Results 1 to 6 of 6

Thread: Signaal Asus router WL520gc stroperig

  1. #1

    Signaal Asus router WL520gc stroperig

    Hallo mensen,

    Ik heb een probleem waar ik niet uitkom en geen posts over op internet kan vinden.

    Mijn Asus WL520gc router geeft signaal maar om de paar minuten lijkt het alsof hij hangt, stroperig is hij dan en geeft hij nauwelijks signaal wanneer ik een www pagina oproep terwijl op andere momenten hij weer als een speer gaat.

    Dit geldt zowel voor mijn wireless laptop en m'n wired laptop. Reset router werkt niet, firmware upgrade heb ik gedaan, haalt niet uit en de EZsetup draaien heeft ook geen vruchten afgeworpen.

    In de local interface van de router http://192.168.1.1/ kan ik een hoop doen maar als de oplossing daar ligt hoor ik graag tips van iemand.

    XP geeft trouwens wel altijd rechtsonder aan dat de signaalsterkte optimaal is ondanks dat hij stroperig binnenkomt.

    Please help! Thanks in advance, Niels

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    klinkt idd vreemd, het kan een defect zijn...
    wat heb je er allemaal aan hangen? usb disk enzo?
    oleg firmware of asus?

  3. #3
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    en wat als je de router er tussenuit haalt?

    en heb je de router al eens volledig gereset (via het knopje), nieuwste firmware geprobeerd ?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  4. #4

    Unhappy Heb ik ook

    Precies hetzelfde, met een asus wl520gc. Heb er twee laptops mee verbonden via wifi. De ene blijft altijd aan, die geeft ook geen problemen, de ander gaat vaak standby of uit of weg (mijn reislaptop) en vaak kan die het signaal wel vinden (ook 5 streepjes) alleen geen verbinding maken.

    Ik heb de router teruggestuurd naar de winkel, die hebben onderkent dat het een probleem was en toen is ie 6 weken weg geweest. De eerste weken nadat ie terug was: geen probleem, nu na een maand of 3 steeds minder goed verbinding met mijn "losse" laptop. Heeeeel irritant, nu maak ik elke keer maar (zoals nu) verbinding met breedband van de buurman, beetje genant en zonde van mijn eigen abonnement en router, maar ja, met 1,5 uur portforwarding en IP's vastzetten, frimware vernieuwen en weet ik wat, (met een wel behulpzame helpdeskmedewerker van Asus moet ik zeggen) niets opgelost.

    Nu weet ik het eigenlijk niet meer heb wel elke keer hoop, maar het lukt gewoon niet. Ik ben bang dat het een miskoop was, iemand nog ideen? of zelfde probleem gehad en opgelost?
    Last edited by aartdezeeuw; 24-10-2008 at 12:31. Reason: wrong spelling

  5. #5
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by aartdezeeuw View Post
    Precies hetzelfde, met een asus wl520gc. Heb er twee laptops mee verbonden via wifi. De ene blijft altijd aan, die geeft ook geen problemen, de ander gaat vaak standby of uit of weg (mijn reislaptop) en vaak kan die het signaal wel vinden (ook 5 streepjes) alleen geen verbinding maken.

    Ik heb de router teruggestuurd naar de winkel, die hebben onderkent dat het een probleem was en toen is ie 6 weken weg geweest. De eerste weken nadat ie terug was: geen probleem, nu na een maand of 3 steeds minder goed verbinding met mijn "losse" laptop. Heeeeel irritant, nu maak ik elke keer maar (zoals nu) verbinding met breedband van de buurman, beetje genant en zonde van mijn eigen abonnement en router, maar ja, met 1,5 uur portforwarding en IP's vastzetten, frimware vernieuwen en weet ik wat, (met een wel behulpzame helpdeskmedewerker van Asus moet ik zeggen) niets opgelost.

    Nu weet ik het eigenlijk niet meer heb wel elke keer hoop, maar het lukt gewoon niet. Ik ben bang dat het een miskoop was, iemand nog ideen? of zelfde probleem gehad en opgelost?

    welke firmware heb je nu dan? 2.0.1.1 ?

    ik heb alleen problemen met de wl520gc op moment van installatie bij mijn klanten dat deze zeer moeilijk verbindt, dit is opgelost op het moment dat ik bijv firmware 2.0.1.1 erin geflasht heb

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  6. #6

    WL520GC

    Ja, firmware 2.0.1.1 erin geflashed ook. Ik had geen problemen bij installatie. Uiteindelijk was de router ook niet meer te vinden door Windows. IK heb hem inmiddels met doos en alles teruggebracht naar de winkel en heb daar een Linksys voor mogen ruilen. Die werkt weer als een naaimachientje, wel een beetje stugge firewall (voor Azureus) maar door mijn gedoe met die Asus weet ik hoe ik statische ip's maak, ports forward en mac-adressen moet klonen, dus dat loopt nu beter dan ooit. Wel even afwachten of dat na 3 maanden nog zo is, maar zoals altijd als het er allemaal goed uitziet heb ik goede hoop. Groeten en een ieder met dit probleem suc6!,

    Aart

Similar Threads

  1. Asus Router WL700gE totgeflasht!!
    By Wampiman in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 2
    Last Post: 26-02-2008, 19:44
  2. Script for asus router
    By and_woox in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 12-11-2007, 04:53
  3. Replies: 0
    Last Post: 24-01-2007, 03:54
  4. Completely new WL700gE router crashed after firmware update - plz help!
    By ClaudeX in forum WL-700g Firmware Discussion
    Replies: 4
    Last Post: 20-07-2006, 01:03

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •