Results 1 to 5 of 5

Thread: Samba, files >50 mb

  1. #1

    Samba, files >50 mb

    Ik heb doormiddel van de guide [HowTo] Getting started (Firmware upgr, Storage, Samba, SSH) mijn wl500g ingesteld met een schijf van 40 gb die in het netwerk gebruikt kan worden als opslag.
    Ik gebruik een conceptronic behuizing. FTP werkt, samba werkt, dat is allemaal geen probleem. Maar ik ben er nu achter gekomen dat als ik een bestand via het netwerk op de schijf wil zetten dat groter is dan 50 mb, dan krijg ik deze melding: "Kan ... niet kopieren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar." Als het bestand echter kleiner is dan 50 mb, dan heb ik nergens last van.

    Nog even wat info:

    Ik heb precies de guide gevolgd, dus 1 partitie van 32 gb aangemaakt en de overige ruimte als ext3 ingedeeld. Ik had eerst de firmware er op gezet die aangeraden werd in de guide. Maar ik heb nu zelfs nieuwere firmware op mijn router gezet in plaats van die van de guide. Ik heb nu deze: 1.9.2.7-6b. Daarna de schijf geformatteerd, alles opnieuw gedaan...
    Een aantal instellingen van samba:

    [global]
    workgroup = JATHU
    guest account = nobody
    security = share
    browseable = yes
    guest ok = yes
    guest only = no
    log level = 1
    max log size = 100
    encrypt passwords = no
    dns proxy = no
    [fat32]
    path=/tmp/harddisk
    writeable = yes
    browseable = yes
    force user = admin
    [ext3]
    path=/tmp/harddisk/part1
    writeable = yes
    browseable = yes
    force user = admin

    Alle bestanden onder de 50 mb gaan gewoon goed, maar het is wel zo: Hoe groter de bestanden, hoe langer het duurt voordat ie begint met kopieren. Als ik een bestand van 49 mb wil kopieren, dan duurt het langer dan een minuut voordat het dialoogvenster kopieren komt.

    Wat doe ik fout? Of is er gewoon iets fout waar meer mensen problemen van ondervinden?

    Wie kan me helpen?

  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    NL
    Posts
    206
    Lastig probleem dat vele oorzaken kan hebben, waaronder zelfs hardware (kabels, NICs) !!

    Probeer de volgende tip eens als je WXp hebt:

    http://www.jeffborders.com/techdocs/...e-problem.html

    Verder zou je de volgende regels kunnen toevoegen in je Samba Config

    [global]
    domain master = no
    local master = no
    preferred master = no
    os level = 0

    zorg verder als dit binnen je netwerk kan dat je samba share onderdeel is van dezelfde werkgroep (gebruik bij voorkeur alleen lowercase) als de andere werkstations die bij de samba shares moeten kunnen
    Brubber

    WL-500g, WL-138g, WL-160g

  3. #3
    Ik heb exact het zelfde probleem. Bij het kopieeren van grotere bestanden (> 20 MB) valt de netwerkverbinding weg. Ik kan dit ook zien in NetLimiter. Er vindt over de netwerkkaart geen dataverkeer meer plaats, zowel up als down. Ik zal de gegeven oplossingen eens proberen.

  4. #4
    gebeurt dit alleen met samba of ook tijdens gewoon internet verkeer

    begin is met je wireless op channel 11 of 7 te zetten ipv auto

  5. #5
    Problem solved, althans voor mij. Probleem zat hem in de schijf (Maxtor 80 GB), deze had blijkbaar problemen met wegschrijven van grotere bestanden. Ik heb een andere schijf (Seagate 30 GB) via usb gekoppeld en bestanden van 1 GB overzetten is totaal geen probleem.

Similar Threads

  1. Big files using samba with 1.9.2.7-6a
    By Ulyss62 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 6
    Last Post: 25-09-2005, 19:20
  2. Samba and large files still doesn't work
    By KimTherkelsen in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 06-08-2005, 10:04
  3. FTP files disappeared
    By eugen in forum WL-500g Q&A
    Replies: 3
    Last Post: 18-01-2005, 11:16
  4. Can't rename files on FTP
    By Flappie in forum WL-500g Q&A
    Replies: 16
    Last Post: 08-01-2005, 16:59
  5. 1.7.5.9 Samba Problem with big files
    By kwr in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 4
    Last Post: 27-08-2004, 23:58

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •