Results 1 to 9 of 9

Thread: Laptop loopt vast na flikkeren van scherm

  1. #1

    Laptop loopt vast na flikkeren van scherm

    Beste mensen,
    Ik heb het volgende probleem:
    Als ik enige tijd met mijn laptop werk begint het scherm onregelmatig te flikkeren. Soms gebeurt het dan dat er plotseling allemaal gekleurde blokjes op het scherm verschijnen waarna de laptop niet meer reageert. Meestal komt er dan een blauw windows foutscherm en wordt de laptop uitgeschakeld. Als ik dan enige tijd wacht en de laptop weer inschakel werkt alles weer normaal. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb al een keer de geheugenmodulen vervangen omdat ik dacht dat er een defect was. Ik heb heb een asus F7F

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Als je het nummer van de blue-screen eens kan posten hier, of zelf googlen kom je er meestal achter wat er mis is!

    of probeer een foto te maken ofzo van het gehele scherm, op een bluescreen staat echt namelijk alles wat mis ging.

    Wat je ondertussen kan proberen is je grafische kaart drivers te upgraden (als het kan: NIET van de asus site afhalen)

  3. #3
    Quote Originally Posted by Balle055 View Post
    Soms gebeurt het dan dat er plotseling allemaal gekleurde blokjes op het scherm verschijnen waarna de laptop niet meer reageert.
    Klinkt idd als problemen met met de grafische kaart. Ik denk echter meer aan een warmte probleem.

    Draait de ventilator wel goed / zijn de ventilatie roosters niet geblokkeerd?

  4. #4
    Het blauwe scherm is slechts enkele seconden in beeld dus het valt niet mee om hier iets van te lezen. Wordt dit ergens opgeslagen? Wat betreft warmte, dit zou kunnen want vaak gaat ook de ventilator sneller draaien. Ik heb de laptop al opengemaakt en kan geen vuil of verstopping vinden. Voorlopig bedankt voor jullie tips en ik ga verder zoeken.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Balle055 View Post
    Het blauwe scherm is slechts enkele seconden in beeld dus het valt niet mee om hier iets van te lezen. Wordt dit ergens opgeslagen? Wat betreft warmte, dit zou kunnen want vaak gaat ook de ventilator sneller draaien. Ik heb de laptop al opengemaakt en kan geen vuil of verstopping vinden. Voorlopig bedankt voor jullie tips en ik ga verder zoeken.
    Als je in vista zit worden de gegevens opgeslagen (en als je er voor kiest, ook verstuurd voor onderzoek). Echter word ook weer niet alles opgeslagen, dus meestal kun je niet al te veel informatie vinden.

    Ga naar "configuratiescherm" en dan naar "Probleemrapporten en oplossingen"
    klik dan op "geschiedenis van problemen weergeven" aan de rechterkant van het scherm, daar kun je gedetailleerde gegevens bekijken van alles

  6. #6
    Ik heb een foutmelding kunnen vinden. Ik heb een screenshot bijgevoegd.Name:  Foutmelding.png
Views: 1506
Size:  24.3 KB

  7. #7
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    klinkt als verrotte vga drivers (maar dan waren er vast meer met hetzelfde probleem)
    of als verrot vga / pc geheugen

    het pc geheugen kun je testen met Memtest

    je kunt hier de iso downloaden: http://www.memtest86.com/memtest86-3.5.iso.zip even branden op cd en vanaf booten

    laat maar een nachtje draaien, als deze het overleefd kun je er voor 99% vanuit gaan dat je geheugen van de pc goed is

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  8. #8
    Als je op een of andere manier de grafische chip kan afkoelen (er schijnt hiervoor een soort spray in de handel te zijn) tijdens het zien van de 'blokjes' en het probleem verdwijnt, dan weet je waar het probleem zit.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    hmm... het is een Intel GMA 950 video kaart, ofwel, die gebruikt ram geheugen ipv zn eigen.

    Overigens, ik heb ook problemen met die intel kaart, crasht ook in mijn eee-pc, zelfs met de laatste intel drivers. Ik heb al heel vaak microsoft ge-spamd met error reports, maar die geven intussen al aan dat ze het probleem onderzoeken

    jij hebt echter wel een andere foutcode, dus ik weet niet of het probleem hetzelfde is

    Als je op een of andere manier de grafische chip kan afkoelen (er schijnt hiervoor een soort spray in de handel te zijn) tijdens het zien van de 'blokjes' en het probleem verdwijnt, dan weet je waar het probleem zit.
    Ja dat zijn van die spuitbusjes met vloeibare zuurstof ofzo, doordat het gas dan uitzet krijg je temperaturen tot vaak onder het vriespunt :P

Similar Threads

  1. Van home gateway naar accespoint
    By Lensvision in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 12-02-2009, 17:56
  2. laptop wirless laten werken met WL-500G
    By peterksr in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 7
    Last Post: 28-02-2008, 14:34
  3. Hele verbinding verloren na het toewijzen van een vast IP-adres
    By Fabelhaft in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 09-07-2006, 23:23
  4. als ip adres ingevoerd wordt kom het log in scherm van router
    By Bigbrother in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 28-06-2006, 16:33
  5. Thuis - Netwerkprobleem
    By framboos in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 8
    Last Post: 29-12-2005, 09:42

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •