanavond weer

  11. #11
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    De eerste stappen zijn voor iedere Linux installatie (en zelfs voor een deel ook Windows) gelijk. Daarom verwees ik je door naar de Debian thread.

  12. #12
    Zou het misschien niet mogelijk zijn om gewoon Debian te installeren en daarna via apt-get 'X' installeren?
    Het maakt me niet uit welke distributie er op komt, ik wil gewoon kijken of ik een volledig werkende grafische omgeving kan creëren op de WL500g

  13. #13
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Quote Originally Posted by molski
    Zou het misschien niet mogelijk zijn om gewoon Debian te installeren en daarna via apt-get 'X' installeren?
    Het maakt me niet uit welke distributie er op komt, ik wil gewoon kijken of ik een volledig werkende grafische omgeving kan creëren op de WL500g
    Tja, als de distributie niet uitmaakt, waarom niet debian proberen. Dat is tenminste bekend. En wat X betreft, probeer het gewoon....Het zal alleen wel takke traag zijn verwacht ik.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Quote Originally Posted by Styno
    Moet er altijd een toegevoegde waarde zijn?

    Als hobby/pruts projectje om wat te leren is het best grappig. Helemaal een kick als het nog gaat werken ook! Mja, je hebt er verder niks aan....
    Dat is eigenlijk mijn punt. Een beetje prutsen is leuk, maar prutsen om het prutsen.... ja ik moet eigenlijk wel een doel hebben. Ik kan mijn router ook wel ombouwen tot een kapstok, maar daarna is het vrij nutteloos. Ik heb al wel ontdekt dat de WL500 geen snelheidsmonster is, dus al dit soort projecten geef ik bij voorbaat al op of verplaats ik naar mijn Slug

  15. #15
    Quote Originally Posted by Jethro
    Ik heb al wel ontdekt dat de WL500 geen snelheidsmonster is, dus al dit soort projecten geef ik bij voorbaat al op of verplaats ik naar mijn Slug
    Denk jammer genoeg dat dit ook het geval wordt met mijn huidige gepruts, een grafische omgeving is gewoon TE veel voor de WL500g, zonde, maar misschien wel beter ook, het is en blijft natuurlijk maar een router (al dan niet met een vrij hoog tweak gehalte ).


    Molski
    p.s. Nice stuff die Slug van je

Similar Threads

  1. WPA-PSK in windows xp
    By Isbj0rn in forum WL-138g [Marvell Chipset]
    Replies: 6
    Last Post: 29-09-2006, 11:02
  2. Windows XP freezes randomly
    By postscriptum in forum WL-100g/WL-100gDeluxe/WL-103b/WL-120b/WL-120g [Broadcom Chipset]
    Replies: 3
    Last Post: 05-10-2005, 09:40
  3. Hernoemen, bewerken en plakken op ftp niet mogelijk
    By Jerommmeke in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 13
    Last Post: 26-09-2005, 17:09
  4. Windows network in LAN and WAN
    By dejay in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 26-08-2005, 23:08
  5. WPA for WL-138g & Windows 98se
    By Daskie in forum WL-138g [Marvell Chipset]
    Replies: 1
    Last Post: 27-03-2005, 08:59

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •