Results 1 to 5 of 5

Thread: Hoe is filestructuur van OLEG's firmware?

  1. #1

    Hoe is filestructuur van OLEG's firmware?

    Sinds kort heb ik 'ook' een Asus wl500g en ben erg onder de indruk van de mogelijkheden die de verschillende firmware versies van OLEG ons bieden.

    Wat ik nog zoek is een korte uitleg over hoe de filestructuur in elkaar zit.
    Hoe kan ik er bijvoorbeeld voor zorgen dat, als ik de asus reset, de mount over /opt behouden blijft en weer terug komt?

    En waar kan ik,behalve via de Web-Interface, bijvoorbeeld een MAC adres toevoegen als ik een MAC adres wil toevoegen aan de lijst van geauthoriseerde mac adressen? (En die behouden blijft bij reset)

    Ergens zal een file moeten zijn met hierin de gebruikte WEP key, waar?

    Waarschijnlijk heeft iemand al (meer) ervaring met deze zaken en kan ik, als ik het ook weet verder gaan met het inrichten en configureren van bijvoorbeeld een FTP server waarbij de instellingen behouden blijven bij een reboot van het AP.

    Wie kan me (opweg) helpen? -> bij voorkeur in het Nederlands

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    keywords:

    FlashFS (zie http://oleg.wl500g.info )
    nvram (tik eens 'nvram show' in je telnet console)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Antiloop, bedankt voor je reactie. Ik zal de links naar de informatie die je hebt gegeven eens rustig doorlezen en de output bekijken..
    Even snel heb ik 'nvram show' gedaan en heb bijvoorbeeld het lijstje van geautoriseerde mac adressen gevonden onder noemer wl0_maclist=
    Wordt dit nu feitelijk uit een file gehaald of gaat dat anders? (Op het moment dat ik deze vraag stel heb ik nog niet alles gelezen..., dus misschien kom ik het antwoord straks tegen...

    In iedergeval alvast bedankt zo ver!

  4. #4
    je moet eens kijken op: http://www.macsat.com/
    daar staan erg goede howto's.

    hier kun je ook vinden hoe je de /opt mount in je post-boot file moet zetten, zodat die bij een restart zo blijft

    (vergeet niet te saven voor een reboot)
    Kratjes kunnen nu ook voorin..

  5. #5
    Soepkip,

    Bedankt. Goeie tip heb stap voor stap e.e.a. doorgenomen en de memory stick mount nu goed bij reboot! Waarschijnlijk is dit een mooi vertrek punt om de andere ipkg packages een te bekijken.

    newbie.

Similar Threads

  1. oleg's firmware vs openwrt
    By sophana in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 15-07-2005, 18:46
  2. FTP Connect with Oleg's Firmware?
    By stefan9113 in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 4
    Last Post: 27-02-2005, 01:01
  3. Trying to get IDE working on Oleg's Firmware
    By hugo in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 34
    Last Post: 01-11-2004, 19:06
  4. Flashing Oleg's Firmware in WL HDD
    By hugo in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 29
    Last Post: 21-10-2004, 15:55

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •