Results 1 to 6 of 6

Thread: Router herstart zichzelf

  1. #1

    Router herstart zichzelf

    Hallo,

    De laatste tijd heb ik een probleem met mijn router (wl-500g). Hij herstart zichzelf namelijk meerdere malen per dag, soms heel snel achter elkaar, soms gewoon bijna niet.
    Nou is het probleem opzich niet zo erg, maar het gevolg van het herstarten is dat ik vervolgens 10 min niet meer op internet kan.
    Dit komt door het volgende:
    ik heb internet van casema/wanadoo (kabel-internet, PPPoE) waarbij ik me met gebruikersnaam en wachtwoord aanmeld op het internet. Als de verbinding niet (netjes) verbroken is (wat dus gebeurt als hij herstart) kom ik het internet niet meer op omdat je maar 1x aangemeld kan zijn.
    Nu is hier wel een truc voor om wel op het internet te komen, je moet dan nl. de 1e letter van je gebruikersnaam (wat bij iedereen een c is) van een kleine letter naar een hoofdletter veranderen (of net andersom).

    Dus als mijn router zich herstart heb ik dus 2 opties:
    - handmatig het internet weer op komen
    - 10 min wachten

    Wat mij wel op valt is dat als je veel dataverkeer ((live-)filmpjes bekijken, downloaden etc.) gebruikt hij sneller/vaker uit valt.

    Is er iets wat ik aan dit probleem kan doen? (2 gebruikersnamen instellen, andere instellingen, flink op de router slaan)

    Hier even wat instellingen:

    Firmware: 1.9.2.7
    DHCP: 192.168.1.3 - 192.168.1.254 (computer1 heeft vast ip)
    Wan: PPPoE, 10Mbps half-duplex voor de rest zijn er nog gebr. en wachtwoord ingevuld.
    en voor de rest worden er nog wat poorten doorgestuurd.

    Ik hoop dat er iemand is die mij zou kunnen helpen.


    waaah, typ ik een heel verhaal, krijg ik te zien dat ik niet ingelogt ben ---> bericht kwijt
    post ik alles opnieuw, heb ik geen internetverbinding ----> bericht kwijt

  2. #2
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Weet je zeker dat de router herstart en dat het niet het bekende `WAN port dies` probleem is?

    Gebruik je ook extra programma's/packages? Het zou namelijk kunnen dat de router geen geheugen meer vrij heeft waardoor uiteindelijk de watchdog de router reboot.

    Als je de firmware vervangt doe dit dan volgens de methode van deze howto: http://wl500g.info/showthread.php?t=1329. Heb je dat niet gedaan doe het dan alsnog precies zoals het beschreven is, desnoods met dezelfde firmware die je er nu al op hebt staan.

  3. #3
    Quote Originally Posted by Styno
    Weet je zeker dat de router herstart en dat het niet het bekende `WAN port dies` probleem is?
    Zou best eens kunnen, ik weet niet precies wat het is, maar de router valt 'vaker' uit als er veel dataverkeer is (er is hier alleen 1 uitzondering op, hij valt niet vaker uit als een download (P2P) programma actief is (en actief download)

    Quote Originally Posted by Styno
    Gebruik je ook extra programma's/packages? Het zou namelijk kunnen dat de router geen geheugen meer vrij heeft waardoor uiteindelijk de watchdog de router reboot.
    Nope, voor zover ik weet niet.

    Quote Originally Posted by Styno
    Als je de firmware vervangt doe dit dan volgens de methode van deze howto: http://wl500g.info/showthread.php?t=1329. Heb je dat niet gedaan doe het dan alsnog precies zoals het beschreven is, desnoods met dezelfde firmware die je er nu al op hebt staan.
    Ik heb het op de, bijna normale, manier gedaan laatst. Ik heb er toen een eerdere versie op moeten zetten (i.v.m een andere bug (de reset-bug )). Ik heb nu via de web-pagina's van de router precies dezelfde versie er weer opgezet en heb nu niet (OPVALLEND!) last gehad van het probleem, mocht het probleem er weer zijn dan probeer ik er een andere (eerdere, de BETA's bevatten bugs waar ik niet zoveel zin in heb) op te zetten.
    Met een eerdere versie (weet niet welke) heeft hij vroeger gewoon goed gewerkt, maar toen is er, omdat er problemen waren, een andere versie er op gezet. (de problemen van toen werden veroorzaakt door een 'foute' stekker (na mijn idee was hij niet fout, maar de router dacht daar anders over))

  4. #4
    Join Date
    May 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    70
    Ik heb dit gekloot ook gehad met wanadoo!!!!

    Ik heb van wanadoo een nieuw en modern modem ge-eist omdat die ouwe zwarte rommel niet de beloofde snelheid haalde.

    Nu heb ik een modern modem en heb nergens meer last van.
    Nieuwe modem draait met een ander protocol dus blijkbaar zit de reset-fout echt in pppoe.

  5. #5
    Quote Originally Posted by i-beast-a
    Ik heb dit gekloot ook gehad met wanadoo!!!!

    Ik heb van wanadoo een nieuw en modern modem ge-eist omdat die ouwe zwarte rommel niet de beloofde snelheid haalde.

    Nu heb ik een modern modem en heb nergens meer last van.
    Nieuwe modem draait met een ander protocol dus blijkbaar zit de reset-fout echt in pppoe.
    Heb jij Wanadoo Cable (van casema) of adsl? en welk modem had je en heb je gekregen?
    Wij hebben het com21 modem (ofzo), maar waarschijnlijk zijn we daar zo vanaf, we hebben digitale telefonie besteld en dan krijg je een ander modem (een motorola geloof ik) en dan zijn we vast van de problemen af...

    Ik moet wel even melden dat ik van het probleem af ben, ben terug gegaan naar een oudere frimware versie en alles werk weer prima, misschien toch de wanport-dies bug welke er is vanaf versie 1.9.2.7

  6. #6
    Join Date
    May 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    70
    Ik had een COM21 en heb nu een zwarte motorola.

    Ik heb dus casema met wanadoo-internet.

    Alle nieuwere versies firmware hadden dat reset-probleem.
    Zoals ik het draadje "features or stability" ben begonnen.
    Ik baalde ervan dat alle nieuwe firmwares steeds mooiere features kregen maar dat ik ze niet kon gebruiken omdat de basis gewoon slecht was.
    Steeds een volledige reset van de router.

    Sinds ik een nieuw modem heb, heb ik nergens meer last van. Welke firmware ik ook draai.

    Kijk maar eens of je de upload snelheid wel haalt die ze je beloven! Ik kwam nog niet op 25% van waar ik voor betaalde!!

    Nieuwe, modern modem en alles is opgelost.

    Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

    Oh ja....het versterkte filter moet je gewoon lekker houden, de nieuwe is passief en versterkt je tv-signaal niet. De oude wel :-)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •