Results 1 to 7 of 7

Thread: Asus start niet op.

  1. #1

    Asus start niet op.

    Hoi ik heb een Asus laptop (weet de type enso niet de stickers zijn erg versleten) gekregen en draait momenteel met een voedings adapter van een andere laptop. Het probleem is, elke keer als windows wordt geladen valt die abrupt uit. De batterij erin is verwijderd want eerst deed die helemaal niks. Heeft iemand dit ooit eerder gehad voor een Asus laptop? Zoja hoe los it het op. Het is een redelijk oude laptop die ik gratis kreeg en wil hem eigenlijk wel werkend kunnen krijgen. De adapter is trouwens 19V en rond de 150mA (ook hiervan is niet goed leesbaar). Ik weet niet of het aan de adapter ligt dat die afsluit nadat windows geladen wordt of iets hardware matig (opnieuw windows installeren werkt ook niet zodra er in de installatie staat Windows wordt geladen sluit die af).
    Ik hoor graag een oplossing voor dit als het er is.

    Met vriendelijke groet
    Duckie112

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by duckie112 View Post
    Hoi ik heb een Asus laptop (weet de type enso niet de stickers zijn erg versleten) gekregen en draait momenteel met een voedings adapter van een andere laptop. Het probleem is, elke keer als windows wordt geladen valt die abrupt uit. De batterij erin is verwijderd want eerst deed die helemaal niks. Heeft iemand dit ooit eerder gehad voor een Asus laptop? Zoja hoe los it het op. Het is een redelijk oude laptop die ik gratis kreeg en wil hem eigenlijk wel werkend kunnen krijgen. De adapter is trouwens 19V en rond de 150mA (ook hiervan is niet goed leesbaar). Ik weet niet of het aan de adapter ligt dat die afsluit nadat windows geladen wordt of iets hardware matig (opnieuw windows installeren werkt ook niet zodra er in de installatie staat Windows wordt geladen sluit die af).
    Ik hoor graag een oplossing voor dit als het er is.

    Met vriendelijke groet
    Duckie112
    Heb je linux al eens geprobeerd te starten?
    Ubuntu of Linux mint bijvoorbeeld.
    Anders denk ik dat je laptop kapot is...

  3. #3
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    Heb je linux al eens geprobeerd te starten?
    Ubuntu of Linux mint bijvoorbeeld.
    Anders denk ik dat je laptop kapot is...
    Heb ik allang geprobeerd was vergete hier in te zetten. En natuurlijk is die kapot anders had ik geen hulp gevraagd. Kan op moment dit niet oplossen zo noh nooit eerder meegemaakt dit als iemand weet aan wat voor hardware ligt dan kan ik die vervangen

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by duckie112 View Post
    Heb ik allang geprobeerd was vergete hier in te zetten. En natuurlijk is die kapot anders had ik geen hulp gevraagd. Kan op moment dit niet oplossen zo noh nooit eerder meegemaakt dit als iemand weet aan wat voor hardware ligt dan kan ik die vervangen
    als je dan even kijkt met de juiste tools/ vervangende apparatuur wat kapot is dan weet je wat je moet vervangen
    dus 1 voor 1 proberen dan kom je er vanzelf wel achter.

    wij kunnen vanaf afstand natuurlijk niet jouw laptop analyseren, het kan vanalles zijn

    in het kort kun je paar dingen proberen:

    harddisk vervangen
    geheugen vervangen
    voeding vervangen

    als die 3 niet helpen, kun je er vanuit gaan dat er een probleem in het moederbord zit, het moederbord vervangen is veelal kostbaar en vergt de nodige expertise

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    Quote Originally Posted by Antiloop View Post
    als je dan even kijkt met de juiste tools/ vervangende apparatuur wat kapot is dan weet je wat je moet vervangen
    dus 1 voor 1 proberen dan kom je er vanzelf wel achter.

    wij kunnen vanaf afstand natuurlijk niet jouw laptop analyseren, het kan vanalles zijn

    in het kort kun je paar dingen proberen:

    harddisk vervangen
    geheugen vervangen
    voeding vervangen

    als die 3 niet helpen, kun je er vanuit gaan dat er een probleem in het moederbord zit, het moederbord vervangen is veelal kostbaar en vergt de nodige expertise
    Ik heb al een tooltje die in het systeem dingen kan aanpassen enso en kijken wat er aan de hand is een vriend van me heeft dit mee helpen uitzoeken. Ik ga dat proberen en anders bouw ik dat ding gewoon om tot een externe monitor voor me laptop project die ik ga uitbouwen tot een desktop ofso kheb beetje laptops teveel :P

  6. #6

    pc wil niet verder na asus logo na herstarten wel

    hallo

    ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pc.
    het is een asus met windows 7 erop.

    twee weken geleden deden de boxen het niet meer,
    toen heb ik een koptelefoon achter in de pc gedaan en hoorde nog niets.
    eenmaal in de winkel deed ie het gewoon weer.

    sindsdien (ik weet niet of het er wat mee te maken heeft) wil de pc niet meer gewoon opstarten.
    ochtends bij de eerste opstart blijft ie hangen bij het asus logo (met opties voor de bios en herinstalleren)
    als ik daarna de pc met de knop aan de voorkant afsluit en opnieuw aandoe dan gaat ie wel verder.

    weet iemand wat dit kan zijn en eventuele opties wat ik er aan kan doen.

    verder heb ik een externe harde schijf en een printer, ik weet niet of het daar aan kan ligt.

    ik kan windows 7 er wel opnieuw opzetten, maar weet niet of het daar aan ligt of aan het net niet contact maken van de onderdelen in de bak.

    graag geen al te moeilijke antwoorden, want ik ben een echte leek.

    groetjes renske

  7. #7

    boot configuartion data file missing

    Name:  20130426_201628.jpg
Views: 1230
Size:  625.5 KB
    hallo,
    mijn asus viel zomaar uiten na het opstarten kreeg ik deze melding windows boot configuration file is missing required information. ik heb geen cd van windows 7 want dat tond er alnop. de laptop is nog geen jaar oud. ik heb geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen en heb mijn computer nodig voor school. kan iemand mij helpen?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •