Results 1 to 4 of 4

Thread: In Vista zijn partities niet te benaderen

  1. #1

    In Vista zijn partities niet te benaderen

    Hallo,

    Ik heb een WL500W en daar heb ik een HDD op aangesloten. Deze schijf is opgedeeld in drie partities FAT32. Met twee notebooks zou ik de partities willen benaderen.

    Ik kan nu zonder wachtwoorden (niet ingesteld) via de notebook met Windows XP deze drie partities benaderen. Maar in Windows Vista zijn deze partities niet te vinden. Is dit voor velen een bekend probleem en wat zou het eventueel kunnen zijn om dit op te lossen? Voor zover ik het kan zien heeft het niet met een firewall of virusscanner te maken.

    Verder heb ik een probleem met download master wanneer ik connectie wil maken. Ik krijg dan de foutmelding Bind failed with: 10048

    Via wat zoekwerk op het internet ben ik hier niet uitgekomen wat het is.

    Alvast bedankt voor een reactie.

  2. #2
    Je moet samba2 installeren.

    Voor meer info even dit forum afzoeken

  3. #3
    Bedankt, ik zal dit uit gaan zoeken. Maar ik blijf het vreemd vinden dat in XP gelijk de drie FAT32 partities te zien zijn onder netwerklokaties en in Vista totaal niet.

    Ik heb van alles geprobeerd met Vista voor zover ik weet.

  4. #4
    Hoi,

    Ik ben zelf ook even bezig geweest om het werkend te krijgen onder vista... Maar ik heb in het windows register de volgende sleutel:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
    Control\Lsa\LmCompatibilityLevel
    op 1 gezet (stond op 3 geloof ik)
    Hierna moet je even je PC opnieuw opstarten.
    Je kan in Vista met samba1 de shares niet "zien" volgens mij , maar als je er direct naar linkt werkt het wel. Dus bv //192.168.1.1/ of op hostname . Ik zelf maak vaak gebruik van netwerkschijven, dus in "Deze Computer", kies ik voor "Netwerkverbinding Maken" ,dan geef ik als pad het directe pad naar de share.

    Ik hoop dat dit bij jou de oplossing is, en anders moet je inderdaad Samba2 installeren(Heb ik inmiddels gedaan).

    Succes.

Similar Threads

  1. USB harddisk, user beheer werkt niet?
    By pgielen in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 14-08-2007, 12:44
  2. WL-700ge and Vista
    By emailpr in forum WL-700g Firmware Discussion
    Replies: 5
    Last Post: 18-05-2007, 08:04
  3. [wl500GP router] Torrents boven 2GB lopen niet door*
    By zzz16 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 16-01-2007, 20:36
  4. router niet meer te benaderen
    By ljb in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 02-02-2006, 13:10

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •